Nissan Motor Co. се ангажира да инвестира допълнително 10 млрд. юана (1,4 млрд. долара) в Китай и посочи, че приема силно конкурентния автомобилен пазар на страната като плодородна почва, която да му помогне да разработи електрически превозни средства - област, в която трябва да напредне, за да се възстанови финансово, пише Bloomberg.
„Тъй като Китай се развива толкова бързо, искаме да останем и искаме да се конкурираме“, заяви Стивън Ма, ръководител на бизнеса на Nissan в Китай, по време на пресконференция на автомобилното изложение в Шанхай.
Инвестицията ще бъде реализирана до края на 2026 г., добавя той.
Ма, който ръководи дейността на японския концерн в Китай от януари, преди изпълняваше ролята на главен финансов директор в Nissan. На него беше възложена нова роля по време на голяма рокада в ръководството, предизвикана от бързия спад във финансовата стабилност на производителя.
Nissan представи два нови модела на изложението, включително плъгин хибриден пикап, наречен Frontier Pro. Концернът също така обяви, че ще разработи 10 нови автомобила в Китай до средата на 2027 г. спрямо първоначалния план за осем модела и добави, че всички модели ще бъдат предназначени и за износ, въпреки че Ма отказа да даде подробности.
Nissan е обременен с остаряла продуктова гама, проблеми с производствения свръхкапацитет и високите нива на дълг. През ноември, след обявяването на поредния слаб тримесечен финансов отчет, компанията разкри планове за съкращаване на 9000 работни места и намаляване на производствения капацитет с 20%.
След неуспешния опит да обедини силите си с Honda Motor Co., Nissan се завръща в търсенето на нови бизнес партньори. Междувременно опресняването на неговата гама на ключови пазари извън Япония ще бъде от ключово значение, особено след като митата върху вноса на автомобили на американския президент Доналд Тръмп значително променят пейзажа.
„Можем успешно да процъфтяваме и да се конкурираме тук, тъй като Китай се превърна в много важен пазар за нас“, изтъква Ма.
Nissan не е единственият японски автомобилен производител, който търси ново начало в Китай.
Honda представи GT, електрически модел с набор от авангардни джаджи, и обяви планове да работи върху технология за асистирано управление с китайската Momenta, като интегрира и поддържан от AI софтуер, разработен от DeepSeek.
Вторият по големина на продажбите японски автомобилен концерн също така ще работи с Contemporary Amperex Technology Co. Ltd. (CATL) за съвместно разработване на нова електромобилна платформа и планира да използва литиево-желязо фосфатни батерии (LFP) в колите си.
Междувременно Toyota Motor Corp., най-големият производител на автомобили в света, показа два модела: bZ7, най-новото лице на електрическата серия bZ, и обновен луксозен седан Lexus ES.
Toyota обяви също, че нейният кросоувър Century се насочва към китайския пазар.
Китайската конкуренция, водена от BYD Co. и Geely Automobile Holdings Ltd., принуди много традиционни производители на автомобили да намалят значително присъствието си на най-големия автомобилен пазар в света и слабото представяне там е основна причина Nissan да е изправен пред най-тежката си финансова криза от 26 години насам.
Сега базираната в Йокохама компания се ръководи от Иван Еспиноса, който пое поста през април. Неговият предшественик, бившият главен изпълнителен директор Макото Учида, беше видян в сряда да разглежда павилионите на автомобилното изложение.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?