Tesla пусна в Китай обновен спортен автомобил Model Y и започна да приема поръчки, съобщава Bloomberg.
Доставките на модела - едно от най-продаваните електрически превозни средства в Китай, трябва да стартират през март, след като американската компания получи необходимите регулаторни одобрения.
Пускането му в Китай изпреварва неговата реализация в САЩ. Базовата версия със задно задвижване на Model Y Juniper се предлага на цена от 263 500 юана (35 900 долара).
Автомобилът има актуализиран външен и вътрешен дизайн и може да измине почти 600 километра с едно зареждане на батерията. Той запазва отличителната си капковидна форма на каросерията, като в предния си край версията е оборудвана с тънък LED модул, напомнящ на Cybertruck.
Tesla се стреми да разнообрази гамата си в Китай, тъй като местните марки като BYD Co. продължават да увеличават пазарния си дял. Автомобилният производител, ръководен от Илон Мъск, регистрира първия си спад в годишните доставки на произведени в Шанхай превозни средства миналата година, откакто съоръжението започна масово производство през 2020 г.
Това е знак за засилващата се местна конкуренция и охладеното глобално търсене – китайският завод на Tesla произвежда седана Model 3 и SUV-а Model Y за износ, както и за вътрешния пазар.
За да върне интереса към някои от по-старите версии на Model Y, Tesla сега предлага намаление от 10 хил. юана на първоначалната цена на автомобила от 249 хил. юана при сключване на 5-годишен лизингов договор без лихва.
Американският автомобилен производител също така увеличи цената на своя произведен в Китай Model 3, която сега достига 235 500 юана спрямо предишните 231 900 юана.
За да подпомогне продажбите на по-екологични и икономични превозни средства, включително електрически автомобили и хибриди, Пекин поднови по-рано тази седмица субсидията за замяна на стари коли до 20 хил. юана. Съгласно политически документ, публикуван в сряда, групата от стари превозни средства, отговарящи на условията по програмата, също е разширена.
Програмата осигури голям тласък на продажбите в Китай - особено на електромобили и хибриди - след въвеждането ѝ през миналата година, като тя е отговорна за 3,7 млн. продадени коли от стартирането си.


Никола Цолов стартира от първа редица в Абу Даби
Тъжна вест! Почина поетесата Ружа Велчева
Елхите във Варна вървят от 30 до 300 лева
Във Варна ще се проведе последното за годината събитие за събиране на стотинки
Почина един от най-популярните японски актьори
ЕС търси Меркосур, за да се конкурира със САЩ и Китай, но предлага малко
Турската лира остава стабилна, а икономисти очакват ново понижение на лихвите
Юанът става все по-използван при паричните преводи
Noventiq ускорява AI трансформацията в бизнеса с Microsoft Copilot и нова експертна специализация
Еврозоната бележи по-силен ръст от очакваното благодарение на вътрешното търсене
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Audi готви още една изненада
Политик предложи премахване на червения светофар и знаците на пътя
Малка кола на старо с автоматик – ето 4 сигурни предложения
Издигнаха къщички и палатки за протестиращите фермери край Промахон-Кулата
Тръмп е разтревожен от посещението на Путин в Индия
Патриарх Даниил отказа на краля на Йордания да участва в религиозен форум
Уран във водата на Харманли, жителите ще разчитат на водоноски
преди 10 месеца Я какво казва не някоя улична шавка, а безспорният експерт от VW Dr. Herbert Diess, гледайки подреждането на 4 реда чаши с шампанско върху предния капак на NIO ET9 - "Това е невъзможно!". Оказва се, че не само е възможно, но и при наредени 5 реда чаши с шампанско не се разля и капка. Дали ТОВА го могат всички коли с активно окачване? Ама разбира се! Дофторът от VW откъде да знае? Вижте сами: https://youtube.com/watch?v=ugn2eEwnVOw отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 месеца До: aldy Значи ТРЕТО! Можеш активното окачване да си го поръчаш като екстра към всяка ЕВРОПЕЙСКА лимузина! Без изключение! Че дори и към някои модели от среден клас можеш! А това колко е добро поднебесното, КОЕТО Е ИЗКОПИРАНО ЕДНО КЪМ ЕДНО БЕЗ ДА ПЛАЩАТ ПАТЕНТИ НЕФЕЛНИЦИТЕ, въобще нема да го коментирам! Деббиилл! Крайно време е да назначат некой раждащ дето поне има елементарни познания за коли! Като не ви харесва ЕВРОПА ей го де е вокзала, чермодан и в питер! @$@ (цензура голема) @@$%$ отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 месеца До: aldy Значи ВТОРО! Активното окачване е разработено в ЕВРОПА от Citroen към края на Втората световна война. И то по времето когато не е имало компютри. Система от хидравлични и пневматични цилиндри и компенсаторни рейки. И се прилага първоначално в лимузините на Citroen и Cadillac още 50те години на миналият век. Ако поне малко вдяваше от това, за което се упражняваш, немаше да се излагаш! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 месеца До: aldy Значи ПЪРВО! Тази реклама с чашите е изкопирана 1:1 от реклама на Lexus LS400 от 80те години на миналият век! НЕФЕЛ! Толкоз по креативността на поднебесните шитове! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 месеца До: aldy Хаха ...Смехорино, докога ще бръщолевиш безсмислици ве? Кой ти се връзва на нефелщините? Аре у лево и потапяй ... :))) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 месеца BYD отдавна удари в земята Брадвата, но местните списувачи откъде да знаят това? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 месеца Още през 2022 г. BYD надмина по продажби Теслата, въпреки че продаваше 90% на китайския пазар, а Тесла в целия свят. Сега е вече 2025 г. Немската тройка се мъчи някак си да си пробута колите, произведени в Китай, като прилага до 50% отстъпки, но само чрез банкови сделки. Китай не прилага никакво държавно субсидиране. Това признаха и гейропейците. Просто работят в пъти по-ефективно и кочествено. Едно сравнение, Майбах и NIO ET9: https://youtube.com/watch?v=ONL3B5TPh44 отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 месеца Две забележки:1. Модел Y не е спортен автомобил. Това по повод: "Tesla пусна в Китай обновен спортен автомобил Model Y и започна да приема поръчки, съобщава Bloomberg." 2. Каква е идеята да сложите снимка на стария вече модел, а статията да е за новия? Толкова ли не можахте да намерите снимка на обновената версия? отговор Сигнализирай за неуместен коментар