Hyundai Motor Co. отчете печалба за първото тримесечие, която засенчи очакванията на анализаторите, водена от силните продажби на превозни средства от Северна Америка и благоприятните валутни курсове, които спомогнаха за облекчаване на безпокойството относно общото забавяне на търсенето и нарастващите търговски бариери, съобщава Bloomberg.
Оперативната печалба на южнокорейския автопроизводител достига 3,6 трлн. вона (2,5 млрд. долара) за първото тримесечие, в сравнение с очакваните от анализатори 3,5 трлн. вона.
Приходите на Hyundai са нараснали с 9,2% спрямо предходната година до 44,4 трлн. вона.
Резултатите отразяват усилията на Hyundai да поддържа рентабилността въпреки лекия спад в общите продажби през първото тримесечие, като резултатът е подкрепен от силното представяне в Северна Америка и стабилното търсене на хибридни и електрически модели. По-слабият вон също увеличи печалбата от продажбите в чужбина.
Доставките на едро през първото тримесечие надвишават 1 млн. превозни средства, което е спад от 0,6% спрямо предходната година. Продажбите на дребно в Северна Америка растат с 2,4%, докато тези в Европа се свиват с 3,8%. Китай отчете спад на продажбите на дребно с 38,1%, докато в Индия те се понижават с 4,2%.
През март Hyundai Motor обяви план за инвестиране на рекордните 21 млрд. долара в САЩ до 2028 г., с цел разширяване на производството и създаване на около 14 000 преки работни места на фона на нарастващо търговско напрежение. Планът включва 9 млрд. долара за увеличаване на фабричното производство до около 1,2 млн. автомобила годишно.
Стратегията отразява новите търговски политики на САЩ под управлението на президента Доналд Тръмп, които се фокусират върху протекционизма. Ходът на Hyundai подчертава как глобалните производители на автомобили са принудени да локализират своята дейност, за да се справят с нарастващите търговски рискове.
Въпреки че американските мита могат да създадат значителни негативни ефекти, въздействието може да бъде частично компенсирано, тъй като заводът на Hyundai в американския щат Джорджия постепенно увеличава производствения си капацитет, изтъква консултантската фирма LS Securities Co.
Отвъд САЩ слабите потребителски настроения и неравномерният напредък в приемането на електрически превозни средства в Европа създават предпоставка за допълнителен натиск върху печалбата. Hyundai заяви по-рано, че планира обща инвестиция от 16,9 трлн. вона през тази година, спрямо 14,6 трилиона вона през 2024 г. Освен това компанията се цели да постигне оперативен марж от 7% до 8% за годината.


Желязков посети Монетния двор, за да види лично как се секат българските евромонети (СНИМКИ)
"Toха" взе приз за цялостно представяне на кулинарния фес за Никулден във Варна (СНИМКИ)
Спипаха двама гастрольори, тарашили жилища и автомобили във Варна
Трима мъже от Попово са загиналите при зверската катастрофа край Търговище
Няма опасност за околната среда заради авариралият танкер край Ахтопол
Глобата от 140 милиона долара на Мъск показва, че ЕС губи самообладание
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Покровск: Градът, който промени войната в Украйна
Кадиров: Зеленски отдавна не е легитимен президент на Украйна
Спират камионите през „Капитан Петко войвода–Орменио“
Защо туристи посещават места на зверства?
Община Царево задейства системата BG Alert