Renault SA потвърди финансовите си перспективи за годината, след като френският автомобилен производител отчете увеличение на продажбите през първото тримесечие на фона на помрачената пазарна среда, съобщава Bloomberg.
Доставките на концерна са нараснали с 2,9% до 564 980 броя през трите месеца, подкрепени от засилващото се търсене на електрически модели като компактния R5. Все пак приходите на групата намаляват с 0,3% поради отрицателните ефекти при валутите и стремежа на дилърите да намалят своите запаси.
Renault успя да избегне негативните ефекти от митата върху вноса на автомобили, наложени от президента на САЩ Доналд Тръмп, тъй като за разлика от Volkswagen AG и Stellantis NV, компанията няма присъствие на американския пазар. Renault е фокусирана основно върху Европа, където пазарът на леки автомобили отбеляза лек спад през първите три месеца на годината.
Концернът вероятно ще отложи въвеждането на своята нишова марка Alpine в САЩ, което първоначално беше планирано за 2027 г., именно поради митата.
Главният изпълнителен директор на Renault Лука де Мео се опитва да намали разходите при пускането на нови електромобили чрез партньорства, като същевременно ускори времето за разработка с помощта на базиран в Китай инженерен екип. Компанията планира да пусне седем нови модела тази година, включително електрическите Renault 4 и Dacia Bigster.
Renault все още очаква да генерира оперативен марж от най-малко 7% за тази година и свободен паричен поток от поне 2 млрд. евро. Прогнозата включва облекчаване на правилата на Европейския съюз (ЕС) за емисиите, които трябваше да бъдат затегнати тази година. Въпреки че Европейската комисия (ЕК) планира да разхлаби разпоредбите, компанията все още не е актуализирала перспективите си, тъй като предложението не е прието официално, посочва главният финансов директор Дънкан Минто.
Производителят също така преразглежда съюза си с японската Nissan Motor Co., което позволява на компаниите да намалят допълнително своите кръстосани участия. Renault се стреми към растеж в Индия, където развива производство от 15 години.
Renault - все още най-големият акционер в Nissan с дял от 36% - частично разхлабва партньорството на фона на нарастващо съперничество и взаимно подозрение. Междувременно японският автомобилен производител е притиснат да обнови остарялата си продуктова гама и да се справи с катаклизма, причинен от митата на Доналд Тръмп.
Придобиването на индийския бизнес на Nissan от Renault има за цел да помогне на френската компания да се разшири, изтъква Де Мео. Сделката подлежи на обичайни регулаторни одобрения и се очаква да бъде завършена до края на първото полугодие.


Арестуваха 33-годишен варненец за кражба
По 4987 евро от БВП се пада на човек от населението
НСИ: Работещите българи са 3, 726 млн. души
Осем пострадали при тежка катастрофа край Абланица
Борисов: Помолих Теменужка Петкова да махне от бюджета това, което искаха бизнесът и синдикатите
Airbus е на 133 самолета от годишната си цел
Gol.bg празнува: 20 години истинска спортна журналистика
Признаването на руската окупация ще отключи вълни от насилие далеч отвъд Украйна
Петролът поскъпва за 2-ри ден поред воден от перспективите за излишък на пазара
AI асистентите компенсират разликата между физическо и онлайн пазаруване
Малка кола на старо с автоматик – ето 4 сигурни предложения
Lexus LFA се завърна като... електромобил
Нова технология на Mercedes прави задните спирачки безсмислени
REST - една малко известна екстра в стари Audi-та и VW-та
Най-готините коли на шампиони във Формула 1
Защитата на Благомир Коцев обжалва размера на гаранцията му от 200 000 лв.
ПП внесоха вота на недоверие: Бъдещето принадлежи на младите
Пиян младеж предизвика катастрофа с двама пострадали
Варненски пожарникари с календар като Victoria's Secret
Вълнуващи празнични предложения от А1: Премиум смартчасовници с до 600 лв. отстъпка