Китайските производители на електрически превозни средства се насладиха на интензивен откъм продажби януари, тъй като удължаването на правителствените субсидии отново подкрепи търсенето по време на традиционно по-тихите в търговско отношение почивни дни около китайската Нова година, съобщава Bloomberg.
Продажбите на Geely Automobile Holdings Ltd., сърцето на автомобилната империя на Ли Шуфу, се увеличават с 25% до месечен рекорд от 266 737 автомобила. Xpeng Inc. засенчи листнатите в САЩ конкуренти Nio Inc. и Li Auto Inc. за първи път от повече от две години, като достави 30 350 електрически коли през миналия месец, като неговият насочен към масовия пазар модел Mona M03 беше в центъра на вниманието.
Li Auto междувременно успява да достави 29 927 автомобила през януари, докато Nio продаде само 13 863 превозни средства.
Пазарният лидер BYD Co. достави повече от 296 000 автомобила през януари, като продажбите на групата в чужбина се покачват до рекордните 66 336 броя въпреки задълбочаващото се търговско напрежение между Китай, от една страна, и Европейския съюз (ЕС) и САЩ, от друга. Последните наложиха мита върху китайските електромобили.
Месецът, в който се паднаха честванията на китайската Нова година, традиционно е муден период при продажбите на автомобили в Китай, тъй като хората отделят време за посещение на семейството и туристически пътувания. Здравословното търсене вероятно е подкрепено от правителството, което поднови своята програма за замяна на стари автомобили за нови, осигурявайки парични отстъпки до 20 000 юана )2760 долара).
Не всички китайски марки електромобили се представиха по-силно през новогодишните празници, като Aion, част от групата Guangzhou Automobile Group Co., претърпя спад от 42% през януари. Концернът Great Wall Motor Co., най-големия производител на SUV модели в страната, отбеляза спад от 22%.
В началото на януари Китайската асоциация на автомобилните производители (CAAM) обяви, че прогнозира забавяне в ръста на износа на автомобили от Китай през 2025 г. спрямо обемите за предходната година.
Асоциацията посочва, че износът на електрически превозни средства през 2024 г. е намалял с 10,4%, докато износът на плъгин хибриди е нараснал със 190%.
Резултатът при електромобилите значително изостава от този за 2023 г., когато износът нараства с 80,9%, докато този на плъгин хибриди се увеличава с 47,8%. Промените през 2024 г. подчертават ефектите, които влияят на износа заради наложените от Европейския съюз (ЕС) мита върху изгражданите в Китай електрически превозни средства.


Фратрия завърши годината с победа
Връчиха наградите „Доброволец на годината“ във Варна
19-годишен шофьор кара с 300 км/ч в София (ВИДЕО)
Призът „Спортист на Варна“ ще бъде връчен на 16 декември
EV стигат точка на необратимост през 2026, Европа и Китай ще се интегрират
САЩ: Европа рискува да бъде заличена, ако не се промени
Българската икономика нараства стабилно през третото тримесечие на 2025 г.
Природните бедствия са довели до силен ръст на имуществените застраховки у нас
ЕС търси Меркосур, за да се конкурира със САЩ и Китай, но предлага малко
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Детайлите на разследването за корупция в Украйна, водено от полицията, са като от драма на HBO
Ретроградният Меркурий приключи, 5 зодии си връщат късмета
В Китай: Брижит Макрон посети гигантска панда, родена във Франция
Трима са загинали при катастрофа край търговищкото село Дралфа