Nissan Motor Co. реши да спре продажбата на два изграждани в Мексико SUV модела към марката Infiniti, които се доставят на американския пазар, в отговор на мащабните мита на президента на САЩ Доналд Тръмп върху вноса на автомобили, съобщава Bloomberg.
Новите поръчки за QX50 и QX55 ще бъдат преустановени, посочва базираната в Йокохама компания.
Nissan също така реши да запази производството на модела Rogue в завода си в Смирна, щата Тенеси, като отмени частично обявения по-рано план за намаляване на производството като част от широките усилия за преструктуриране на финансово затруднения бизнес.
Новите 25-процентни митата на Тръмп върху вноса на автомобили принудиха много автомобилни компании да спрат заводи или да предложат големи ценови отстъпки, за да успокоят клиентите.
„Преразглеждаме нашата дейност по производството и верига на доставки, за да идентифицираме оптимални решения за ефективност и устойчивост“, изтъква Nissan. „Компанията в момента разполага с достатъчно запаси при нашите търговци на дребно в САЩ, които не са засегнати от новите мита“, добавя концернът.
През януари японският производител заяви, че ще съкрати работни места и ще свие производството в заводите си в Тенеси и Мисисипи, като премахне една работна смяна във всяко съоръжение до средата на април. Повече от половината от продажбите на Nissan в САЩ са генерирани от превозни средства, сглобени в тези два завода.
Пълната картина на кризата в Nissan – най-тежката за компанията от около 26 години – стана ясна през ноември, след като концернът отчете спад от 94% на нетната печалба за първото полугодие, което доведе до планове за съкращаване на 9000 работни места и намаляване на глобалния производствен капацитет с една пета.
Нещата се влошиха от провала на преговорите за сливане с Honda Motor Co., потенциално историческа сделка, която щеше да създаде един от най-големите автомобилни производители в света по обем на продажбите.
Това беше последвано от смяната на изпълнителния директор на Nissan Макото Учида с Иван Еспиноса, който преди това ръководеше продуктовото портфолио на компанията.