IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Западните автопроизводители се обръщат към Китай за уроци по електрическа мобилност

Изоставащите в електрификацията чуждестранни компании ще трябва да разчитат на свиването на разходите и ценовите отстъпки, коментира анализатор

07:51 | 29.11.23 г.
Снимка: Bloomberg L.P.
Снимка: Bloomberg L.P.

Инженери на Volkswagen търсят идеи в един от центровете за електрически превозни средства в Китай за това как да ускорят производството и да победят местните съперници на най-големия автомобилен пазар в света.

Германската автомобилна група отдавна е производител номер едно на пазар, доминиран от бензинови превозни средства, но сега губи дял, тъй като пазарът в Китай се електрифицира, пише Wall Street Journal.

Volkswagen се опитва да разбере как да се конкурира с относително младите китайски производители, които имат възможността да пуснат на пазара добри, достъпни и силно дигитални електрически автомобили - и да го направят за една трета по-малко време.

Nissan Motor също се опитва да произвежда автомобили с по-бързи темпове, като прилага съвети, които е научил от китайско си съвместно предприятие. Toyota Motor привлича инженери от своите китайски партньорства за по-добро разработване на електрически и интелигентни автомобили.

Тези ходове подчертават значителния обрат в политически чувствителната автомобилна индустрия. Въпреки че Китай в миналото изпитваше трудности да настигне своите западни конкуренти и учители, както и да овладее тяхното ноу-хау при двигателите и задвижванията, сега западните компании трябва да се учат от Китай.

Тази промяна има последици не само за китайския пазар, където местните производители представляват около три четвърти от продажбите на електромобили и плъгин хибриди, но също така и върху родната територия на международните концерни. Китайските методи за производство на електромобили, доставчици и цифрови технологии вече проникват там.

За да предотвратят това, което може да се превърне в атака от по-евтини, по-елегантни китайски електрически превозни средства, САЩ налагат високи мита, а Европейският съюз (ЕС) разследва китайските субсидии за производителите на електромобили.

В миналото Volkswagen произвеждаше автомобили в Европа и ги изнасяше за Китай с някои корекции, споделя Ралф Брандщетер, който ръководи китайския бизнес на групата. Този подход вече не работи, защото изискванията на клиентите на електрифицирания и по-дигитален китайски пазар са станали твърде различни.

„Трябва да бъдем по-гъвкави и фокусирани“, изтъква Брандщетер миналата седмица, докато се намира в центъра за производство, разработка и доставки на електромобили на Volkswagen в Хъфей. Компанията ще разработва автомобили за Китай в страната, докато работи с китайски партньори и ще взема повече решения на местно ниво, добавя той.

Промените ще помогнат за изпълнението на целта на Volkswagen да бъде сред първите три производители на автомобили в Китай през 2030 г., подчертава Брандщетер.

Това е ограничена амбиция за компания, която е водеща в продажбите на автомобили в Китай от десетилетия. Местната компания BYD набира преднина тази година чрез продажби на изцяло електрически и хибридни автомобили.

Някои международни производители вече се оттеглят или променят своя курс. Японският концерн Mitsubishi обяви, че прекратява производството в Китай, докато Stellantis направи това малко по-рано. Американската Ford Motor преустанови бизнеса си с директни продажби в страната.

Volkswagen се обръща към китайски доставчици

За Volkswagen оттеглянето не е тема, която се обсъжда на масата. Китай е най-големият му пазар, който представлява около 40% от продажбите на автомобили.

Хватката на германския автомобилен производител започна да се разхлабва преди няколко години, когато се сблъска с проблеми в производството на популярни електрически превозни средства.

На Volkswagen ѝ трябват малко повече от четири години, за да пусне нов продукт на пазара, докато китайските компании могат да направят това за малко повече от две години и половина, изтъква Брандщетер. Сега групата се стреми да намали процеса на разработване на превозни средства до около две години и половина.

Това ще бъде постигнато чрез набор от действия, някои от които са вдъхновени от китайските методи.

Последна актуализация: 07:46 | 29.11.23 г.
Специални проекти виж още
Още от Анализи виж още

Коментари

Финанси виж още