Администрацията на президента на САЩ Джо Байдън финализира правила, които на практика ще забранят вноса на почти всички китайски автомобили за американския пазар, като част от мерките срещу софтуера и хардуера, с които са оборудвани изгражданите в азиатската страна превозни средства, съобщава Ройтерс.
Последният ход на Вашингтон срещу китайските превозни средства е предхождан от съобщението на Министерството на търговията, според което ведомството обмисля подобна мярка и срещу произведените в Китай дронове, следвайки рязкото повишаване на митата по вноса на електрически превозни средства от миналата година.
„Наистина е важно, защото не искаме два млн. китайски коли по пътищата и чак след това да осъзнаем... че има заплаха“, изтъква министърът на търговията Джина Раймондо в интервю за Ройтерс, позовавайки се на опасения за националната сигурност.
През септември нейното министерство предложи широка забрана на ключов китайски софтуер и хардуер в свързани превозни средства по американските пътища, като тези забрани ще влязат в сила за моделите от 2027 г., а тези върху хардуера - през 2029 г.
Мерките също така забраняват на китайските автомобилни компании да тестват роботизирани коли по американските пътища.
Правилата обхващат и руски превозни средства и компоненти.
Министерството на търговията на САЩ изтъква в окончателните правила, че прави някои промени, като например освобождаване на превозни средства, по-тежки от 4,5 тона, от изискванията, което ще позволи на китайската BYD да продължи да сглобява електрически автобуси в Калифорния.
В понеделник ведомството обяви, че планира скоро да предложи правила, забраняващи китайски софтуер и хардуер в по-големи търговски превозни средства, включително в камиони и автобуси. Окончателното решение ще бъде взето от администрацията на новоизбрания президент Доналд Тръмп, пише още Ройтерс.
Междувременно министерството посочва, че забраните няма да обхващат китайски софтуер, разработен преди новите правила да влязат в сила, стига да не се поддържа от китайска фирма.
Това означава, че General Motors и Ford Motor ще могат да продължат да внасят някои произведени в Китай автобуси за американския пазар.
Алиансът за автомобилни иновации, представляващ GM, Toyota, Volkswagen, Hyundai Motor и други големи производители на автомобили, неуспешно призова за отлагане на въвеждането на правилата с една година.
Шведската Polestar предупреди през октомври, че без промени търговското правило реално ще ѝ забрани да продава автомобили в САЩ.
Представител на администрацията на Байдън каза, Вашингтон очаква, че Polestar ще трябва да поиска специално разрешение съгласно окончателното правило.
Polestar отказа коментар.
През септември администрацията на Байдън финализира рязкото повишаване на митата върху вноса на китайски електрически превозни средства и по-рано този месец постави Contemporary Amperex Technology Co. (CATL) – най-големия производител на електромобилни батерии в света – в списък с фирми, заподозрени в подпомагане на китайската армия.
Тръмп, който встъпва в длъжност на 20 януари, иска да предотврати вноса на китайски автомобили, но е отворен за опцията китайските компании да могат да произвеждат своите продукти в САЩ.


19-годишен шофьор кара с 300 км/ч в София (ВИДЕО)
Призът „Спортист на Варна“ ще бъде връчен на 16 декември
Никола Цолов стартира от първа редица в Абу Даби
Тъжна вест! Почина поетесата Ружа Велчева
Българската икономика нараства стабилно през третото тримесечие на 2025 г.
Природните бедствия са довели до силен ръст на имуществените застраховки у нас
ЕС търси Меркосур, за да се конкурира със САЩ и Китай, но предлага малко
Турската лира остава стабилна, а икономисти очакват ново понижение на лихвите
Юанът става все по-използван при паричните преводи
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Audi готви още една изненада
Протестите разклащат управлението, но не и твърдите електорати на ГЕРБ и ДПС
Джигитът, карал с 300 км/ч на Околовръстното, е открит в чужбина
ГЕРБ внесе предложението за закриване на комисията "Сорос" в парламента
След Пеевски и Коцев: Максим Генчев проси пари за "Карадажата" и от Мирчев
преди 10 месеца Не им държи халката да се конкурират открито и честно с китайците. Типично по наглосакски, винаги с лъготене, измами, забрани, ограничения. Ама много, много отдавна, дядо ми беше казал "Китайците ще завладеят света". Натам отиват нещата, май? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 месеца Невидимата ръка на пазара, кайш? отговор Сигнализирай за неуместен коментар