Тази година е най-предизвикателната за автомобилния сектор от десетилетия. На първо място заради търговските войни, които ще свият автомобилното производство с 2%. Очакванията са да бъдат произведени с 1,55 млн. автомобила по-малко. Другият голям процес е електрификацията. Това каза Любомир Станиславов, изпълнителен директор на „Аутомотив Клъстер България“, в предаването „Бизнес старт“ на Bloomberg TV Bulgaria.
Свидетели сме на втората вълна на електрификация на автомобилната индустрия. От април отново започва да расте интересът към електрическите автомобили. Новите батерии и новите типове задвижвания правят тези автомобили още по-подходящи за всекидневна употреба, посочи той.
Според Станиславов инвазията от Китай е друг съществен фактор за сектора. Страната се споменава в контекста на това, че над 90% от потребителите планират следващият им автомобил да е електрически. Това подпомага всички над 200 компании в Китай, които произвеждат електромобили.
"През април 2025 г. в България има продадени автомобили от 80 различни бранда. Вече около 30 от тях са китайски. След две години е вероятно да видим да се продават автомобили от 100 бранда, но 50% от тях ще са китайски“, отбеляза гостът.
По думите му автомобилите, проектирани около софтуера, ще променят начина, по който ги използваме. „Всички тези фактори показват, че конкуренцията тепърва ще нараства, а промените ще продължат да се случват много бързо. Много е важно да помогнем на компаниите в България да участват активно в тези иновации“, коментира Станиславов.
Той обобщи, че миналата 2024 година съвсем не е била лоша за компаниите от автомобилния сектор в България. От друга страна, 2025 година е началото на нов период в световната автомобилна индустрия. „Само след няколко години автомобилите ще изглеждат и ще се ползват по различен начин“, прогнозира събеседникът.
Вижте целия коментар във видеото на Bloomberg TV Bulgaria.


Хороскоп за 7 декември 2025
МААЕ: Защитният саркофаг на АЕЦ "Чернобил" е повреден
Виц на деня - 7 декември
Мачовете по ТВ днес (6 декември)
Времето във Варна на 6 декември 2025
Украйна и САЩ с „рамково споразумение“, но преговорите продължават
Дейвид Бут: Хората не вярват особено на алгоритмите
Дейвид Бут: Трендът е към услуги срещу такса, вместо комисионна
Дейвид Бут: Някои щати изискват да се инвестира извън Китай
Cambricon ускорява работа по AI в Китай и разчита на подкрепа
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Осъдиха българския шофьор, карал в насрещното в Гърция
Най-големият син на Болсонаро ще се кандидатира за президент на Бразилия
Границата с Гърция е отворена и в двете посоки за камиони
Заведоха седем дела след самоубийства и кризи, предизвикани от ChatGPT
Зеленски в действие: Андрий Ермак се прости и с още постове