Двама бивши ръководители на фалиралия производител на електромобилни батерии Northvolt AB основаха предприятие в Швеция, което ще използва изкуствен интелект (AI) в помощ на производствените процеси, съобщава Bloomberg
Само месеци след като Northvolt се срина, натоварен от дългове в размер на 5,8 млрд. долара, бившият главен изпълнителен директор Петер Карлсон се обедини със Сидхарт Кулар, който ръководеше дейността на Northvolt по отношение на изкуствения интелект, за да разработят индустриална софтуерна платформа с екип от около 20 души.
Предприятието, известно като Aris Machina AB, е привлякло инвестиции от група ангели инвеститори, както и от Earlybird, Village Global, AENU и Planet A.
Двамата отказват да коментират размера на финансирането.
Кулар посочва, че стартъпът ще се поучи от опита с Northvolt, докато сформира екип от инженери. При производителя на батерии „наехме хора от различни дисциплини, за да работим по някои от най-сериозните проблеми с машинното обучение в научноизследователската и развойна дейност и производството на батерии“, добавя той.
Целта е да се разработи софтуер, подобрен с AI, който е способен да оптимизира всеки аспект от производствения процес, подчертава Кулар.
Фирмата ще се фокусира върху редица индустрии, включително батерии, полупроводници, биофармацевтика, роботика и отбрана.
Карлсон ще се присъедини към борда на директорите на Aris Machina, което ще е първият му сериозен ангажимент, откакто се оттегли като главен изпълнителен директор на Northvolt през ноември.
„Освен ако не сте видели Northvolt отвътре, е трудно да разберете каква невероятно трудна мисия преследвахме“, посочва Кулар. „А аз идвам от компании, които са правили някои много трудни неща, както и Петер“, добавя той.
Години наред Northvolt се считаше за най-голямата надежда на Европа за отговор на китайската конкуренция при батериите. Компанията поведе надигащата се вълна от европейски стартъпи, инвестиращи милиарди евро, за да обслужват производителите на автомобили на континента, които са впрегнати в прехода към електрическа мобилност. Но нарастването на търсенето на електромобили се охлади през 2024 г., докато Китай натрупа огромна преднина в развитието на технологиите, контролирайки 85% от световното производство на батерийни клетки.
През март Northvolt подаде молба за защита от фалит в Швеция. Бизнесът ѝ и всички активи бяха прехвърлени за продажба на назначен от шведския съд ликвидатор.


19-годишен шофьор кара с 300 км/ч в София (ВИДЕО)
Призът „Спортист на Варна“ ще бъде връчен на 16 декември
Никола Цолов стартира от първа редица в Абу Даби
Тъжна вест! Почина поетесата Ружа Велчева
Българската икономика нараства стабилно през третото тримесечие на 2025 г.
Природните бедствия са довели до силен ръст на имуществените застраховки у нас
ЕС търси Меркосур, за да се конкурира със САЩ и Китай, но предлага малко
Турската лира остава стабилна, а икономисти очакват ново понижение на лихвите
Юанът става все по-използван при паричните преводи
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Audi готви още една изненада
Политик предложи премахване на червения светофар и знаците на пътя
Протестите разклащат управлението, но не и твърдите електорати на ГЕРБ и ДПС
Джигитът, карал с 300 км/ч на Околовръстното, е открит в чужбина
ГЕРБ внесе предложението за закриване на комисията "Сорос" в парламента
След Пеевски и Коцев: Максим Генчев проси пари за "Карадажата" и от Мирчев
Два месеца преди игрите: Олимпийският огън беше запален в Рим
преди 6 месеца Както суровините така и технологиите са в на батериите в Китай. Как ще конкурират когато Китай има повече от 25 -30 години много опит в производството на батериите и най- критичните ресурси са в техни ръце. отговор Сигнализирай за неуместен коментар