IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

GM и Honda стартират търговско производство на системи с горивни клетки

Японската марка ще използва горивни клетки във водородна версия на популярния си SUV CR-V, който трябва да бъде представен през март

16:18 | 26.01.24 г. 1
Снимка: Bloomberg L.P.
Снимка: Bloomberg L.P.

General Motors и Honda стартират доставките на системи с горивни клетки на клиенти от фабрика близо до Детройт - нов тест за това дали технологията за водородна енергия може да постигне успех на масовия пазар, пише Ройтерс.

Първоначалното производство на тези системи ще бъде относително малко, като мениджърът на Honda Джей Джоузеф заяви по време на събитие, че неговата компания се стреми да доставя 2000 агрегата с горивни клетки годишно до средата на това десетилетие.

Honda ще използва горивни клетки във водородна версия на популярния си SUV CR-V, който трябва да бъде представен през март, като според Джоузеф технологията ще бъде включена и в други продукти, включително стационарни генератори на енергия.

Преди това GM обяви планове за доставка на системи с горивни клетки на производителя на камиони Autocar и на компанията за тежко минно и строително оборудване Komatsu, като предлага горивни клетки под марката Hydrotec.

Компанията работи върху горивни клетки като алтернатива на двигателите с вътрешно горене в продължение на почти 60 години. Нейният главен изпълнителен директор Мари Бара заяви през 2021 г., че автомобилният производител разработва търговско превозно средство, което ще използва енергия от горивни клетки.

Чарли Фрийз, изпълнителен директор на Global Hydrotec, звено на GM, отказа да обсъди целите за обеми или производствения график на проекта по време на събитие в сряда.

Конкурентни производители, включително Hyundai, Toyota, Stellantis, Daimler Trucks и американският стартъп Nikola, полагат усилия да разработят икономически жизнеспособна технология за горивни клетки като заместител на дизеловите двигатели, тъй като по-строгите стандарти за чист въздух заплашват да изключат двигателя с вътрешно горене.

Все пак водородът не успя да се наложи до момента въпреки държавните субсидии и стимулите поради високата цена на системите и липсата на инфраструктура за зареждане.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 16:18 | 26.01.24 г.
Специални проекти виж още
Още от Новини виж още

Коментари

1
rate up comment 1 rate down comment 9
zelka007
преди 3 месеца
хммм ... интересно ... 2000 агрегата на година ... явно имат нещо успешно вече за нискотемпературна горивна клетка ... браво !! ще ми е интересно докъде са в двата ключови аспекта - да заместят поне част от платината в катализатора и да достигнат , или задминат , заветните 5000 работни часа ... иначе honda камионът го представиха в края на миналата година ... duckduckgo - giga fuel cell truck ...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още