IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore

Субсидиите подкрепят продажбите на нови коли в Китай по време на новогодишните празници

Особено силни резултати представят Geely, Xpeng и BYD

10:58 | 03.02.25 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
Снимка: Bloomberg L.P.
Снимка: Bloomberg L.P.

Китайските производители на електрически превозни средства се насладиха на интензивен откъм продажби януари, тъй като удължаването на правителствените субсидии отново подкрепи търсенето по време на традиционно по-тихите в търговско отношение почивни дни около китайската Нова година, съобщава Bloomberg.

Продажбите на Geely Automobile Holdings Ltd., сърцето на автомобилната империя на Ли Шуфу, се увеличават с 25% до месечен рекорд от 266 737 автомобила. Xpeng Inc. засенчи листнатите в САЩ конкуренти Nio Inc. и Li Auto Inc. за първи път от повече от две години, като достави 30 350 електрически коли през миналия месец, като неговият насочен към масовия пазар модел Mona M03 беше в центъра на вниманието.

Li Auto междувременно успява да достави 29 927 автомобила през януари, докато Nio продаде само 13 863 превозни средства.

Пазарният лидер BYD Co. достави повече от 296 000 автомобила през януари, като продажбите на групата в чужбина се покачват до рекордните 66 336 броя въпреки задълбочаващото се търговско напрежение между Китай, от една страна, и Европейския съюз (ЕС) и САЩ, от друга. Последните наложиха мита върху китайските електромобили.

Месецът, в който се паднаха честванията на китайската Нова година, традиционно е муден период при продажбите на автомобили в Китай, тъй като хората отделят време за посещение на семейството и туристически пътувания. Здравословното търсене вероятно е подкрепено от правителството, което поднови своята програма за замяна на стари автомобили за нови, осигурявайки парични отстъпки до 20 000 юана )2760 долара).

Не всички китайски марки електромобили се представиха по-силно през новогодишните празници, като Aion, част от групата Guangzhou Automobile Group Co., претърпя спад от 42% през януари. Концернът Great Wall Motor Co., най-големия производител на SUV модели в страната, отбеляза спад от 22%.

В началото на януари Китайската асоциация на автомобилните производители (CAAM) обяви, че прогнозира забавяне в ръста на износа на автомобили от Китай през 2025 г. спрямо обемите за предходната година.

Асоциацията посочва, че износът на електрически превозни средства през 2024 г. е намалял с 10,4%, докато износът на плъгин хибриди е нараснал със 190%.

Резултатът при електромобилите значително изостава от този за 2023 г., когато износът нараства с 80,9%, докато този на плъгин хибриди се увеличава с 47,8%. Промените през 2024 г. подчертават ефектите, които влияят на износа заради наложените от Европейския съюз (ЕС) мита върху изгражданите в Китай електрически превозни средства.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 10:58 | 03.02.25 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Новини виж още

Коментари

Финанси виж още