IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Mitsubishi удължава периода на затворени врати за фабриките си в Китай

Компанията все още дискутира със своя китайски партньор GAC Group евентуално рестартиране на производствената дейност

15:09 | 30.05.23 г.
Снимка: Bloomberg L.P.
Снимка: Bloomberg L.P.

Японският автомобилен концерн Mitsubishi Motors Corp. ще удължи периода на затворени врати за своите производствени мощности в Китай, подчертавайки трудностите, пред които е изправена компанията на най-големия автомобилен пазар в света, пише Ройтерс.

Mitsubishi продължава да дискутира евентуална дата за възстановяване на производството в Китай със своя местен партньор GAC Group, споделя говорител на компанията, добавяйки, че все още няма окончателно решение по въпроса.

Миналия месец японският концерн обяви, че спрял производството на своя SUV Outlander в Китай за три месеца до края на май и ще трябва да плати наказателна такса от 78 млн. долара за забавяне на продажбите в съвместното си предприятие с държавната GAC Group.

SUV сегментът е в основата на продажбите на електромобили в Китай, където ценовите намаления и пускането на нови модели от чуждестранни марки „изяждат“ дела на конвенционалните превозни средства.

Mitsubishi и други японски компании са изправени пред криза при продажбите в Китай, тъй като те изостават при глобалното внедряване на електромобили спрямо своите европейски, китайски и американски конкуренти.

Общите продажби на японските автомобилни марки в Китай са намалели с 32% на годишна база през първото тримесечие, което е над два пъти повече спрямо темпа на общото свиване на пазара, показват индустриални данни, анализирани от Ройтерс.

Въпреки че други автомобилни производители като Volkswagen AG също претърпяват свиване в Китай, японските компании се открояват поради ограниченото си присъствие в сегмента на изцяло електрически и плъгин хибридни модели.

Mitsubishi, подобно на някои други японски производители, не разкрива данни за продажбите си в Китай. Индустриалните данни, анализирани от Ройтерс, показват, че продажбите на Mitsubishi през първото тримесечие в азиатската страна са спаднали с 58% спрямо същия период на 2022 г.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 15:09 | 30.05.23 г.
Специални проекти виж още
Още от Новини виж още

Коментари

Финанси виж още