Завръщането на пазара на марката Datsun след 30-годишно отсъствие ще струва на алианса Renault-Nissan около 400 млн. долара. Това са изчислили експертите на изданието Forbes в свой анализ, посветен на възраждането на японския бранд.
По ирония на съдбата същата сума е била похарчена и за извеждането на пазара на румънската Dacia след закупуването и от Renault-Nissan. И сега ръководството на алианса се надява да постигне същия ефект, който Dacia имаше на пазарите в Европа. Dstsun обаче е предназначен най-вече за развиващите се страни в Азия, както и за Русия, където официално ще се появи в петък, 4-и април.
Някога автомобилите под марката Datsun се продаваха предимно в Северна Америка и Европа, а пикът на тяхната популярност бе достигнат през 70-те години на миналия век, когато високите цени на бензина направиха много популярни компактните машини с нисък разход. Сега Datsun ще заложи на същата философия, въпреки че по време на отсъствието му нещата са се променили значително. Главният изпълнителен директор на Renault-Nissan Карлос Госн вече не гледа към Америка и Европа, а към развиващите се пазари. И вече е избрал тези, на които продукцията на алианса се продава най-добре.
Възраждането на Datsun трябва да стане отправна точка в стратегията на Nissan да завземе тези пазари при това във всички сегменти. Според Госн компанията му няма какво да предложи на купувачите в развиващите се страни, които търсят предимно евтини, но не съвсем малки автомобили, които да могат да превозват 4-5 човека и прилично количество багаж. Изследване показва, че 40 % от продаваните в развиващите се държави автомобили са именно такива.
Затова е нужен Datsun, като Госн залага на шофьорите, които току-що са изкарали книжка и искат да купят първия си автомобил. Както и на тези, които търсят алтернатива на мотоциклет или на кола втора употреба. Марката е насочена към Индонезия, Южна Африка, Индия и Русия, като в някои от тези страни вече направи първите си крачки.
Първата "лястовица" бе хечбекът Go (на снимката), предназначен за пазара в Индия. Той е построен на платформата Nissan V, използвана и за Micra, като разчита на мотор с обем 1.2 литра и мощност 68 к.с. Задвижването е към предната ос, а скоростната кутия - 5-степенна механична. Цената е без алтернатива - 400 000 рупи (около 6661 щатски долара). А целта на Go е да повиши продажбите на Nissan в Индия поне 10 пъти в близките 4-5 години.
Втората "спирка" на Datsun бе Индонезия, където бе пуснат Datsun Go+. Това е 7-места версия на Go, която се отличава от оригинала единствено с увеличената си с 210 мм дължина. Нейната цена е почти същата, а целта - до 2016 г. продажбите на компанията в Индонезия да се увеличат поне 2 пъти.
Предстои и пускането на модел за Русия, който съществено ще се отличава от Go и Go+. Какъв ще е той, ще се разбере до дни. Като цяло обаче Карлос Госн смята, че до 2 години Datsun трябва да продава не по-малко от 100 000 машини на година.
Повече новини от пазара на автомобили четете в Automedia.bg
Повече от автомобилния пазар вижте в материала на Bloomberg!


300 бойци от 21 държави се включиха във финалния SENSHI лагер за годината
Костадинов зове за бойкот на Евровизия
Турнир по акробатичен рокендрол се провежда днес във Варна
Проливните дъждове предизвикаха нови наводнения край Царево
Благотворителен кулинарен фестивал за Никулден се провежда във Варна
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Как чуждестранните автомобилни гиганти могат да се закрепят на китайския пазар
Империята на китайските пристанища, част 4
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Здравко от "Ритон" е в болница, дуетът отлага участия и концерт
Любен Дилов-син: Готови сме за избори, но държавата има нужда от бюджет
ЦСКА се огледа в норвежец, оценен на 5 млн. евро
Опра Уинфри демонстрира талия на оса, след като отслабна драстично
Путин и неговите роли: Какво са знаели германските тайни служби?