Главният изпълнителен директор на Reanult Лука де Мео напуска френския автомобилен производител, за да търси развитие отвъд автомобилната индустрия, съобщава Ройтерс.
Според фреската медия Le Figaro той ще стане новият главен изпълнителен директор на компанията майка на Gucci - Kering.
Де Мео успя да осигури положителен тласък на Reanult през петте си години начело на компанията, като преразгледа двадесетгодишния му стратегически съюз с Nissan и удвои дела на хибридите в общите продажби.
Италианецът ще замени главния изпълнителен директор на Kering Франсоа-Анри Пино, чието семейство контролира притиснатия от дългове моден конгломерат, съобщава Le Figaro.
„Лука де Мео изрази решението си да се оттегли, за да се заеме с нови предизвикателства извън автомобилния сектор“, посочва Renault.
Той ще напусне френския автопроизводител в средата на юли, добавят от компанията, в която френското правителство държи 15%.
Преминаването на Де Мео към Kering, която напоследък не успява да убеди инвеститорите на борсите в плановете си да промени марката Gucci, ще отбележи драматична промяна в групата. Междувременно Пино ще остане председател на Kering.
Спекулациите за ръководството на групата, която притежава и марките Yves Saint Laurent и Balenciaga, се увеличиха миналата седмица, след като френските медии съобщиха, че Пино е напът да се откаже от поста си на главен изпълнителен директор.
Източник, запознат с плановете на Пино, заяви пред Ройтерс, че той активно работи по намирането на наследник и визията на компанията след оттеглянето си.
Акциите на Kering загубиха над 60% от стойността си през последните две години, помрачени от поредица от понижени перспективи относно печалбата и промени с дизайнерите на Gucci.
Неочакваното напускане на Де Мео е второто оттегляне на изпълнителен директор на голям автомобилен концерн през последната половин година, след като през декември Карлос Таварес подаде оставка като ръководител на Stellantis в момент, когато секторът в Европа е притиснат от американски мита и ожесточената конкуренция в лицето на китайските марки.
Де Мео се присъединява към Renault от Volkswagen през 2020 г., година, в която френският производител на автомобили отчете рекордна загуба след предизвикан от пандемията удар върху продажбите.
През следващите години Де Мео предприе широкообхватни съкращения на разходите, които рязко намалиха броя на служителите и производствения капацитет в световен мащаб и превърнаха Renault в по-малка, но по-гъвкава компания. Той също така оглави мащабно преструктуриране на комплексните отношения на Renault с японската Nissan.
Фокусът на Renault върху европейските пазари до голяма степен я предпазва от сътресенията, свързани с търговските политики на САЩ, които обаче засягат в значителна степен германските производители на автомобили като BMW, Mercedes-Benz и Volkswagen.
Renault беше един от малкото автомобилни производители, които не понижиха перспективите си миналата есен. Акциите на компанията поскъпват с около 90% през последните пет години, което я прави най-добре представящият се производител на автомобили в Европа.
Междувременно Kering е изправена пред нуждата от преструктуриране.
Под ръководството на Пино, групата се превърна в изцяло фокусиран върху луксозните стоки играч и се радваше на години на впечатляващ растеж, до голяма степен благодарение на Gucci. Но след пандемията от COVID-19 Kering се затруднява да съживи марката и пое дълг от над 10 млрд. евро, което сега я излага на риск от ново понижаване на кредитния рейтинг.