Продажбите на електрически автомобили в Германия бележат значителен скок през първия месец на 2025 г. Общо 34 498 задвижвани изцяло с батерии превозни средства (BEV) са били регистрирани през януари – увеличение от 53,5 на сто в сравнение със същия месец на миналата година и рекорден обем за този месец, пише Spiegel.
Делът на електромобилите от общите продажби на нови автомобили в Германия достига 16,6%, става ясно от данни на Федералната служба за автомобилен транспорт (KBA).
Ръстът при продажбите на електрически коли беше очакван от индустриалните експерти. Причината за това е, че автопроизводителите умишлено отложиха пускането на повече модели и доставките на електромобили от 2024 г. за 2025 г., за да увеличат шансовете си да отговорят на по-строгите правила за емисиите, наложени от Европейския съюз (ЕС). При неспазване на определените ограничения компаниите подлежат на тежки глоби за милиарди евро.
Продажбите се сриват през 2024 г.
„Нарастващият брой регистрации на електрически автомобили показва, че ограниченията в Европа работят“, коментира Марион Тиман, експерт по мобилност в екологичната организация Грийнпийс. „Ако автомобилното лоби сега се опита да ги подкопае (целите) с цялата си мощ и дори да се опита да отмени договорената дата за поетапно спиране (на продажбите на нови коли с двигател с вътрешно горене от 2035 г.), това ще навреди на климата, здравето и ще струва скъпо на хората“, добавя Тиман.
Междувременно Tesla се представи много по-слабо от своите конкуренти в Германия. Американският лидер в производството на електрически автомобили претърпя срив на продажбите в Германия от близо 60%, като доставки едва 1277 автомобила. Конкурентите засенчиха американския производител на електрически автомобили с по-нови модели, докато Tesla продължава да разчита на силно популярния Model Y.
Освен това изпълнителният директор на Tesla Илон Мъск отблъсна много потенциални купувачи с подкрепата за крайнодесните партии във Великобритания и Германия.
Продажбите на електрически автомобили в Германия се сринаха миналата година. Само около 380 600 батерийни превозни средства са регистрирани през 12-те месеца, почти с 27,5% по-малко спрямо резултата за 2023 г. Техният дял от общия пазар достига 13,5%.
Като цяло пазарът на нови автомобили се свива през януари. По данни на KBA в Германия са регистрирани 207 640 нови автомобила, с 2,8% по-малко от същия месец на миналата година. Регистрациите на бензинови автомобили са намалели с 23,7%, а на дизелови коли - с 19,5%. Хибридите и плъгин хибридите, от друга страна, отчитат ръст на продажбите от 15,7% и 23,1%.


Мачовете по ТВ днес (5 декември)
Виц на деня - 5 декември
Днес отбелязваме Международния ден на доброволеца
Времето във Варна на 5 декември 2025
Огнеборците потушиха 31 пожара през последното денонощие
Warner Bros. започва преговори за сключване на ексклузивна сделка с Netflix
Моди разстила червен килим за Путин, въпреки натиска от САЩ
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Мозъчни интерфейси и метавселени – докъде стига бъдещето на игрите?
Hensold: Пазарите са водени от настроението
REST - една малко известна екстра в стари Audi-та и VW-та
Най-готините коли на шампиони във Формула 1
Новата суперкола на Toyota – V8 с 640 к.с. и алуминиево шаси
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Един от най-добрите двигатели на Audi навърши половин век
Подписахме екшън план за три нови моста над Дунав
Четирима са убити от армията на САЩ при нов удар срещу корабче заради наркотрафик
Израел е допуснат на "Евровизия" догодина, 4 страни ще бойкотират конкурса
ПП-ДБ ще внесат вота на недоверие към кабинета "Желязков"
Роденият в Беларус Роман Хофман оглави Мосад
преди 9 месеца Вероятно анти европейското и анти германското говорен на мъска в крайна сметка ще му изяде бизнеса с Европа окончателно и безвъзвратно. Но, в случаят, спадът на продажбите на неговите електрички освен на горе написаното се дължи и на изчакване на новите версии на модел Y модел 3, които би трябвало да бъдат на пазара до 3 месеца. отговор Сигнализирай за неуместен коментар