Индонезия ще предостави на производителите на автомобили, които планират да изградят заводи за електрически превозни средства в страната, данъчни стимули върху вноса на готови електромобили до 2025 г., съобщава Ройтерс, цитирайки нов президентски регламент.
Съгласно новия регламент, подписан на 8 декември и публикуван по-рано тази седмица, компании, които са инвестирали в заводи за електромобили, планират да увеличат инвестициите си в електромобили или планират да инвестират, ще отговарят на условията за стимули.
Новите правила ще премахнат вносните мита и данъка върху продажбите на луксозни стоки върху готови превозни средства, внесени в страната, и ще стимулират данъците, събирани от провинциалните власти.
Досегашните правила предоставят тези стимули само за внос на повредени превозни средства, които се доставят на части и се сглобяват в страната, в която се продават. Индонезия е най-големият автомобилен пазар в Югоизточна Азия.
Въпреки това броят на превозните средства, които компаниите могат да внасят, ще зависи от размера на инвестицията и напредъка в развитието на съответния завод, като регламентът предстои да бъде одобрен от министерството на инвестициите.
Говорейки по време на уебинар за икономическите перспективи на Индонезия в сряда, Рахмат Каймудин, заместник-министър на инвестициите и морските въпроси, каза, че новият указ ще помогне на автомобилните производители да изградят своя пазар в страната чрез внос на електромобили.
„Опитваме се да бъдем прогресивни, защото след като създадохме индустрия за електромобили в Индонезия, (индустрията) на батериите също ще се появи и ние вече имаме (суровините) и можем да създадем верига на доставки“, изтъква той.
Новите разпоредби също така отлагат крайния срок, изискващ от 2023 г. компаниите да произвеждат поне 40% от компонентите на своите електромобили в Индонезия до 2026 г.
Също така указът отлага увеличаването на прага на местното съдържание до 60% до 2027 г. спрямо първоначалната цел за 2024 г.
Правителството на Индонезия си постави амбициозна цел да произвежда около 600 000 електромобила до 2030 г. Това би представлявало стократно увеличение спрямо обемите, продадени в страната през първата половина на 2023 г.


Къде са най-опасните пътни отсечки във Варна
Унгарската МОЛ иска да купи чуждестранните активи на "Лукойл"
Защо плащаме скъпо за храна с неясен произход?
Освен че няма риба, намаляват и рибарите
Наша съседка е най-доброто място за пенсиониране
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Мозъчни интерфейси и метавселени – докъде стига бъдещето на игрите?
Hensold: Пазарите са водени от настроението
Hensold очаква до 10-15г военните разходи да продължат
Hensold подкрепя някои доставчици на автопроизводителите в Германия
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Един от най-добрите двигатели на Audi навърши половин век
Pininfarina възроди първото поколение на Honda NSX
Японски компании съдят администрацията на Тръмп заради митата
Bosch и Maserati ще спасяват ДВГ с водород
Османската династия ще съди турчин, живеещ в САЩ, представящ се за османски принц
3 зодии с шанс за изненадващи парични постъпления около пълнолунието на 4 декември
Аманда Сейфрид на 40 - актрисата блесна до Сидни Суини на червения килим
Суперхрани, които са бюджетни
Тайланд разреши алкохола от 14 до 17 часа