Volkswagen Up! ни стана симпатичен още с излизането си на пазара. Не ни трябваше никакво време, за да свикнем с техно-свежарския му външния вид, нито със скромните му размери. Учуди ни само едно – умението на германците да навлизат в нетипични за тях сегменти.
Не е тайна за никого, че класът на миниатюрните е окупиран от автомобили от всякакви националности, към които от време на време плахо се присъединява по някой германец. Up! обаче влезе с шут през вратата. Едва през 2013 г. той получи и малко подкрепление в лицето на Opel Adam, за който ще разкажем в някое от следващите ревюта.
Volkswagen има известна история с малките симпатяги, но нищо запомнящо се. Освен Lupo GTI, който с мощността си от 125 к.с. и двете тънки, но за сметка на това средно разположени изпускателни тръби, не ти позволява да запазиш студеното си излъчване.
Обсебени от идеята за намаляване на вредните емисии и разхода, инженерите от Volkswagеn не се сдържаха и пуснаха на пазара версията еco Up!, която използва същия 1.0-литров трицилиндров двигател от обикновения Up!, но преработен за работа с метан. Не че автомобилът имаше нужда от допълнително редуциране на разхода, особено при средни нива от 4 л/100 км, но какво пък – колкото повече, толкова повече.
Версията на природен газ може да измине до 600 км с 10 литра бензин и 11 кг метан, колкото побират двата й резервоара. Интересното тук е, че реално не можете да избирате на какво гориво да карате, а всичко се извършва автоматично за вас. На таблото има индикатор за количеството метан, което ви остава, а когато го изчерпате, двигателят автоматично преминава на бензин.
Дюзата за пълнене със CNG е прикрита до гърлото на бензиновия резервоар, а бутилката е събрана под шасито на колата, там където се намира резервоарът на стандартния Up!. Интересно е, че метановата версия е с 8 к.с. по-мощна, с което германците искат да оправдаят и по-високата цена.
Кое е най-голямото предизвикателство пред eco Up! и след колко километра се избива разликата в цената със стандартната бензинова версия, четете в публикацията на Automedia.bg
Мини разход
Ако не ви се дават повече от 5 лева за 100 км, време е да се обърнете към Volkswagen eco Up!
15:24 | 09.08.13 г. 1Снимка: Ройтерс
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
напиши коментар
-
Губи ли импулс преходът към електрическа мобилност?
-
Нито работят, нито учат – какво да правим с неактивните?
-
Dow Jones достигна рекорден връх от над 40 хил. пункта и записа пети пореден седмичен ръст
-
Михалис Сарис: Време е пътуването на България към еврозоната да завърши
-
Кадър на деня за 17 май
-
ЕЦБ притиска банките да ускорят излизането си от Русия заради опасения от американски санкции
-
Правителството в Китай планира да купи милиони непродадени жилища
-
Защо Великобритания строи най-скъпата ядрена централа в света?
-
За първи път от началото на войната никой в Украйна не се оплаква от липса на снаряди
-
Износът на руски стоки през пристанищата се свива все по-скоростно
-
Компанията, която успя да прескочи бариерите на САЩ и да продава китайски електромобили
-
Минималната заплата за най-ниската академична длъжност става 2100 лв.
Специални проекти виж още
Още от Анализи виж още
Коментари
Финанси виж още
-
Dow Jones достигна рекорден връх от над 40 хил. пункта и записа пети пореден седмичен ръст
-
ЕЦБ притиска банките да ускорят излизането си от Русия заради опасения от американски санкции
-
Несигурността за графика на лихвените понижения тласна надолу европейските борси
-
„Софарма имоти“ ще разпредели дивидент от 0,16 лв. на акция за 2023 г.
-
Паричните преводи от български емигранти се увеличават
-
SOFIX се повиши с над 2% за седмицата до почти 856 пункта