BYD Co. смята ценовата война на пазара на електрически превозни средства в Китай за неустойчива, заяви вицепрезидентът на компанията Стела Ли, която обаче не посочи дали най-големият производител на електромобили в страната ще се откаже от агресивните отстъпки.
„Това е много екстремна, силна конкуренция“, изтъква Стела Ли в интервю за Bloomberg. „Не, това не е устойчиво“, добавя тя, отбелязвайки, че консолидацията в сектора е възможна с развитието на пазара.
Коментарите ѝ подчертават нарастващото напрежение на пазара на електромобили в Китай, където поток от нови участници и големи намаления на цените – много от които водени от BYD – подкопават маржовете и водят до рядка правителствена намеса.
Въпреки че BYD увеличава своя пазарен дял, последиците от войната придобиват все по-големи мащаби, като инвеститори, регулатори и конкуренти настояват за прекратяването на отстъпките.
Пекин привика по-рано лидерите от индустрията за разговори, като посъветва компаниите да не продават автомобили под себестойността им или да предлагат неразумни намаления на цените.
Ценовата война при електромобилите оказва силно влияние върху акциите на автомобилните производители, като BYD загуби около 22 млрд. долара пазарна капитализация от пика си в края на май. Въпреки това компанията се разглежда като вероятен дългосрочен победител, ако по-малките и средните конкуренти бъдат изтласкани, което ще ѝ позволи да увеличи своя пазарен дял.
Ли заяви, че BYD планира да продължи да инвестира агресивно извън Китай, с особен фокус върху Европа. Компанията очаква да похарчи до 20 млрд. долара в региона през следващите години.
Пазарният дял на BYD нараства бързо в ключови европейски страни, включително Германия, Великобритания и Италия, подпомогнат от бързо разрастващата се дилърска мрежа и конкурентните цени в рамките на продуктовата гама.
Вицепрезидентът на BYD Линда Ли. Снимка: Bloomberg L.P.
Наскоро компанията изпревари американския си конкурент Tesla Inc. по отношение на продажбите в Европа - промяна, която се дължи отчасти на факта, че BYD предлага по-широка гама от модели. В момента компанията продава около девет до десет автомобила в региона, в сравнение с четири за Tesla.
Ли изтъква, че BYD няма непосредствени планове за партньорство с европейски автомобилен производител - стратегия, която китайски конкуренти като Xpeng Inc. и Zhejiang Leapmotor Technology Co. възприемат. „Но вратата е отворена“ към подобни партньорства, добавя Ли.
По думите ѝ BYD инвестира мащабно и в следпродажбено обслужване и очаква европейският ѝ пазарен дял да се увеличи допълнително, тъй като все повече клиенти се запознават с технологиите и поддръжката на компанията.
„Ако решим да направим нещо, ние влагаме всичките си ресурси в него“, изтъква тя. „Искаме да сме сигурни, че ще бъде успешно в дългосрочен план“.


От днес изплащат последните пенсии в лева
Къде са най-опасните пътни отсечки във Варна
Унгарската МОЛ иска да купи чуждестранните активи на "Лукойл"
Защо плащаме скъпо за храна с неясен произход?
Освен че няма риба, намаляват и рибарите
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Мозъчни интерфейси и метавселени – докъде стига бъдещето на игрите?
Hensold: Пазарите са водени от настроението
Hensold очаква до 10-15г военните разходи да продължат
Hensold подкрепя някои доставчици на автопроизводителите в Германия
Новата суперкола на Toyota – V8 с 640 к.с. и лека алуминиева рамка
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Един от най-добрите двигатели на Audi навърши половин век
Pininfarina възроди първото поколение на Honda NSX
Японски компании съдят администрацията на Тръмп заради митата
Земетресението с магнитуд 5,9 в Невада се оказа грешка на предупредителната система
От Полша: Агресията на Русия сега надмина тази на СССР през 70-те години на 20 век
Облачно ще е днес, ще вали в западната половина на страната
И в еврозоната - цените на жилищата у нас ще продължат да растат
Османската династия ще съди турчин, живеещ в САЩ, представящ се за османски принц