Срещата между председателя на Европейската комисия (ЕК) и представители на автомобилната индустрия в региона потвърди ясния стратегически фокус върху електрическите автомобили в Европа, пише Euronews.
„Независимо от всичко, бъдещето е електрическо“, изтъква източник, запознат с разговорите между председателя на Европейската комисия (ЕК) Урсула фон дер Лайен и висши ръководители на компании от автомобилния сектор. „Индустрията е изключително осъзната относно необходимостта от преход“, добавя той.
Преди срещата европейските производители на автомобили призоваха за по-голяма гъвкавост при прилагането на целите за емисиите на въглероден диоксид.
„Дори ако ЕК отмени тези цели, глобалната конкуренция ще ги постави на преден план за индустрията“, изтъква източникът.
Брюксел се стреми към постигане на климатична неутралност до 2050 г. и, наред с други неща, реши да премахне постепенно новите превозни средства с двигатели с вътрешно горене до 2035 г.
На срещата ЕК затвърди решението си да се придържа към целите за 2035 г. въпреки неотдавнашните призиви от бизнеса и политиците за отклонение от тях.
„Не познавам по-добра технология от електрическия автомобил за намаляване на въглеродните емисии в транспорта през следващите години“, заяви главният изпълнителен директор на Audi Гернот Дьолнер пред германското списание Wirtschaftswoche.
Вместо да се набляга на тези предимства, се започват нови дебати за запазването на двигателя с вътрешно горене – „това е контрапродуктивно и обезпокоява клиентите“, добавя той.
Подобно мнение изрази и Михиел Лангезаал, главен изпълнителен директор на Fastned и президент на ChargeUp Europe, който участва в разговорите с Фон дер Лайен.
„Гарантирането, че Европа може да поведе трансформацията на електрическата мобилност в световен мащаб, изисква повече от това да се придържаме твърдо към една пътна карта. Това изисква индустрията да има смелостта да подходи към предизвикателствата, пред които сме изправени, с визия за растеж и да се съсредоточи върху действията, необходими за успеха на прехода към електрическата мобилност за хората, индустрията и околната среда“, посочва Лангезаал пред Euronews.
ЕК проведе тричасовата среща като част от „Стратегическия диалог“ за бъдещето на автомобилната индустрия, за да се справи с настоящата криза. Това е третата среща от този вид от началото на годината.
Автомобилният сектор в региона е притиснат на множество фронтове и трябва да се справя със спадащи продажби, високи цени на енергията, нарастваща субсидирана конкуренция от Китай и враждебна търговска среда.
Още през април вицепрезидентът за просперитета и индустриалната стратегия на ЕК Стефан Сежурне определи сектора като застрашен.
„Съществува риск бъдещата карта на световната автомобилна индустрия да бъде начертана без Европа“, каза тогава Сежурне.
Едно от най-големите предизвикателства остава прилагането на европейската политика за климата.
„Пазарният дял на електрическите леки автомобили в ЕС е бил 15,6%, а на микробусите - 9%. Все още не е постигнато широкото им разпространение на масовия пазар. И няма да се случи, ако не ускорим изграждането на зарядна инфраструктура и не намалим общите разходи за притежание“, предупреди пред Euronews Зигрид де Врис, генерален директор на Европейската асоциация на производителите на автомобили (ACEA).
За да се превърнат превозните средства без емисии в очевиден избор за потребителите и бизнеса, производителите смятат, че закупуването или използването на тези превозни средства трябва да бъде по-привлекателно от това на колите с двигатели с вътрешно горене.
Това изисква последователни стимули за покупка, по-справедливо данъчно облагане, по-ниски разходи за зареждане и по-широк достъп в градовете.
Същевременно Европа трябва да ускори изграждането на зарядна инфраструктура и презареждане с гориво, особено за тежкотоварни превозни средства, като същевременно модернизира мрежите и реформира енергийните пазари, за да намали цените на електроенергията – това е едно от ключовите изисквания на индустрията.
Автомобилната индустрия, крайъгълен камък на европейската икономика, осигурява работа на над 13 милиона души (преки и непреки работни места) и допринася с приблизително 7% за брутния вътрешен продукт (БВП) на ЕС.


Къде са най-опасните пътни отсечки във Варна
Унгарската МОЛ иска да купи чуждестранните активи на "Лукойл"
Защо плащаме скъпо за храна с неясен произход?
Освен че няма риба, намаляват и рибарите
Наша съседка е най-доброто място за пенсиониране
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Мозъчни интерфейси и метавселени – докъде стига бъдещето на игрите?
Hensold: Пазарите са водени от настроението
Hensold очаква до 10-15г военните разходи да продължат
Hensold подкрепя някои доставчици на автопроизводителите в Германия
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Един от най-добрите двигатели на Audi навърши половин век
Pininfarina възроди първото поколение на Honda NSX
Японски компании съдят администрацията на Тръмп заради митата
Bosch и Maserati ще спасяват ДВГ с водород
Османската династия ще съди турчин, живеещ в САЩ, представящ се за османски принц
3 зодии с шанс за изненадващи парични постъпления около пълнолунието на 4 декември
Аманда Сейфрид на 40 - актрисата блесна до Сидни Суини на червения килим
Суперхрани, които са бюджетни
Тайланд разреши алкохола от 14 до 17 часа
преди 2 месеца До: Momchil_Matev ... ами в белият хетеросексуален свят няма да има кинти за електрификация вече , свърши !! сега кинти ще се дават приоритетно за снаряди и дронове ... само да споделя , който си е купил електричка , вече няма да си купи ДВГ ... :))) ... а у нас пък го подминахме момента с даването на кинти , наш'те минаха метър с безплатна синя зона само ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 месеца Значи твърдоглаво копаем дъното Бъдещето е електрическо, но не на всяка цена и не толкова бързо. Да отменят целите и пак да направят зарядната инфраструктура и стимулите. Хората ще си купуват. Няма нужда от социалистически прийоми. отговор Сигнализирай за неуместен коментар