IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore

BYD планира да завладее пазара в Южна Корея с достъпни електромобили

Компанията се разширява в страната в момент, когато политиците затягат правилата за безопасност при електромобилите заради миналогодишния пожар с модел на Mercedes

14:16 | 16.01.25 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
Снимка: Bloomberg L.P.
Снимка: Bloomberg L.P.

Китайският производител на изцяло електрически и плъгин хибридни коли BYD Co. ще пусне три електромобила в Южна Корея тази година с агресивна ценова стратегия, с която се надява да спечели пазарен дял за сметка на традиционните местни марки Hyundai и Kia, съобщава Bloomberg.

BYD вече приема резервации за Atto 3, чиято базова версия ще струва 31,5 млн. вона (21 600 долара). Автомобилният производител също така е готов да пусне електрическия седан Seal и Sealion 7 през втората половина на годината.

Цената на Atto 3 не включва данъчни стимули и субсидии. Това е най-ниската цена за модела извън Китай и е по-ниска от почти всички предложения на Hyundai и Kia, които доминират на южнокорейския пазар.

Китайските производители на автомобили се стремят да се разширят в глобален план, тъй като високите мита, наложени от Европейския съюз (ЕС) и САЩ върху електромобилите, внасяни от Китай, накърняват перспективите за продажбите. BYD вече започна продажби в Япония и се очаква да се присъедини към Geely Automobile Holdings Ltd. в Южна Корея.

Но въпреки достъпните модели навлизането на BYD на южнокорейския пазар се сблъсква с трудности, вариращи от обществен страх относно безопасността при електромобилите до по-строги правила за автомобили с определени видове батерии и забавяне в продажбите.

Пожарът на електромобил на Mercedes-Benz AG в подземен паркинг в Южна Корея предизвика обществено безпокойство относно безопасността на технологията. Вследствие на инцидента някои офис сгради забраниха паркирането на електромобили и правителството въведе набор от разпоредби, които включват изискване производителите да разкриват вида и марката на батерията, използвана в техните превозни средства. Продажбите на електромобили в страната са спаднали с 10% през миналата година, въпреки че търсенето на хибриди расте с около една трета.

Южнокорейските политици обмислят и ограничаване на субсидиите, въвеждайки изисквания относно енергийната плътност на батерията и дела на рециклираните метали, което вероятно ще постави в неблагоприятно положение електромобилите, които използват литиево-желязо-фосфатни батерии – предпочитани от китайските производители.

Въпреки че BYD вече развива бизнес в Южна Корея – тя продава около 1000 електрически автобуса годишно - компанията казва, че е изправена пред трудната задача да спечели обикновените шофьори. Тя ще отвори 15 шоурума и 11 сервизни центъра, за да помогне за популяризирането на своите модели.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 14:16 | 16.01.25 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Новини виж още

Коментари

Финанси виж още