BYD Co. смята ценовата война на пазара на електрически превозни средства в Китай за неустойчива, заяви вицепрезидентът на компанията Стела Ли, която обаче не посочи дали най-големият производител на електромобили в страната ще се откаже от агресивните отстъпки.
„Това е много екстремна, силна конкуренция“, изтъква Стела Ли в интервю за Bloomberg. „Не, това не е устойчиво“, добавя тя, отбелязвайки, че консолидацията в сектора е възможна с развитието на пазара.
Коментарите ѝ подчертават нарастващото напрежение на пазара на електромобили в Китай, където поток от нови участници и големи намаления на цените – много от които водени от BYD – подкопават маржовете и водят до рядка правителствена намеса.
Въпреки че BYD увеличава своя пазарен дял, последиците от войната придобиват все по-големи мащаби, като инвеститори, регулатори и конкуренти настояват за прекратяването на отстъпките.
Пекин привика по-рано лидерите от индустрията за разговори, като посъветва компаниите да не продават автомобили под себестойността им или да предлагат неразумни намаления на цените.
Ценовата война при електромобилите оказва силно влияние върху акциите на автомобилните производители, като BYD загуби около 22 млрд. долара пазарна капитализация от пика си в края на май. Въпреки това компанията се разглежда като вероятен дългосрочен победител, ако по-малките и средните конкуренти бъдат изтласкани, което ще ѝ позволи да увеличи своя пазарен дял.
Ли заяви, че BYD планира да продължи да инвестира агресивно извън Китай, с особен фокус върху Европа. Компанията очаква да похарчи до 20 млрд. долара в региона през следващите години.
Пазарният дял на BYD нараства бързо в ключови европейски страни, включително Германия, Великобритания и Италия, подпомогнат от бързо разрастващата се дилърска мрежа и конкурентните цени в рамките на продуктовата гама.
Вицепрезидентът на BYD Линда Ли. Снимка: Bloomberg L.P.
Наскоро компанията изпревари американския си конкурент Tesla Inc. по отношение на продажбите в Европа - промяна, която се дължи отчасти на факта, че BYD предлага по-широка гама от модели. В момента компанията продава около девет до десет автомобила в региона, в сравнение с четири за Tesla.
Ли изтъква, че BYD няма непосредствени планове за партньорство с европейски автомобилен производител - стратегия, която китайски конкуренти като Xpeng Inc. и Zhejiang Leapmotor Technology Co. възприемат. „Но вратата е отворена“ към подобни партньорства, добавя Ли.
По думите ѝ BYD инвестира мащабно и в следпродажбено обслужване и очаква европейският ѝ пазарен дял да се увеличи допълнително, тъй като все повече клиенти се запознават с технологиите и поддръжката на компанията.
„Ако решим да направим нещо, ние влагаме всичките си ресурси в него“, изтъква тя. „Искаме да сме сигурни, че ще бъде успешно в дългосрочен план“.


ПСЖ спечели Интерконтиненталната купа
НС прие на второ четене промени в Закона за ДДС
Младежи, участвали в антиправителствените протести, създадоха инициатива "СТОП"
Мъж беше прегазен от три коли на АМ "Тракия"
Желязков: Очевидно е, че отиваме на избори
Проф. Спасов: България има нужда от малки модулни реактори за балансиращи мощности
Прекрояването на доктрината на САЩ за Латинска Америка е ужасна геополитика
Ziemba очаква AI да подкрепи търсенето на газ през 2026
Ziemba: Ситуацията около Венецуела ще се отрази на Русия, Иран
Ziemba: Следим предлагането на петрол и от Гвиана
Как евтина тръба спестява сериозна сума от гориво
Главният дизайнер на Mercedes напуска
Нова технология разпознава пияните шофьори зад волана
Отмяна на забраната на ДВГ – какво означава това за шофьорите?
Ford обяви промени в стратегията и отписа 20 милиарда долара
Може ли някой да спре популистката десница в Европа?
Хайди Клум и 20-годишният ѝ син от Сийл - Хенри - красят корицата на модно списание
Ето как Тейлър Суифт отпразнува своя 36-и рожден ден
Коледни подправки за баланс на кръвната захар
Американските суперносачи отново са в сила в Тихия океан