IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Мини разход

Ако не ви се дават повече от 5 лева за 100 км, време е да се обърнете към Volkswagen eco Up!

15:24 | 09.08.13 г. 1
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: Ройтерс</em></p>

Снимка: Ройтерс

Volkswagen Up! ни стана симпатичен още с излизането си на пазара. Не ни трябваше никакво време, за да свикнем с техно-свежарския му външния вид, нито със скромните му размери. Учуди ни само едно – умението на германците да навлизат в нетипични за тях сегменти.

Не е тайна за никого, че класът на миниатюрните е окупиран от автомобили от всякакви националности, към които от време на време плахо се присъединява по някой германец. Up! обаче влезе с шут през вратата. Едва през 2013 г. той получи и малко подкрепление в лицето на Opel Adam, за който ще разкажем в някое от следващите ревюта.

Volkswagen има известна история с малките симпатяги, но нищо запомнящо се. Освен Lupo GTI, който с мощността си от 125 к.с. и двете тънки, но за сметка на това средно разположени изпускателни тръби, не ти позволява да запазиш студеното си излъчване.

Обсебени от идеята за намаляване на вредните емисии и разхода, инженерите от Volkswagеn не се сдържаха и пуснаха на пазара версията еco Up!, която използва същия 1.0-литров трицилиндров двигател от обикновения Up!, но преработен за работа с метан. Не че автомобилът имаше нужда от допълнително редуциране на разхода, особено при средни нива от 4 л/100 км, но какво пък – колкото повече, толкова повече.

Версията на природен газ може да измине до 600 км с 10 литра бензин и 11 кг метан, колкото побират двата й резервоара. Интересното тук е, че реално не можете да избирате на какво гориво да карате, а всичко се извършва автоматично за вас. На таблото има индикатор за количеството метан, което ви остава, а когато го изчерпате, двигателят автоматично преминава на бензин.

Дюзата за пълнене със CNG е прикрита до гърлото на бензиновия резервоар, а бутилката е събрана под шасито на колата, там където се намира резервоарът на стандартния Up!. Интересно е, че метановата версия е с 8 к.с. по-мощна, с което германците искат да оправдаят и по-високата цена.

Кое е най-голямото предизвикателство пред eco Up! и след колко километра се избива разликата в цената със стандартната бензинова версия, четете в публикацията на Automedia.bg
 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 02:06 | 20.08.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Анализи виж още

Коментари

Финанси виж още