Stellantis отчете 9% спад на глобалните продажби през четвъртото тримесечие на 2024 г. на фона на стремежа на италиaно-френската автомобилна група, контролираща марки като Peugeot, Fiat и Chrysler, да намали излишните запаси в САЩ и да ограничи разходите в Европа, съобщава Wall Street Journal.
Автомобилният концерн обяви, че доставките на автомобили в Северна Америка са спаднали с 28% през тримесечието до 295 хил. превозни средства спрямо 410 хил. броя година по-рано. Продажбите в Европа се свиват със 6% до 693 хил. броя спрямо 737 хил. броя за същия период на 2023 г. В Близкия изток и Африка доставките на Stellantis остават непроменени при 130 хил. превозни средства, доставени на клиенти. За Южна Америка продажбите се увеличават с 12 на сто до 259 хил. автомобила спрямо 232 хил. броя година по-рано. В Азия доставките на Stellantis се свиват с 33 на сто до 16 хил. броя спрямо 24 хил. броя за същото време на предходната година.
Общите обеми на продажби на групата възлизат на 1,395 млн. броя през четвъртото тримесечие срещу 1,539 млн. броя година по-рано.
Stellantis увеличи стимулите за клиентите и засили плановете за намаляване на броя на колите, които доставя на своите дилъри в САЩ, като част от усилията за намаляване на броя на колите, държани от търговците.
„Нормализирането на запасите при дилърите в САЩ поставя компанията в силна позиция да подкрепи пускането на нови продукти през 2025 г.“, изтъква в съобщение до акционерите групата.
В Европа спадът е още по-дълбок, когато се разглежда на тримесечна база. Тогава доставките спадат със 17 на сто. Очаква се Stellantis да пусне в продажба на европейския пазар през годината достъпни модели като MHEV Citroën C3, Citroën C3 Aircross, Opel Frontera и Fiat Grande Panda.
Доставки на Stellantis за четвъртото тримесечие на 2024 г. Източник: Stellantis NV
Групата беше разтърсена от промени в ръководството през миналата година на фона на липсата на успехи в редица региони и охлаждането на пазара на електромобили. Карлос Таварес внезапно подаде оставка като изпълнителен директор на 1 декември, почти 18 месеца преди изтичането на договора му, на фона на разширяващия се разрив между борда и основните акционери на четвъртия по големина производител на автомобили в света. Неговите функции временно се изпълняват от председателя Джон Елкан, който се стреми да възстанови отношенията на Stellantis с дилъри, партньори от индустрията, правителства и работници.
Групата, която има силно присъствие в Италия чрез марката Fiat, обяви в средата на декември, че ще подсигури своите италиански заводи с нови модели през следващите няколко години като част от усилията да възстанови отношенията си с правителството в Рим, което критикува производителя заради намаления капацитет.


Съдът на ЕС опровергава информация за допусната жалба срещу влизането ни в Еврозоната
Ограничават движението на автомобили във Варна през почивните дни заради два мача
Фратрия завърши годината с победа
Връчиха наградите „Доброволец на годината“ във Варна
19-годишен шофьор кара с 300 км/ч в София (ВИДЕО)
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
EV стигат точка на необратимост през 2026, Европа и Китай ще се интегрират
САЩ: Европа рискува да бъде заличена, ако не се промени
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Кийт Ърбан съжалява за развода си с Никол Кидман – чувства, че е сгрешил
Излезе на бял свят бижуто с форма на яйце на Фаберже, глътнато от крадец
Удареният от Украйна кораб KAIROS е заседнал край Ахтопол
Сиярто: Въпреки отричанията, в Украйна се извършва принудителна военна служба
Европрокуратурата разследва измама за 13 млн. евро у нас, извършени са над 80 обиска