IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Индонезия облекчава регулациите по вноса на електромобили, за да привлече инвеститори

Компаниите, които са инвестирали в заводи за електромобили, планират да увеличат инвестициите или тепърва ще инвестират, ще отговарят на условията за стимули

23:28 | 13.12.23 г.
Автор - снимка
Създател
Снимка: Bloomberg L.P.
Снимка: Bloomberg L.P.

Индонезия ще предостави на производителите на автомобили, които планират да изградят заводи за електрически превозни средства в страната, данъчни стимули върху вноса на готови електромобили до 2025 г., съобщава Ройтерс, цитирайки нов президентски регламент.

Съгласно новия регламент, подписан на 8 декември и публикуван по-рано тази седмица, компании, които са инвестирали в заводи за електромобили, планират да увеличат инвестициите си в електромобили или планират да инвестират, ще отговарят на условията за стимули.

Новите правила ще премахнат вносните мита и данъка върху продажбите на луксозни стоки върху готови превозни средства, внесени в страната, и ще стимулират данъците, събирани от провинциалните власти.

Досегашните правила предоставят тези стимули само за внос на повредени превозни средства, които се доставят на части и се сглобяват в страната, в която се продават. Индонезия е най-големият автомобилен пазар в Югоизточна Азия.

Въпреки това броят на превозните средства, които компаниите могат да внасят, ще зависи от размера на инвестицията и напредъка в развитието на съответния завод, като регламентът предстои да бъде одобрен от министерството на инвестициите.

Говорейки по време на уебинар за икономическите перспективи на Индонезия в сряда, Рахмат Каймудин, заместник-министър на инвестициите и морските въпроси, каза, че новият указ ще помогне на автомобилните производители да изградят своя пазар в страната чрез внос на електромобили.

„Опитваме се да бъдем прогресивни, защото след като създадохме индустрия за електромобили в Индонезия, (индустрията) на батериите също ще се появи и ние вече имаме (суровините) и можем да създадем верига на доставки“, изтъква той.

Новите разпоредби също така отлагат крайния срок, изискващ от 2023 г. компаниите да произвеждат поне 40% от компонентите на своите електромобили в Индонезия до 2026 г.

Също така указът отлага увеличаването на прага на местното съдържание до 60% до 2027 г. спрямо първоначалната цел за 2024 г.

Правителството на Индонезия си постави амбициозна цел да произвежда около 600 000 електромобила до 2030 г. Това би представлявало стократно увеличение спрямо обемите, продадени в страната през първата половина на 2023 г.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 23:28 | 13.12.23 г.
Специални проекти виж още
Още от Новини виж още

Коментари

Финанси виж още