През 2024 г. американският автомобилен производител Tesla успя да изпревари германската премиум марка Audi по обем на глобалните продажби, въпреки че отчете спад при доставките в световен план, съобщава Bloomberg.
Audi, която е част от групата на Volkswagen, е продала 1,67 млн. автомобила през 2024 г., което представлява спад от 12% спрямо резултата за предходната година. Проблемите на компанията, свързани с растящата конкуренция в лицето на китайските марки в Европа и слабото търсене на нейните електрически модели свиха присъствието ѝ на глобалния пазар за сметка на Tesla, която успя да достави 1,79 млн. автомобила през миналата година.
Германските автомобилни производители се сблъскват с хладното търсене на луксозни автомобили в Китай, където възстановяването на икономиката остава несигурно, а местните производители увеличават отпечатъка си на пазара на премиум коли.
В Европа продажбите на електромобили изостават от прогнозите, след като няколко държави намалиха субсидиите за покупка. Проблемите доведоха до вълна от низходящи корекции в прогнозите за продажбите и рентабилността от компании като Volkswagen, Mercedes-Benz Group и BMW.
Глобални продажби на Tesla и Audi за периода 2017-2024 г. Графика: Bloomberg
Продажбите на Audi се свиват на редица пазари, включително в Германия, Китай и Северна Америка, информира марката в понеделник. Доставките на напълно електрически модели се понижават междувременно с 8% до около 164 хил. броя.
Автомобилните компании започнаха да намаляват производството в отговор на забавянето на продажбите, като Volkswagen обяви, че се готви да свие капацитета на едноименната си марка. Audi иска да закрие обект в Брюксел поради слабото търсене на електрическия спортен автомобил Q8 e-tron, които се произвежда там. Марката така и не успя да намери купувач за завода.
Междувременно Tesla регистрира първия си годишен спад на доставките от над десетилетие и едва успя да задържи преднината си пред китайската BYD Co. като най-голям производител на изцяло електрически автомобили в света през 2024 г.
Лидер на глобалния автомобилен пазар за миналата година остава Toyota, следвана от германската Volkswagen.
преди 2 месеца За Ауди ясно, те умират прави. Търсят подслон в Китай, където имитациите им са без четирите кръга, само с простнадпис AUDI. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 месеца За Ауди ясно, те умират прави. Търсят подслон в Китай, където имитациите им са без четирите кръга, само с *** надпис AUDI. А кога Тесла ще засенчи по продажби BYD? Ще доживеем ли този момент? Щото BYD ги отвя още през 2022 г., въпреки че 90% продава на китайския пазар, а Тесла по целия свят. За сведение, в Китай ежегодно се продават по 20 млн коли. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 месеца До: Alex Silver Хех ... раждащият смешнuк пак се упражнява. Ултравеликата NIO е продала главозамайващите 220хил афффтомобила миналата година, а Теслата 1790хил. Некъде да забелезваш разлика в ПОРЯДЪКА?! И пак да ти напиша, не се напъвай в невнятна за теб материя, особено за коли на цена надвишаваща 10 годишната ти заплата. И идея си нямаш за какво пишеш ... :))) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 месеца Tesla до момента няма нищо, което да може да се сравни с NIO ET9 по технологичност, плавност на хода, обзавеждане, шумоизолация и екстри за пътниците. Шефът на NIO заяви, че Мъск е просто ученик пред него. NIO единствена предлага замяна за 3 мин на АБ със заредена на своите сервизи. === https://youtube.com/watch?v=rzbXaSHslOc отговор Сигнализирай за неуместен коментар