Най-големият производител на електромобилни батерии в света – китайската Contemporary Amperex Technology (CATL), отчита ограничено въздействие на митата на САЩ и остава оптимистичен относно перспективите пред търсенето на електрически превозни средства, съобщава Bloomberg.
CATL отчете 33% скок на печалбата за първото тримесечие. Нетната печалба на компанията достига 14 млрд. юана (1,9 млрд. долара), докато пазарните прогнози клоняха към 13,8 млрд. юана.
Приходите на CATL растат с малко над 6% на годишна база до 84,7 млрд. юана, изоставайкки от очакванията на анализаторите за 95,5 млрд. юана. Мащабът на CATL ѝ помага да подобри ефективността при приходите.
Ръководството на CATL посочва, че въздействието на американските мита е слабо, като експозицията на компанията към САЩ е „малка“.
Анализатори на Citigroup Inc. изтъкват, че ръководството на CATL очаква преките и косвените доставки на батерии за САЩ през първото тримесечие да достигнат около 2-3% от общия бизнес, по-малко от първоначално очакваните 12%, което предполага, че компанията може да е направила някои корекции преди въвеждането на налозите.
Goldman Sachs Group Inc. обаче понижи прогнозите за нетната печалба на CATL до 2027 г. поради съкращенията на обема за САЩ и някои насрещни ветрове при брутната печалба.
Президентът на Доналд Тръмп иска да отблъсне вноса на произведени в Китай стоки, докато CATL се опитва да заобиколи бариерите чрез лицензиране на технологията си, увеличаване на научноизследователската и развойна дейност извън Китай и снабдяване с материали от региони, които не са в конфликт с Вашингтон. Разходите за научноизследователска и развойна дейност на групата са се увеличили за периода с 11% до 4,8 млрд. юана.
CATL също така инвестира в отвъдгранични производствени съоръжения в страни като Германия и Унгария, въпреки че търсенето на електромобили извън Китай се охлади последната година. По-слабият ръст на продажбите на електрически модели извън китайския пазар ограничи потока от приходи, който генерира по-високи маржове.
След като Вашингтон наложи 145% мита върху вноса на стоки от Китай, водещата позиция на CATL на пазара е разклатена за сметка на съперници като южнокорейската LG Energy Solution Ltd. Натиск оказва и законът за инфлацията (IRA), който беше приет при президента на САЩ Джо Байдън и който има за цел да намали зависимостта на страната от чуждестранни субекти, считани за рискови за националната сигурност.
Независимо от това CATL напредва с плана си за вторично листване на борсата в Хонконг, което се очаква да бъде най-голямото по рода си в света за тази година.
Въпреки предизвикателната перспектива CATL остава в удобна позиция, с глобален пазарен дял от около 38,2% въз основа на данни за първите два месеца на годината. Най-близкият ѝ конкурент е световният лидер при продажбите на електромобили BYD Co. с дял от 16,9%.