IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

САЩ промениха правилата си за данъчен кредит за електрическите автомобили

Това е ярка победа за лобистите от автоиндустрията

11:22 | 04.02.23 г.
Снимка: Bloomberg
Снимка: Bloomberg

Повече електрически автомобили ще отговарят на изискванията за данъчен кредит в САЩ съгласно промени, представени в петък от федералното правителство – ход, който следва натиска от лобисти от автоиндустрията по-добре да се дефинират изискванията за допустимост, съобщава Wall Street Journal.

Министерство на финансите каза в петък, че променя начина, по който класифицира превозните средства обект на определени ценови тавани, заложени в Закона за намаляване на инфлацията (IRA), който направи корекции на правилата за субсидии. Ходът реално разширява допустимите превозни средства.

В резултат на това повече електрически кросоувъри и SUV автомобили, които преди не бяха обхванати от данъчния кредит, сега ще отговарят на изискванията, заяви министерството.

Промените бележат победа за автоиндустрията, която притискаше правителството да коригира изискванията за допустимост, от които първоначално изключи някои модели, включително Model Y на Tesla и Cadillac Lyriq.

Стъпката бе предприета и след като Tesla и конкурентът ѝ Ford Motor наскоро намалиха цените на своите електромобили, включително конфигурации на модели, които според първоначалните указания биха били твърде скъпи, за да отговорят на изискванията.

„Много добро решение, което изчиства някои обърквания при данъчния кредит за електрически автомобили и незабавно помага на клиентите да закупят днес (и утре) за електрически кросоувър или SUV“, каза Джон Бозела, президент и главен изпълнителен директор на Alliance for Automotive Innovation, лобистка група в индустрията.

Законът за намаляване на инфлацията даде възможност на повече купувачи да се възползват от кредита, като премахна тавана за броя на продадените автомобили на производител, ход, който възстанови кредита за моделите Tesla и General Motors. Законът обаче прие и няколко нови ограничения, базирани на цената на превозното средство, дохода на данъкоплатеца и мястото, където моделът е произведен.

За да отговарят на условията сега например, електромобилите трябва да бъдат сглобени в Северна Америка и препоръчаната от производителя цена на дребно не може да надвишава определена сума. За SUV, камиони и пикапи таванът е 80 хил. долара., а за всички останали превозни средства е 55 хил. долара.

За да определи кои превозни средства отговарят на условията, Министерството на финансите първоначално каза, че ще разчита на средните корпоративни стандарти за икономия на гориво, определени от Агенцията за опазване на околната среда, която определи някои версии на кросоувъри като Model Y на Tesla и Mach-E на Ford като седани.

Производителите на автомобили и лобистките групи се противопоставиха, заявявайки, че това определение не съответства на начина, по който други федерални агенции класифицират SUV и автомобили.

Сега класификациите ще се основават на етикета на превозното средство и това, което се публикува за моделите на FuelEconomy.com, каза министерството на финансите.

„Тази промяна ще позволи кросоувър превозните средства, които споделят подобни характеристики, да бъдат третирани последователно“, казаха от министерството.

През януари Tesla намали цената на базовия си кросоувър Model Y и високопроизводителната версия на своя Model 3 Sedan до съответно 52 990 долара и 53 990 долара, за да могат превозните средства да отговарят на изискванията. Ford последва със собствено намаление на цените седмици по-късно, понижавайки цените на Mach-E.

След новината Tesla повиши цените на Model Y SUV в САЩ. Цената на Model Y Long Range бе увеличена с 1500 долара до 54 990 долара, а на Model Y Performance – с 1000 долара до 57 990 долара, се вижда от сайта на компанията.

Министерството на финансите каза още в петък, че клиентите, закупили превозни средства след 1 януари, вече могат да поискат данъчен кредит.

Законът за намаляване на инфлацията представи и сложни изисквания, насочени към стимулиране на местното производство на електромобили и батерии, изисквайки от автомобилните компании да ги сглобяват в Северна Америка, за да отговарят на условията за кредит. Правилата предвиждат, че най-малко 40% от критичните минерали за батериите на електрическите автомобили трябва да произхождат от САЩ или страни, които имат споразумения за свободна търговия със САЩ. Това ниво ще нарасне до 80% до 2026 г.

Освен това 50% от компонентите в батериите трябва да бъдат произведени или сглобени в Северна Америка до 2024 г., като този процент постепенно ще се повиши до 100% до 2028 г.

Министерството на финансите каза в петък, че насоките относно тези изисквания ще бъдат издадени през март.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 11:22 | 04.02.23 г.
Специални проекти виж още
Още от Новини виж още

Коментари

Финанси виж още