General Motors Co. понася разходи в размер на 1,6 млрд. долара, свързани със съкращаването на плановете за производство на електрически превозни средства, което подчертава негативните последици за американските автомобилни производители от спирането на федералната подкрепа за колите с това задвижване, съобщава Bloomberg.
Непаричното обезценяване и други разходи в размер на 1,2 млрд. долара са резултат от корекции в капацитета за производство на електромобили. Останалите разходи са свързани с анулиране на договори и уреждане на търговски споразумения, свързани с инвестициите в електромобили, и ще имат парично въздействие.
GM предупреди, че преразглеждането на производството на електрически превозни средства продължава и че е „възможно“ да бъдат идентифицирани още разходи, които ще засегнат финансовите резултати на концерна през следващите тримесечия.
Автомобилните производители пренастройват своите инвестиционни и производствени планове за електрически превозни средства в САЩ, тъй като политиките на президента Доналд Тръмп внасят нестабилност на американския автомобилен пазар. Администрацията на Тръмп премахна данъчните облекчения за електрически превозни средства в края на миналия месец и на практика анулира стандартите за разход на гориво, стимулирайки компаниите да продават автомобили с бензинов двигател и да произвеждат по-малко електромобили.
„След последните промени в политиката на правителството на САЩ, включително премахването на някои данъчни облекчения за потребителите при покупки на електрически превозни средства и облекчаването на стандартите за емисиите, очакваме темпът на приемане на електромобили да се забави“, изтъква в документ GM.
Миналия месец групата обяви, че ще рестартира производството на Chevrolet Bolt EV през декември с една смяна в завода си в Канзас. Компанията е планирала за декември преустановяване на дейността във фабриката си в Тенеси, като същевременно ще намали производството до една смяна от януари до май.
По това време автомобилният производител заяви, че „прави стратегически корекции в производството в съответствие с очаквания по-бавен растеж на индустрията за електрически превозни средства и търсенето от страна на клиентите“.
Ходовете са в съответствие с тези на конкурента Ford Motor Co., който забави и дори спря производството на някои електрически модели и преразпредели средства от губещия си бизнес с електромобили. Миналата година автомобилният производител понесе загуби от 1,9 млрд. долара, свързани с отмяната на плановете за електрификация.
Оттогава перспективите за електромобилите станаха още по-несигурни. Главният изпълнителен директор на Ford Джим Фарли заяви миналия месец, че пазарът ще бъде „много по-малък, отколкото си мислехме“, тъй като политиките на Тръмп тласкат потребителите към превозни средства, задвижвани с бензин.


Благомир Коцев е преместен от ареста в Софийския затвор
Хороскоп за 18 ноември 2025
Студент от ТУ-Варна с титла по шахмат
„Един наивник на средна възраст“ по Bulgaria ON AIR ще зарадва любителите на шпионски трилъри
Въвеждат нови правила за действие при навлизане на мечки
Фаркас: Във Венецуела става дума за смяна на режима
Какво е основанието за оценка на Thinking Machines за $50 млрд
Еврозоната запазва устойчива динамика, ЕС очаква стабилен растеж до 2027 г.
„Сирма“ иска да е следващият български еднорог с листването на EuroBridge
След SoftBank, Питър Тийл продава дела си в Nvidia предвид слуховете за AI балон
Експерти се обявиха срещу запазване на хибридите PHEV и EREV
Защо първото Mitsubishi Eclipse има гърбица на капака
Мистерия с десетки коли, оставени на паркинга на летище
Знаете ли какъв е срокът на годност на бензина?
С новия си турбо мотор Toyota предизвиква Mercedes-AMG
Благомир Коцев е преместен от ареста в затовра?
Мъж излъга, че колата му е открадната, за да не ходи на пазар с жена си
Денонощни патрули в Карлово заради забелязаната мечка
Бездомните хора в София са по-малко, отколкото в големите европейски градове
Най-добре облечените звезди на „Наградите на губернаторите“