Карлос Таварес, главен изпълнителен директор на Stellantis, започна трудно първите преговорни дискусии с представителите на американския профсъюз United Auto Workers (UAW).
Скоро след началото на разговорите относно искането на синдиката за увеличение на заплатите, което адекватно да отразява инфлационния натиск, президентът на UAW Шон Фейн разкритикува Таварес за това, че не е уважил дискусията. Няколко седмици по-късно Фейн публично отхвърли първоначалната оферта на Stellantis. Наскоро профсъюзните лидери разкритикуваха компанията за отговора ѝ на предложенията на UAW относно сигурността на работните места и споделянето на печалбата, припомня Wall Street Journal.
Но миналия петък беше постигнат обрат – Stellantis, която в САЩ е популярна със своята марка Chrysler, предостави оферта в последния момент , която показа значителен напредък относно някои ключови изисквания на UAW, посочва Фейн.
Синдикатът пощади Stellantis от нови стачни действия - засега - като същевременно продължи да затяга обръча около General Motors и Ford Motor Co.
Това решение беше рядко срещана глътка въздих от началото на стачните действия срещу „триото от Детройт“.
Около 25 хил. работници от заводите не изпълняваха своите професионални задължения, докато преговорите между страните остават в задънена улица.
И за трите автомобилни компании увеличението на заплатите е основен проблем. Наскоро концерните представиха оферти за увеличение на заплатите с 20% за четири години, докато профсъюзът настоява за скок поне с 35 на сто. В списъка с искания влизат още компенсации за повишаване на разходите за живот и по-високо заплащане за по-новите работници.
Таварес, родом от Португалия и запален състезател, остави своя отпечатък, като подкрепи трансформацията на френските и германските марки в портфолиото на групата отчасти чрез доброволни съкращения на работните места и отстъпки от страна на европейските профсъюзи.
Сега, докато трите автомобилни производителя са изправени пред нарастващ натиск от разширяващата се стачка на UAW, позициите на Таварес по отношение на работната сила са поставени на изпитание.
„Не мога да си представя, че той и Шон (Фейн) ще се изправят един срещу друг в една стая“, казва Рон Харбър, автомобилен консултант и анализатор.
В продължение на десетилетия Chrysler е най-малката и най-малко печелившата от трите автомобилни компании в Детройт и най-зависима от САЩ за стимулиране на рентабилността. Сега, като част от по-глобалната и по-печеливша Stellantis, тази динамика поема в друга посока.
Италианският бранд Fiat ефективно пое контрола над Chrysler, след като американският автомобилен производител изпадна в несъстоятелност преди повече от 20 години и напълно придоби компанията през 2014 г. През януари 2021 г. Fiat Chrysler се сля с френската PSA Group, ръководена от Таварес, създавайки групата Stellantis.
Последният се превърна в четвъртата по големина на пазарния дял автомобилна компания в света, изпреварвайки GM и Ford. Продажбите на моделите на Jeep и мощните пикапи Ram в САЩ са основен генератор на печалбата на групата на този пазар.
Но Stellantis предлага по-голямо разнообразие от своите американски конкуренти, които генерират почти изцяло печалбата си в Северна Америка. Тя разполага с установени европейски марки, като Peugeot и Opel, и силно присъствие в Южна Америка.
Превъзходната рентабилност на Stellantis в Северна Америка я направи уязвима за критиките на Фейн, смятат анализатори. Маржът на оперативната печалба на компанията за региона през 2022 г. е 16,4%, в сравнение с 10,1% за GM и 8,4% за Ford.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Парвулеску за целите на срещата Путин-Моди
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Панета: Трябва да се види подготовката за операцията на 2 септември
Панета: Ще се изискват големи усилия от Конгреса по случая от 2 септември
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Вдовецът на Тина Търнър си има нова приятелка, влюбен е в 60-годишна американка
Защо Джордж Клуни се ядосал на Брад Пит в далечната 1991 г.?
Кейт Мидълтън впечатли с най-голямата си тиара досега
5 храни, които „събуждат“ женските хормони