IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Tesla отчита 18% ръст на продажбите на произведени в Китай модели през януари

През последния месец на миналата година фабриката в Шанхай намали производството с около една трета

13:45 | 03.02.23 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
Снимка: Bloomberg L.P.
Снимка: Bloomberg L.P.

Американският автомобилен концерн Tesla Inc. е продал 66 051 произведени в Китай електрически коли през януари, съобщава Ройтерс, цитирайки данни на Китайската асоциация за леки автомобили (CPCA).

Обемите са с 18% по-високи спрямо тези от декември, когато концернът продаде 55 796 превозни средства, изградени в неговата фабрика край Шанхай, и с 10% повече спрямо януари 2022 г.

През последния месец на миналата година фабриката в Шанхай намали производството с около една трета спрямо ноември и удължи почивните дни за работниците през януари, за да се справи с растящия инвентар.

Сега компанията планира да увеличи производството през следващите два месеца, за да отговори на търсенето, стимулирано от ценовите намаления в началото на миналия месец на нейните най-продавани модели, споделят източници, запознати с плановете на Tesla.

Концернът се нареди на второ място след BYD при продажбите на електрически коли за януари. Китайската марка успя да продаде 150 164 превозни средства, съобщава CPCA.

Tesla достави над 710 хил. автомобила, произведени от Шанхай, през 2022 г., което представлява около 54% от продажбите ѝ в световен мащаб. Но доставките се забавиха през декември, тъй като производството беше спряно за надграждане, като междувременно търсенето започна да се забавя.

За цялата 2022 г. Tesla успя да продаде 439 770 електрически модела в Китай, което представлява 37,1% ръст спрямо обемите за 2021 г.

В началото на януари компанията намали цените на своите модели, предлагани на местно ниво, като същевременно представи премиум версии на Model S и Model X, за да засили позицията си в този сегмент на най-големия пазар на електромобили в света.

Tesla вече намали цените в Китай миналата година, за да подкрепи продажбите, тъй като конкуренцията се засилва както в масовия, така и при премиум сегмента, където навлязоха компании като подкрепената от Уорън Бъфет BYD Co., Xpeng Inc. и Nio Inc., както и международни играчи като Porsche AG и Mercedes Benz Group AG.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 13:42 | 03.02.23 г.
Специални проекти виж още
Още от Новини виж още

Коментари

Финанси виж още