Индийската компания Ola Electric Mobility Pvt. разширява гамата си от електрически двуколесни превозни средства, предлагайки на потребителите на пазара в Индия своя първи електрически мотоциклет и нов скутер на цена от около 1000 долара, докато се стреми да пренасочи повече купувачи от двигателя с вътрешно горене към по-екологични решения, съобщава Bloomberg.
Базираната в Бенгалуру компания представи четири премиум електрически мотоциклета по време на събитие в свой завод в южния индийски щат Тамил Наду, като доставките на моделите ще започнат през следващата година.
Компанията показа и нов електрически скутер – S1 X, на цена от 89 999 рупии (1085 долара), като това е най-евтиният скутер на Ola с такова задвижване до момента. Той ще бъде наличен за продажба от декември.
„Вярваме, че скоро няма да има нужда някой да купува скутери с двигател с вътрешно горене в страната“, споделя Бхавиш Агарвал, основател на компанията. „Нашата цел е да направил електромобилите толкова евтини, колкото и конвенционалните аналози. В тази връзка направихме голяма крачка“, добавя той.
Ola изгражда най-големия център за електрически превозни средства в света, за да произвежда захранвани с електричество двуколесни превозни средства, автомобили и батерии, както и търговски обекти и жилищни сгради за служителите, изтъкват от компанията.
Стартъпът, който доминира на вътрешния пазар на електрически скутери, напредва в плана си да се листне на борсата, тъй като търсенето нараства, посочва още Агарвал.
Фокусирайки се върху мотоциклетите, Ola се изправя срещу по-опитни световни производители. Hero MotoCorp Ltd. наскоро спря да приема резервации за новия мотоциклет на Harley-Davidson Inc. в Индия, след като поръчките придобиха лавинообразни размери. Конкуренцията се засилва още повече, тъй като британската Triumph Motorcycles Ltd. се обединява с Bajaj Auto Ltd., за да проектират и произвеждат мотоциклети при цена под 200 хил. рупии.
Ola също така показа първата си батерийна клетка на събитието в Тамил Наду. Нейната фабрика за клетки ще започне работа през следващата година и ще разполага с първоначална мощност от 5 гигаватчаса. Фабриката за електрически двуколесни автомобили на концерна има годишен производствен капацитет от 1 млн. броя, който ще нарасне до 10 милиона през следващите пет години.


Осем пострадали при тежка катастрофа край Абланица
Борисов: Помолих Теменужка Петкова да махне от бюджета това, което искаха бизнесът и синдикатите
Желязков: Тази година България има два пъти по-висок икономически растеж от средния за Европа
Защитата на Благомир Коцев оспорва размера на паричната гаранция от 200 000 лв.
Днес във Варна ще бъдат връчени наградите "Доброволец на годината"
Признаването на руската окупация ще отключи вълни от насилие далеч отвъд Украйна
Петролът поскъпва за 2-ри ден поред воден от перспективите за излишък на пазара
AI асистентите компенсират разликата между физическо и онлайн пазаруване
Луксозните марки и автомобилите помрачават прогнозите за Франция и Германия
Коалицията на Мерц е на ръба при решаващо гласуване за пенсионната реформа
Lexus LFA се завърна като... електромобил
Нова технология на Mercedes прави задните спирачки безсмислени
REST - една малко известна екстра в стари Audi-та и VW-та
Най-готините коли на шампиони във Формула 1
Новата суперкола на Toyota – V8 с 640 к.с. и алуминиево шаси
АПС с очакване вотът на недоверие да е успешен
Украйна потвърди: Неизвестни дронове са преследвали самолета на Зеленски
Ванс: САЩ се надява на "добри новини“ за уреждането на конфликта в Украйна
За първи път: Бебе бенгалски тигър се роди в зоопарка в Стара Загора
Борисов тества Пеевски, иска закриване на комисията “Сорос”