General Motors и Honda стартират доставките на системи с горивни клетки на клиенти от фабрика близо до Детройт - нов тест за това дали технологията за водородна енергия може да постигне успех на масовия пазар, пише Ройтерс.
Първоначалното производство на тези системи ще бъде относително малко, като мениджърът на Honda Джей Джоузеф заяви по време на събитие, че неговата компания се стреми да доставя 2000 агрегата с горивни клетки годишно до средата на това десетилетие.
Honda ще използва горивни клетки във водородна версия на популярния си SUV CR-V, който трябва да бъде представен през март, като според Джоузеф технологията ще бъде включена и в други продукти, включително стационарни генератори на енергия.
Преди това GM обяви планове за доставка на системи с горивни клетки на производителя на камиони Autocar и на компанията за тежко минно и строително оборудване Komatsu, като предлага горивни клетки под марката Hydrotec.
Компанията работи върху горивни клетки като алтернатива на двигателите с вътрешно горене в продължение на почти 60 години. Нейният главен изпълнителен директор Мари Бара заяви през 2021 г., че автомобилният производител разработва търговско превозно средство, което ще използва енергия от горивни клетки.
Чарли Фрийз, изпълнителен директор на Global Hydrotec, звено на GM, отказа да обсъди целите за обеми или производствения график на проекта по време на събитие в сряда.
Конкурентни производители, включително Hyundai, Toyota, Stellantis, Daimler Trucks и американският стартъп Nikola, полагат усилия да разработят икономически жизнеспособна технология за горивни клетки като заместител на дизеловите двигатели, тъй като по-строгите стандарти за чист въздух заплашват да изключат двигателя с вътрешно горене.
Все пак водородът не успя да се наложи до момента въпреки държавните субсидии и стимулите поради високата цена на системите и липсата на инфраструктура за зареждане.


Трима мъже от Попово са загиналите при зверската катастрофа край Търговище
Няма опасност за околната среда заради авариралият танкер край Ахтопол
Никола Цолов спечели първия си подиум във Формула 2
Меси донесе победата на Локо (Сф) над Ботев (Пд) в драматичен мач с пет гола
Задействаха BG-ALERT в Бургаско, две реки преляха
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Защо туристи посещават места на зверства?
Община Царево задейства системата BG Alert
Идеи за коледни подаръци под 50 лева
Зеленски: Русия падна ниско, атакува цивилни обекти в деня на Свети Николай
Новата стратегия за национална сигурност на Тръмп е насочена към Европа
преди 1 година хммм ... интересно ... 2000 агрегата на година ... явно имат нещо успешно вече за нискотемпературна горивна клетка ... браво !! ще ми е интересно докъде са в двата ключови аспекта - да заместят поне част от платината в катализатора и да достигнат , или задминат , заветните 5000 работни часа ... иначе honda камионът го представиха в края на миналата година ... duckduckgo - giga fuel cell truck ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар