Китайският производител на електрически превозни средства BYD обмисля да изгради трета европейска монтажна фабрика в Германия, след като през 2024 г. най-голямата икономика в Европа се противопостави на митата на Европейската комисия (ЕК) върху вноса на електромобили, произведени в Китай, съобщава Ройтерс, цитирайки запознат с въпроса източник.
Базираните в Китай автомобилни производители искат да се разширят на Стария континент, като изградят заводи на местно ниво и по този начин избегнат европейските мита. Тези компании междувременно страдат от свръхкапацитет у дома и търсят други пазари, където да продадат излишната продукция.
Вицепрезидентът на BYD Стела Ли каза по-рано този месец в интервю за Automobilwoche, че компанията ѝ обмисля обособяването на трето съоръжение, което да обслужва европейския пазар през следващите две години - в допълнение към двете фабрики, които се строят в Унгария и Турция.
Източникът изтъква, че Германия е най-вероятният избор на BYD, въпреки че въпросът все още не е решен окончателно поради високите разходи за труд и енергия в страната, ниската производителност и слабата гъвкавост. Все още не е взето окончателно решение.
Компанията разглежда различни места в Западна Европа за третия си завод, докато се стреми да постигне някаква разпознаваемост сред потребителите.
Междувременно BYD се придържа към условието на китайските власти да не инвестира в страни, които са подкрепили европейските мита, добавят източникът. Това означава, че BYD няма да избере страна като Италия или Франция, тъй като те подкрепиха търговските бариери.
Ройтерс съобщи през януари, че китайски автомобилни производители проучват някои германски фабрики, които се очаква да затворят, особено обектите на Volkswagen.
Заводът на BYD в Унгария трябва да започне производство през октомври, докато фабриката в Турция се очаква да влезе в експлоатация през март 2026 г. Когато заработят напълно, съоръженията ще имат общ производствен капацитет от 500 хил. автомобила годишно.
Междувременно разширяването на китайските автомобилни компании в Европа остава в застой. Производителите от азиатската страна държат 7,8% от европейския пазар на електромобили през януари. Този дял продължава да варира между 7,5% и 8,5 на сто през шестте месеца до края на януари след няколко години на бърз растеж. При продажбите се наблюдава интензивно пренареждане на китайските марки, като BYD успя да измести от първото място MG.
За да напредне в Европа, BYD увеличи продуктовата си гама за местните потребители. Компанията се готви да представи достъпния и популярен в Китай модел Atto 2 на всички големи пазари в региона. Цените на модел ще започнат от около 29 хил. евро във Франция и ще бъдат подобни в други страни.
През януари BYD регистрира 4669 продажби в страни от Европейския съюз (ЕС), Великобритания и Европейската асоциация за свободна търговия (ЕАСТ), показват изчисления на Jato Dynamics. Това е с 44% повече от продажбите на MG.
Общо китайските марки са продали с 23% повече превозни средства в Европа в началото на годината, отколкото през същото време на 2024 г.


Черно море потопи ЦСКА в дъжда на "Тича"
Скоро: Озоновата дупка ще изчезне непълно
Тъжна вест! Почина един от най-големите архитекти в историята
Какво време ни очаква в неделя?
Внимание! Чакат ни мощни магнитни бури в следващите дни
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
Глобата от 140 милиона долара на Мъск показва, че ЕС губи самообладание
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
„Байерн” надигра „Щутгарт” с хеттрик на Кейн
Божидар Божанов: По всичко изглежда, че провокаторите са действали с МВР
Разходите за заплати нарастват с около един милиард евро
Румен Петков: Омразата тръгва от парламента