IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore

Nissan увеличава инвестициите в Китай с близо 1,5 млрд. долара

Инвестицията ще бъде реализирана до края на 2026 г., изтъква Стивън Ма, ръководител на бизнеса на Nissan в Китай

16:51 | 23.04.25 г.
Снимка: Bloomberg L.P.
Снимка: Bloomberg L.P.

Nissan Motor Co. се ангажира да инвестира допълнително 10 млрд. юана (1,4 млрд. долара) в Китай и посочи, че приема силно конкурентния автомобилен пазар на страната като плодородна почва, която да му помогне да разработи електрически превозни средства - област, в която трябва да напредне, за да се възстанови финансово, пише Bloomberg.

„Тъй като Китай се развива толкова бързо, искаме да останем и искаме да се конкурираме“, заяви Стивън Ма, ръководител на бизнеса на Nissan в Китай, по време на пресконференция на автомобилното изложение в Шанхай.

Инвестицията ще бъде реализирана до края на 2026 г., добавя той.

Ма, който ръководи дейността на японския концерн в Китай от януари, преди изпълняваше ролята на главен финансов директор в Nissan. На него беше възложена нова роля по време на голяма рокада в ръководството, предизвикана от бързия спад във финансовата стабилност на производителя.

Nissan представи два нови модела на изложението, включително плъгин хибриден пикап, наречен Frontier Pro. Концернът също така обяви, че ще разработи 10 нови автомобила в Китай до средата на 2027 г. спрямо първоначалния план за осем модела и добави, че всички модели ще бъдат предназначени и за износ, въпреки че Ма отказа да даде подробности.

Nissan е обременен с остаряла продуктова гама, проблеми с производствения свръхкапацитет и високите нива на дълг. През ноември, след обявяването на поредния слаб тримесечен финансов отчет, компанията разкри планове за съкращаване на 9000 работни места и намаляване на производствения капацитет с 20%.

След неуспешния опит да обедини силите си с Honda Motor Co., Nissan се завръща в търсенето на нови бизнес партньори. Междувременно опресняването на неговата гама на ключови пазари извън Япония ще бъде от ключово значение, особено след като митата върху вноса на автомобили на американския президент Доналд Тръмп значително променят пейзажа.

„Можем успешно да процъфтяваме и да се конкурираме тук, тъй като Китай се превърна в много важен пазар за нас“, изтъква Ма.

Nissan не е единственият японски автомобилен производител, който търси ново начало в Китай.

Honda представи GT, електрически модел с набор от авангардни джаджи, и обяви планове да работи върху технология за асистирано управление с китайската Momenta, като интегрира и поддържан от AI софтуер, разработен от DeepSeek.

Вторият по големина на продажбите японски автомобилен концерн също така ще работи с Contemporary Amperex Technology Co. Ltd. (CATL) за съвместно разработване на нова електромобилна платформа и планира да използва литиево-желязо фосфатни батерии (LFP) в колите си.

Междувременно Toyota Motor Corp., най-големият производител на автомобили в света, показа два модела: bZ7, най-новото лице на електрическата серия bZ, и обновен луксозен седан Lexus ES.

Toyota обяви също, че нейният кросоувър Century се насочва към китайския пазар.

Китайската конкуренция, водена от BYD Co. и Geely Automobile Holdings Ltd., принуди много традиционни производители на автомобили да намалят значително присъствието си на най-големия автомобилен пазар в света и слабото представяне там е основна причина Nissan да е изправен пред най-тежката си финансова криза от 26 години насам.

Сега базираната в Йокохама компания се ръководи от Иван Еспиноса, който пое поста през април. Неговият предшественик, бившият главен изпълнителен директор Макото Учида, беше видян в сряда да разглежда павилионите на автомобилното изложение.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 16:52 | 23.04.25 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Новини виж още

Коментари

Финанси виж още