Шведският стартъп за автономни превозни средства Einride е подписала споразумение за набиране на 500 млн. долара, засилвайки способността на компанията да се разшири на нови пазари и да достигне до повече клиенти, съобщава Ройтерс.
Einride е сключила сделка с Barclays Europe на стойност 300 млн. долара, докато други 200 млн. долара ще бъдат осигурени като свеж капитал от инвеститори, включително от EQT и Northzone.
Около 90 млн. долара ще бъдат предоставени на компанията под формата на предишни дългове, конвертирани в акции.
Einride отказа да посочи каква е пазарната ѝ оценка след последното издаване на акции.
„Време е да действаме не само по отношение на разработването, но и за ускоряването на внедряването на технология, която ще създаде по-чист, по-безопасен и по-ефективен начин за придвижване на стоки“, заяви основателят и главен изпълнителен директор на Einride Роберт Фалк.
Бизнесът на компанията се основава на технология за автономно транспортиране на товари чрез камиони, която привлече вниманието на инвеститорите през последните години, тъй като се смята, че е по-евтина, както и по-лесна за внедряване в сравнение с автономните леки автомобили.
Услугите за роботизиран товарен превоз изискват по-малко интензивно картографиране в сравнение с други технологии, тъй като използват фиксирани маршрути между предварително определени точки, най-вече по основни пътища без кръстовища или пешеходци.
През 2019 г. Einride стартира доставки със своя камион T-Pod за логистичният клиент DB Schenker в Швеция. Теглото на натовареното превозно средство е 26 тона. То няма шофьорска кабина, което се очаква да намали експлоатационните разходи за пътни товари с около 60 процента спрямо дизелов камион с шофьор.
Един от основните конкуренти на Einride е американската Solo Advanced Vehicle Technologies, която през пролетта обяви, че ще си партнира с American Battery Solutions (ABS) за разработване на батерии за своя автономен електрически камион SD1. Нейният главен изпълнителен директор Греъм Дорли е работил в компании като Tesla Inc., Google X на Alphabet Inc. и Lockheed Martin и сега иска да се конкурира с бившия си шеф – Илон Мъск, който залага на електрическия Semi.
Вместо да трансформира съществуващи превозни средства с дизелови двигатели, Solo AVT проектира изцяло нова концепция. Компанията заяви, че очаква SD1 да предлага пробег с едно зареждане на батерията от над 800 километра, с възможност за бързо зареждане и 600 киловата мощност.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Защо Джордж Клуни се ядосал на Брад Пит в далечната 1991 г.?
Кейт Мидълтън впечатли с най-голямата си тиара досега
5 храни, които „събуждат“ женските хормони
Политическите кампании вече и в TikTok, манипулациите там са лесни