IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Електрическите скутери отразяват стремежа на Югоизточна Азия да се електрифицира

Докато в САЩ и Европа голяма част от продажбите на мотоциклети се дължи на чисто любителски предпочитания, в Азия основният двигател е ежедневната необходимост

22:12 | 21.11.22 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
Снимка: Bloomberg L.P.
Снимка: Bloomberg L.P.

През последните няколко седмици страните от Югоизточна Азия бяха домакини на важни международни конференции, които се проведоха съответно в Бали, Банкок и Сингапур. След предизвиканото от Covid-19 затишие от близо три години, регионът отново се отваря за света, тъй като правителствата премахват коронавирусните ограничителни мерки и насърчават срещите на живо, пише Bloomberg.

Но за Вивек Лат, партньор на McKinsey & Co., едно друго събитие се открои сред всички останали. На тазгодишната среща на върха на страните от Г-20, провела се на остров Бали, няколко компании предоставиха електрически двуколесни превозни средства, за да могат участниците да се придвижват от хотелите до основния конферентен комплекс и обратно. Местната полиция същи използваше електрически скутери, за да ескортира делегатите. Лат вярва, че това е доказателство за революцията на електрическите превозни средства, която се оформя в Югоизточна Азия – макар и на две колела.

„Много компании осъзнават, че електрическите двуколесни превозни средства ще се наложат първо в тази част на света“, коментира Лат. „Това е сегмент, който ще нараства много бързо“, добавя той.

Наистина има логика да притежавате по-малко превозно средство в претъпканите градове на страните от Югоизточна Азия, от Ханой до Джакарта. За нововъзникващите средни класи в тези държави също е по-лесно да си ги позволят, като се има предвид, че цената на автомобилите, захранвани с батерии, остава непосилно висока за повечето хора.

Рахул Гупта, колега на Лат и асоцииран партньор в McKinsey, вярва, че електрическите двуколесни превозни средства могат да съставляват до 50% от общия пазар на мотоциклети в региона до 2030 г., в сравнение с едва 20% при леките коли.

Държави като Индонезия и Виетнам – вече големи пазари за скутери и мотоциклети – ще стимулират този растеж, особено след като компании за доставка по домовете като Grab и GoJek се ангажират да електрифицират напълно своя автопарк, изтъква Гупта.

Indonesia Battery Corp., контролиран от Индонезия производител на електромобили, планира да произведе 50 000 батерии за двуколесни превозни средства през следващата година, за да подкрепи търсенето на около 115 милиона мотоциклета, които компанията очаква да се движат по пътищата на страната.

Индийската Hero MotoCorp Ltd., най-големият производител на двуколесни автомобили в света по обем на продажбите, представи миналия месец първия си електрически скутер под марката Vida.

Дори компании от развитите пазари в Азия се включват в надпреварата. Японската Honda Motor Co. засили ангажимента си относно електрическите мотоциклети, като новата  ѝ цел е да пусне в продажба поне 10 модела до 2025 г.

Тенденциите за растеж на населението и урбанизацията подкрепят продажбите на двуколесни автомобили в развиващия се свят, пише BloombergNEF.

„Жителите на градовете ще продължат да харчат повече за транспорт, тъй като стават по-богати, а тези в пренаселените региони с недобър обществен транспорт ще продължат да предпочитат двуколесни превозни средства пред леките автомобили“, пишат анализатори, добавяйки, че за разлика от леките автомобили, горивната ефективност на новите конвенционални мотоциклети не се е подобрила значително през годините.

Докато в САЩ и Европа голяма част от продажбите на мотоциклети се дължи на чисто любителски предпочитания, в Азия основният двигател е ежедневната необходимост, изтъква Лат.

Последна актуализация: 21:15 | 21.11.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Анализи виж още

Коментари

Финанси виж още