Volkswagen в момента е замразил плановете си за избор на локация за изграждане на фабрика за батерии в Източна Европа и вече гледа към САЩ, съобщава Financial Times, позовавайки се на източници, запознати с темата.
Базираната във Волфсбург компания ще даде приоритет на изграждането на завод в Северна Америка, ако Законът за намаляване на инфлацията (IRA), подписан от американския президент Джо Байдън през август, подкрепи начинанието чрез субсидии.
Най-големият производител на леки коли в Европа очаква федерална помощ от 9 до 10 млрд. евро. Volkswagen чака отговор от Вашингтон, преди да продължи с търсенето на място за строеж на гигафабрика в Източна Европа, добавя FT.
Томас Шмал, член на борда на директорите на автопроизводителя, наскоро написа в LinkedIn, че Европа е застрашена да загуби „надпреварата за милиарди евро инвестиции, която ще бъде решена през следващите месеци и години“ от програмата за подкрепа на индустрията на Байдън.
Под ръководството на бившия изпълнителен директор Херберт Дийс Volkswagen обяви през март 2021 г., че ще построи шест гигафабрики за батерии в Европа. Като основни конкуренти за предвидения за изграждане завод в Източна Европа се разглеждат Унгария, Полша, Словакия и Чехия. Работата по този проект трябва да започне през 2027 г.
През декември изпълнителният директор на Skoda Клаус Зелмер заяви в интервю за Automobilwoche , че Чехия е готова да предостави терен за една от гигафабриките. „В Skoda се стремим да осигурим една от гигафабриките. Мястото близо до Пилзен е идеално от логистична гледна точка, а фабриката ще бъде централен градивен елемент в промяната на цялата чешка автомобилна индустрия. Това е тема с най-голям приоритет за чешката политика, от която получаваме много силна подкрепа“, каза Зелмер.
Но решението все още не е взето, отчасти поради енергийната ценова криза в региона и рамковите условия, които не са достатъчно атрактивни в сравнение с други страни по света, изтъква още той.
„Все още няма решение“
Volkswagen коментира пред FT, че все още не са взети решения относно местоположението на заводите за батерии в Северна Америка или Европа. Компанията се придържа към плана си за изграждане на допълнителни клетъчни фабрики в Европа.
Първата такава фабрика в момента се изгражда в Залцгитер, а втората е планирана близо до Валенсия. В момента Volkswagen обмисля локацията на третия завод, който ще се намира в страна от Източна Европа. Отделно, Volkswagen избра Онтарио за строеж на гигафабрика в Северна Америка.
Междувременно лобистката организация Transport & Environment предупреди, че повече от две трети от проектите за батерии в Европа са изложени на риск да бъдат отменени, забавени или съкратени.
Volkswagen трябва да се съсредоточи върху производителността на своите марки за масовия пазар, за да се справи с нарастващата конкуренция през тази година, тъй като веригите на доставки се стабилизират, производството на автомобили нараства, докато потребителите остават притиснати от инфлацията.
„2023-а трябва да бъде годината на производителността“, изтъква финансовият директор на концерна Арно Антлиц пред вестника 360 Grad.
Според Антлиц и Томас Шефер проблемите във веригата на доставки ще продължат да влияят на производството и през тази година въпреки облекченията при дефицита на чипове.
Volkswagen заяви миналата седмица, че очаква приходите от продажби да нараснат до 331 млрд. евро тази година и прогнозира 14% увеличение на доставките на автомобили спрямо обемите за 2022 г.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Защо Джордж Клуни се ядосал на Брад Пит в далечната 1991 г.?
Кейт Мидълтън впечатли с най-голямата си тиара досега
5 храни, които „събуждат“ женските хормони
Политическите кампании вече и в TikTok, манипулациите там са лесни