Volkswagen AG планира да съкрати 1600 души от своя софтуерен бизнес Cariad до края на годината, като размерът на съкращенията ще достигне 30% от общата работна сила на звеното, съобщава Ройтерс.
Към момента в Cariad работят около 5900 души, като процесът на премахване на работни места ще се извърши главно чрез специални програми за компенсация, посочва Handelsblatt, позовавайки се на източници, запознати с плановете на германския автомобилен производител.
В изявление, изпратено по имейл до Ройтерс, Volkswagen казва, че изпълнява „план за трансформация“ в рамките на Cariad, договорен през 2023 г.
„Миналата година направихме организацията по-ефективна като вътрешен разработчик на софтуерни решения с по-висока производителност и сега коригираме съответно броя на служителите“, изтъква говорител на компанията.
През последните години се появиха множество медийни съобщения за мащабни проблеми в Cariad, което всъщност трябва да осигури издържан, модерен софтуер за бъдещия автомобилен парк на германската група.
Volkswagen отново беше принуден да отложи пускането на някои електрически автомобили поради забавяне на разработката на софтуерната платформа E3 2.0, предназначена за следващото поколение електромобили. Най-известната жертва на това е ID.Golf.
Първоначално се очакваше моделът да дебютира до края на 2027 г., като сега това е отложено с още 15 месеца. По новия график представянето на модела ще се случи през 2029 г.
Забавянето е още по-голямо за големия електрически SUV, наречен T-Sport, който вероятно няма да излезе на пазара преди 2031 г. - три години по-късно от първоначално планираното.
В центъра на проблемите е новата платформа за превозни средства SSP (Scalable System Platform), на която е базиран и софтуерът E3 2.0. Поради сериозното забавяне на разработката много от планираните модели на Volkswagen ще бъдат подготвени за пускане на пазара в много тесен период от време.


19-годишен шофьор кара с 300 км/ч в София (ВИДЕО)
Призът „Спортист на Варна“ ще бъде връчен на 16 декември
Никола Цолов стартира от първа редица в Абу Даби
Тъжна вест! Почина поетесата Ружа Велчева
Българската икономика нараства стабилно през третото тримесечие на 2025 г.
Природните бедствия са довели до силен ръст на имуществените застраховки у нас
ЕС търси Меркосур, за да се конкурира със САЩ и Китай, но предлага малко
Турската лира остава стабилна, а икономисти очакват ново понижение на лихвите
Юанът става все по-използван при паричните преводи
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Audi готви още една изненада
Политик предложи премахване на червения светофар и знаците на пътя
Протестите разклащат управлението, но не и твърдите електорати на ГЕРБ и ДПС
Джигитът, карал с 300 км/ч на Околовръстното, е открит в чужбина
ГЕРБ внесе предложението за закриване на комисията "Сорос" в парламента
След Пеевски и Коцев: Максим Генчев проси пари за "Карадажата" и от Мирчев
Два месеца преди игрите: Олимпийският огън беше запален в Рим
преди 8 месеца Когато умира VW, това означава, че умира Германия. Когато умира Германия, това означава, че умира ФЕС. И слава Богу! отговор Сигнализирай за неуместен коментар