Електромобилите могат да сринат мечтата на петролните пазари за възстановяване
Пандемията има потенциал да ускори процеса на електрификация в транспортния сектор през следващите няколко години, смятат анализатори
17:30 | 19.05.20 г. 39Снимка: Ройтерс
-
Медиите изкривяват икономическата реалност
-
Кадър на деня за 19 май
-
Увеличената продължителност на живота ще донесе дълбока социална промяна
-
Владимир Малинов: Няма да има съществено поскъпване на тока за битовите потребители
-
Blue Origin на Джеф Безос изпрати първия си екипаж до ръба на Космоса от 2022 г.
-
Хеликоптер с иранския президент Ебрахим Раиси е катастрофирал в планинска област
-
Инфлацията падна под средната за ЕС. Защо еврото се отлага?
-
Какво помогна на руснаците да изненадат с настъплението си към Харков
-
Увеличената продължителност на живота ще донесе дълбока социална промяна
-
Руските бомби, които опустошават евтино градове в Украйна
-
САЩ трябва да представят войната в Украйна като битка не за демокрация, а за международно право
-
Банките в Европа са изправени пред растящи енергийни рискове в ипотечните си портфейли
Специални проекти виж още
Още от Анализи виж още
Финанси виж още
-
Акция на седмицата: „Шелли Груп“ АД
-
Руският съд замрази активи на още две европейски банки
7 -
Какво изстреля Dow до над 40 хил. пункта и защо ралито може да продължи?
-
Dow Jones достигна рекорден връх от над 40 хил. пункта и записа пети пореден седмичен ръст
-
ЕЦБ притиска банките да ускорят излизането си от Русия заради опасения от американски санкции
3 -
Несигурността за графика на лихвените понижения тласна надолу европейските борси
преди 3 години мхм ... :)))наскоро патентоваха от тесла тази технология , $100/кВтч е граничната стойност , при която електрокарите стават значително по-изгодни за покупка . в момента като експлоатация стоят по-добре от тези с ДВГ , получи ли се и по-изгодната цена за покупка , трендът вече ще е необратим ... то и затова Мъск го е кръстил "ден на батерията" събитието ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години И аз съжалявам, че не вярващ в еволюцията. Навремето някои са разсъждавали като теб и са вярвали, че волската кола е незаменима и пушещите бръмчащи странности (автомобили) са обречени. То и за параходите са мислили така и са смятали греблата и платната за най-надеждни. Общо взето задръстени хора... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години За съжаление не си прав. Сравняваш две несравними неща. При телефоните и телевизорите имаме изпращане и приемане на нещо, което на практика тежи нула и технологиите се подобряват супер бързо. При автомобили, кораби и камиони имаме тежести от порядъка на десетки тонове. Колкото и да се опитваме конските сили винаги ще са си конски сили. Законът на Мур във вселената на преместването на тонове маса от хора и стоки не важи. Съжалявам, такава е ситуацията. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години Към днешна дата си прав, но обикновено исторически техническият прогрес в дадена сфера не е линейна, а експоненциална функция. Има дълъг период на слаб растеж и следва кратък бурен растеж и насищане. Като пример мога да дам 3 неща: пвц/алуминиевата дограма - от 1990 до 2005 по-малко от 5 процента си бяха сменили старата дървена дограма, а после за много кратък период това стана с над 95%. 2. Мобилните телефони - от 92ра до 97ма един апарат тежеше колкото тухла и струваше колкото гарсониера, сим картатата струваше 2 минимални заплати, а месечният му разход беше по-голям от сумарната сметка за парно, ток, вода и бензин., ползваше се от 2-3% от населението, а кабелните телефони бяха във всеки дом. 10 години по-късно картите са безплатни, подаряват ти апарат ако сключиш договор, а месечния разход е килограм месо, над 95% ги ползват, а кабелните по домовете ги ползват само някои самотни възрастни хора. Апаратите са несравнимо по-мощни и по-малки. 