Rivian Automotive понижи прогнозния си годишен диапазон за доставките, тъй като се готви за няколко несигурни тримесечия поради изтичането на федералните данъчни облекчения, което доведе до спад в цената на акциите му, съобщава Ройтерс.
Въпреки че отчете близо 32% скок в доставките, Rivian и по-широката индустрия за електрически превозни средства са изправени пред мрачни перспективи, след като Конгресът на САЩ, чрез широкообхватно законодателство, предприе мерки за премахване на данъчния стимул от 7500 долара за лизинг на електромобили, на който разчитаха производителите на електрически превозни средства.
Данъчният стимул изтече в края на септември. Анализатори и експерти прогнозират, че продажбите и лизингът на електрически превозни средства ще спаднат рязко след края на програмата.
Rivian стесни годишната си прогноза за доставки до между 41 500 и 43 500 превозни средства, спрямо предишната ѝ оценка за 40 000 до 46 000 автомобила.
Компанията е доставила 13 201 превозни средства през третото тримесечие, в сравнение с прогнозата за 12 690 автомобила.
Наред с премахването на потребителските данъчни облекчения, налагането на високи мита и ограниченията върху вноса на авточасти също засегнаха производителите на електрически превозни средства, като увеличиха производствените разходи и свиха маржовете.
Митата накараха производителите на автомобили да търсят реорганизацията на веригите на доставка, намаляване на зависимостта от чуждестранни доставчици и увеличаване на инвестициите в САЩ.
Покачването на разходите за превозни средства може да доведе до спад в маржовете на Rivian, докато компанията се стреми да увеличи рентабилността преди пускането в продажба на по-достъпни модели следващата година.
Очаква се Rivian да публикува финансовите си резултати за третото тримесечие на 4 ноември.
През септември компанията обяви, че започва строителството на фабрика на около 70 км източно от Атланта, която ще бъде едва вторият завод за автомобилния производител. Очаква се съоръжението да започне работа през 2028 г.
В интервю за Wall Street Journal главният изпълнителен директор на Rivian Ар Джей Скариндж заяви, че фабриката е ключова част от бъдещия растеж на компанията.
„Правим невероятни автомобили, страхотни технологии“, посочва той. „Произвеждаме ги днес в щата Илинойс – скоро това ще става в много по-голям мащаб в щата Джорджия“.
Новата фабрика представлява сериозен залог за Rivian, която иска да се превърне от малък автомобилен производител, който произвежда скъпи електромобили, в печеливша компания, която произвежда големи обеми за масовия пазар. Стартъп компанията, базирана в Ървайн, Калифорния, в момента продава два модела - пикап и SUV, чиито цени започват от над 70 хил. долара. Тя произвежда и изцяло електрически търговски микробуси за Amazon.com.


От днес изплащат последните пенсии в лева
Къде са най-опасните пътни отсечки във Варна
Унгарската МОЛ иска да купи чуждестранните активи на "Лукойл"
Защо плащаме скъпо за храна с неясен произход?
Освен че няма риба, намаляват и рибарите
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Мозъчни интерфейси и метавселени – докъде стига бъдещето на игрите?
Hensold: Пазарите са водени от настроението
Hensold очаква до 10-15г военните разходи да продължат
Hensold подкрепя някои доставчици на автопроизводителите в Германия
Новата суперкола на Toyota – V8 с 640 к.с. и лека алуминиева рамка
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Един от най-добрите двигатели на Audi навърши половин век
Pininfarina възроди първото поколение на Honda NSX
Японски компании съдят администрацията на Тръмп заради митата
Земетресението с магнитуд 5,9 в Невада се оказа грешка на предупредителната система
От Полша: Агресията на Русия сега надмина тази на СССР през 70-те години на 20 век
Облачно ще е днес, ще вали в западната половина на страната
И в еврозоната - цените на жилищата у нас ще продължат да растат
Османската династия ще съди турчин, живеещ в САЩ, представящ се за османски принц