Американският електромобилен концерн Tesla Inc. се оглежда за местни доставчици на части за своя планиран монтажен завод в Мексико, докато се подготвя да започне строителството, съобщава Bloomberg, цитирайки служител на компанията.
Еухенио Грандио, участващ в надзора на плана за изграждане на фабрика в северния мексикански щат Нуево Леон, която ще произвежда електрически превозни средства от следващо поколение, посочва, че главният изпълнителен директор на Tesla Илон Мъск иска да работи с местни компании.
„Ще има много възможности за компаниите от цял свят, които идват в Мексико, присъединяват се към нас и създават таланти, които биха могли да извършват нововъведения вътрешно, за да ни помогнат да продължим да растем“, посочва Грандио по време на панелна дискусия на събитие, организирано от оператора на местната фондова борса Bolsa Mexicana de Valores в Плая дел Кармен, Мексико.
Грандио, който преди това е работил в мексиканското звено на BMW Group, казва, че се е възползвал от шанса да се присъедини към Tesla, докато е навлизала в страната. „Кандидатствах за всички работни места: търговец, техник, каквото и да е, само за да получа интервю“, споделя той, добавяйки, че първоначално е бил нает да инсталира зарядни станции из страната.
Решението на Tesla да построи съоръжение в Мексико се разглежда като част от т. нар. тенденция на ниършоринг, при която компаниите се стремят да бъдат по-близо до потребителите на родния си пазар (в случая САЩ) и да избегнат проблемите с веригата на доставки, с които се сблъскват по отношение на международния транспорт по време на пандемията.
Вече има „удивително“ количество доставчици на автомобили в Мексико, където ниършорингът се сблъсква с „радикалната трансформация“ на автомобилната индустрия, изтъкват от Tesla. „Има много възможности, при които някои по-стари доставчици, които са произвеждали компоненти за автомобили с вътрешно горене, ще преминат към електрически“, добавят от компанията.
Грандио посочва, че „обществото е готово“ за преход към електромобили, тъй като САЩ, Европа и Китай въвеждат регулации, като например ограничения за продажба на превозни средства с двигатели с вътрешно горене или данъчни стимули. Латинска Америка „не може да изостане“ и също трябва да обмисли предприемането на подобни стъпки за насърчаване на приемането на електромобили, добавя той.
„Тези коли се произвеждат, но не се продават в Мексико“, изтъква Грандио, допълвайки: „Трябва да засилим нашата регулация“.


Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Черен ден! Катастрофа взе три жертви край Търговище
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Назрява ли бунтът: Винената индустрия във Франция е пред колапс
Мондиал 2026: Мексико и ЮАР откриват шампионата
Миков: При предсрочни избори ПП-ДБ ще почукат на вратата и на Борисов, и на Пеевски
FIFA ще връчи "награда за мир“ на Доналд Тръмп