3. Кинескопи срещу плоски екрани - през 2002-2003 една плазма (вече май даже и не се произвежда) струваше колкото беше средната годишна заплата, а кинескоп (за по-младите обяснявам, че това е телевизор с форма на куб без hd) над 21 инча се водеше огромен, а над 32 инча май изобщо и нямаше, но в 95% от домовете имаше само кинескопи.. По-малко от 10 години по-късно никой вече не ползва кинескоп и никой не купува по-малко от 32 инча, а цената на един 32 инча телевизор е 2-3 надници. Та ключовите 10 години на електрическите автомобили вече почти изтичат и двг безвъзвратно ще се нареди до кинескопите, дървената дограма без стъклопакет и аналоговият телефон с шайба отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години Интересна икономическа логика от Инвестор-а. Колкото по-евтино е горивото, толкова повече електрички ще се купуват. А иначе не мисля, че някой нормален в момента ще си купи тамагочи( макар и със субсидия от държавата), на което ще му търси контакт на всеки 200/300 км, пък и ще го чака да се зареди. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години Технологията на ел.автомобилите и по точно батериите ги ограничава безкрайно и това ги прави НЕконкурентни на двг по цена. И това ще бъде така още мого години докато не се постигне пробив при технологиите за производство на батерии, двг също ще се развива през това време ( затова цифрите на потребление падат в НОР зелка - комон рейл и променливото газоразпределение, а не ЕВ ... ) ДВГ ще присъства в автомобилите за предвижване още поне 50 години. Фривалф, битурбо бият ЕВ дори на стартКороно депресията на икономиката влиае на цените на петрола, а не мижавия ЕВ автопарк - той в момента е паркиран бду, защото ЕВ-та карат масово само програмисти, които работят от вкъщи...и парвенюта, които искат да са "в крак с модата" отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години Интересна картинка, но като направим една сметка излиза, че ползването на дизел е намаляло само с 2%. На бензин е с 13%, но като разгледаш малко по-подробно излиза, че вътре в периода за 5 години ползването на дизел се увеличава през 2016г. за сметка на бензина. Интересно, наистина. Причините разбира се може да са в подновяването на парка с електрически автомобили, но ако ползването на дизел наистина намалява с огромните темпове от 2% на пет години ще ни трябват около 50 години за да го намалим с 20% през 2070 г.2% се изчисляват като вземеш 2019 и я разделиш на 2015 минус едно. Интересна тенденция. Това за Норвегия викаш, дето 50% от електричките са за сметка на държавата. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години Battery Day: World on hold for Teslas revolutionary EV batteryhttps://thedriven.io/2020/05/18/battery-day-world-on-hold-for-teslas-revolutionary-ev-battery/Sources say that the new battery technology, the result of research and development of battery chemistry and design via Chinese battery maker CATL and a research team run by Teslas head researcher and Dalhousie University academic Jeff Dahn, will bring the cost of electric car batteries below $US100/kWh. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години към 31 декември 2019 в норвегия се търкалят по пътищата1.031.207 бензинови1.281.219 дизелови260.692 чисто електрически226.737 хибридаа продажбите на горива са както следва :бензин в хиляди литри2019 - 1.028.3582018 - 1.087.8902017 - 1.121.0742016 - 1.154.6132015 - 1.177.111дизел в хиляди литри2019 - 2.928.0622018 - 3.004.5352017 - 3.051.8092016 - 3.135.1972015 - 2.993.494доста е очевадна тенденцията и е постигната за относително кратък период - една петилетка ... :))) ... найс импе , а ? щели да растат цените на слузта ...а в това число ако започнем да добавяме стотиците острови преминаващи от дизелово захранване на слънчеви батерии и вятърни турбини . започнем да добавяме и промишлените дизелови инсталации замествани също от фотоволтаични централи и картинката с горивата започва да става не много розова и то в средносрочен план , няколко петилетки ...мдаааа ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар