Разочарована от ниските маржове на печалбата, свързани със сглобяването на продуктите на Apple, тайванската компания казва, че се надява да изгради бизнеса си с електромобили за по-добър растеж.
Въпреки че Foxconn развива бизнес с производителите на автомобили в САЩ, по-голямата част от автомобилния ѝ отпечатък е в Азия, където вече е доставя части за Tesla. През последните години компанията натрупа мрежа от съоръжения за производство на автомобили и части в Югоизточна Азия, включително чрез инвестиция от 200 млн. долара във Виетнам, обявена през май. Foxconn изгражда монтажен завод в Тайланд чрез съвместно предприятие с тайландска компания.
Foxconn не разкри общите си инвестиции в електромобилния сектор, но ръководителите ѝ казаха, че влагат до около 600 млн. долара годишно в нови инициативи, водени от електрификацията в транспорта.
Foxconn също се фокусира върху Индия, където планира да започне проекти за електромобилни компоненти през следващата година, споделя председателят Йънг Лиу.
Спред Чен компанията обмисля и сглобяване на електромобили на местно ниво.
По думите му консорциумът MIH, който се състои от повече от 2000 компании, включително доставчици на автомобилни части и софтуер, цели да осигури компоненти за половината от всички електромобили през следващите три до пет години. Това би било стъпка към по-широката цел на Foxconn да произвежда почти половината от електромобилите в света.
Но на компанията ѝ предстои дълъг път. MIH едва започва да сключва сделки с клиенти, докато производственият бизнес на Foxconn изгражда само няколко електрически модела към момента.
В САЩ Foxconn планира да произвежда Pear, SUV автомобил, който ще се продава от американския стартъп Fisker от 2025 г.
Миналата година Foxconn започна да произвежда електрически пикап за Lordstown Motors в завод в Охайо, закупен от изпадналия във финансов колапс местен стартъп. Девет месеца по-късно Lordstown подава молба за защита от банкрут.
За да навлезе по-дълбоко на американския пазар, Чен казва, че групата ще трябва да модифицира платформата си за по-големи автомобили. Foxconn и MIH също ще трябва да изградят своите постижения в Азия. „Имаме опит да правим всичко това с компютри и телефони“, изтъква Чен, добавяйки: „Знаем как да интегрираме всичко и да стигнем до критична маса“.


Какво време ни очаква в неделя?
Внимание! Чакат ни мощни магнитни бури в следващите дни
Желязков посети Монетния двор, за да види лично как се секат българските евромонети (СНИМКИ)
"Toха" взе приз за цялостно представяне на кулинарния фес за Никулден във Варна (СНИМКИ)
Спипаха двама гастрольори, тарашили жилища и автомобили във Варна
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
Глобата от 140 милиона долара на Мъск показва, че ЕС губи самообладание
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Разходите за заплати нарастват с около един милиард евро
Румен Петков: Омразата тръгва от парламента
Желязков: Българските евромонети ще са законно платежно средство от 1 януари
„Арда“ надви „Локомотив“ на „Лаута”
Астън Вила прекъсна серията на Арсенал с гол в края