Китайският производител на изцяло електрически и плъгин хибридни коли BYD Co. ще пусне три електромобила в Южна Корея тази година с агресивна ценова стратегия, с която се надява да спечели пазарен дял за сметка на традиционните местни марки Hyundai и Kia, съобщава Bloomberg.
BYD вече приема резервации за Atto 3, чиято базова версия ще струва 31,5 млн. вона (21 600 долара). Автомобилният производител също така е готов да пусне електрическия седан Seal и Sealion 7 през втората половина на годината.
Цената на Atto 3 не включва данъчни стимули и субсидии. Това е най-ниската цена за модела извън Китай и е по-ниска от почти всички предложения на Hyundai и Kia, които доминират на южнокорейския пазар.
Китайските производители на автомобили се стремят да се разширят в глобален план, тъй като високите мита, наложени от Европейския съюз (ЕС) и САЩ върху електромобилите, внасяни от Китай, накърняват перспективите за продажбите. BYD вече започна продажби в Япония и се очаква да се присъедини към Geely Automobile Holdings Ltd. в Южна Корея.
Но въпреки достъпните модели навлизането на BYD на южнокорейския пазар се сблъсква с трудности, вариращи от обществен страх относно безопасността при електромобилите до по-строги правила за автомобили с определени видове батерии и забавяне в продажбите.
Пожарът на електромобил на Mercedes-Benz AG в подземен паркинг в Южна Корея предизвика обществено безпокойство относно безопасността на технологията. Вследствие на инцидента някои офис сгради забраниха паркирането на електромобили и правителството въведе набор от разпоредби, които включват изискване производителите да разкриват вида и марката на батерията, използвана в техните превозни средства. Продажбите на електромобили в страната са спаднали с 10% през миналата година, въпреки че търсенето на хибриди расте с около една трета.
Южнокорейските политици обмислят и ограничаване на субсидиите, въвеждайки изисквания относно енергийната плътност на батерията и дела на рециклираните метали, което вероятно ще постави в неблагоприятно положение електромобилите, които използват литиево-желязо-фосфатни батерии – предпочитани от китайските производители.
Въпреки че BYD вече развива бизнес в Южна Корея – тя продава около 1000 електрически автобуса годишно - компанията казва, че е изправена пред трудната задача да спечели обикновените шофьори. Тя ще отвори 15 шоурума и 11 сервизни центъра, за да помогне за популяризирането на своите модели.