Съвместното предприятие между Samsung SDI Co. и Stellantis NV, което се фокусира върху производство на батерии, е получило предложение от администрацията на американския президент Джо Байдън за финансиране в размер на 7,5 млрд. долара, съобщава Bloomberg.
Средствата целят да подкрепят стремежа на двете компании да изградят гигафабрики в Индиана.
Условният заем за StarPlus Energy LLC ще финансира строежа на до два завода за производство на клетки и модули за литиево-йонни батерии в Кокомо, Индиана, за употреба в електрически превозни средства, произведени от Stellantis, информира Министерството на енергетиката в понеделник.
„Проектът значително ще разшири капацитета за производство на електромобилни батерии в Северна Америка и ще намали зависимостта на страната от враждебни стрина като Китай, както и други чуждестранни източници на батерии“, добавя ведомството.
Финансирането, което обаче може да бъде отменено от бъдещата администрация на Доналд Тръмп, ако не бъде финализирано до деня на встъпването в длъжност на републиканеца, е предхождано от федералния ангажимент от миналата седмица за заем от 6,6 млрд. долара за Rivian Automotive Inc. Това ще подкрепи финансирането на планираната фабрика за батерии на компанията в Джорджия.
Както Rivian, така и StarPlus ще трябва да изпълнят определени технически, правни, екологични и финансови условия, за да получат заемите, тъй като електромобилната индустрията е изправена пред забавяне на растежа на продажбите и тъй като много традиционни производители понижават своите цели за електрификация.
Финансирането на StarPlus, което включва 6,85 млрд. долара главница и 688 млн. долара капитализирана лихва, контрастира рязко със заканата на Тръмп да отмени подкрепата на Байдън за електромобилите, включително популярното данъчно облекчение от 7500 долара за покупка – ход, който трябва да бъде одобрен от Конгреса.
Отделно от съвместния бизнес със Stellantis Samsung SDI развива своето партньорство и с General Motors, като двете компании постигнаха това лято споразумение за изграждане на завод за батерии. Фабриката ще се намира в щата Индиана. Двете компании ще инвестират в нея около 3,5 млрд. долара.
Предвижда се първоначално в завода да се произвеждат батерийни клетки с общ капацитет от 27 гигаватчаса годишно, който да бъде увеличен до 36 гигаватчаса
Планирано е масовото производство да започне през 2027 г.
Южнокорейската компания посочва, че в новия завод ще произвеждат батерии, базирани на никел-кобалт-алуминиеви елементи. Предвижда се те да бъдат инсталирани на новите електрически модели, разработвани от General Motors.


Къде са най-опасните пътни отсечки във Варна
Унгарската МОЛ иска да купи чуждестранните активи на "Лукойл"
Защо плащаме скъпо за храна с неясен произход?
Освен че няма риба, намаляват и рибарите
Наша съседка е най-доброто място за пенсиониране
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Мозъчни интерфейси и метавселени – докъде стига бъдещето на игрите?
Hensold: Пазарите са водени от настроението
Hensold очаква до 10-15г военните разходи да продължат
Hensold подкрепя някои доставчици на автопроизводителите в Германия
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Един от най-добрите двигатели на Audi навърши половин век
Pininfarina възроди първото поколение на Honda NSX
Японски компании съдят администрацията на Тръмп заради митата
Bosch и Maserati ще спасяват ДВГ с водород
Османската династия ще съди турчин, живеещ в САЩ, представящ се за османски принц
3 зодии с шанс за изненадващи парични постъпления около пълнолунието на 4 декември
Аманда Сейфрид на 40 - актрисата блесна до Сидни Суини на червения килим
Суперхрани, които са бюджетни
Тайланд разреши алкохола от 14 до 17 часа