Изоставащ в Китай
Европейските марки изостават от Китай в прехода към електрически коли. Те не само нямат същата верига на доставка на батерии като своите китайски конкуренти, но им липсват и необходимите софтуерни платформи и чипове.
Когато Китай изпита подобен проблем през 80-те години на миналия век, той покани чуждестранните производители да влязат, стига да работят с местна марка. Сега тези китайски производители разполагат с технологията и опита, за да станат силни конкуренти - и преобръщат индустрията с главата надолу, създавайки съвместни предприятия в Европа.
Stellantis има такова споразумение с китайската марка за електромобили Leapmotor, като двете откриват първата си фабрика в Полша.
Volkswagen развива редица партньорства, включително със стартъпа Xpeng за разработване на два електрически модела за китайския пазар.
Но групата разкрива пред Politico през март, че няма да отвори европейските си фабрики за своите китайски партньори.
Битка със синдикатите
Противникът на синдикалните отношения Мъск се възползва от по-ниските разходи за труд благодарение на завода си в Китай и липсата на организация на работниците.
Volkswagen няма такъв късмет.
Миналата седмица автомобилният производител прекрати своя тридесетгодишен трудов договор с работниците, подготвяйки сцената за скъпа и грозна битка с работническия съвет. Споразумението обещаваше сигурност на работните места до 2029 г., но сега тези защити ще бъдат в сила до юни 2025 г., освен ако ръководството и работническият съвет не могат да договорят нова сделка.
„Компанията се оказва принудена да предприеме това действие поради настоящите икономически предизвикателства“, гласи вътрешнофирмена бележка до работниците, видяна от Politico.
Изправянето срещу работниците е част от това, което коства работата на Дийс през 2022 г. Управленската структура на компанията остава огромно препятствие за ръководителите днес по отношение на съкращаването на разходите и поставянето на марката на солидна финансова основа.
Врагът пред портата
Volkswagen и Tesla си приличат по един начин: изправени са пред едно и също предизвикателство в лицето на свръхкапацитета.
Китай е изправен пред собствените си икономически затруднения, като бумът на електромобилите доведе до пренаселен автомобилен сектор, който отчаяно иска да продава колите си в чужбина – включително на европейския вътрешен пазар, където все още доминира Volkswagen. По-евтините производствени разходи, разбира се, означават, че китайските модели идват на привлекателна цена.
В Европа продажбите на електромобили са намалели, подкопавайки господството на Tesla. Но Volkswagen е притиснат от допълнително бреме - все още зависи от продажбите на автомобили с двигатели с вътрешно горене, за да поддържа приходите си, тъй като електромобилите представляват само 8,3% от продажбите на компанията за миналата година. Ако това не се промени бързо, Volkswagen ще бъде ударен с мащабни глоби, ако не изпълни новите изисквания на ЕС за емисиите, които влизат в сила през следващата година.
Европейската автомобилна индустрия може да бъде изправена пред глоби на обща стойност 15 млрд. евро, предупреди главният изпълнителен директор на Renault Лука де Мео, който също оглавява европейското автомобилно лоби – Европейската асоциация на автомобилните производители (ACEA).
Volkswagen, заедно с Ford, е изправен пред най-голямото предизвикателство сред европейските производители за постигане на целта за 2025 г., сочи анализ на Dataforce.
Групата призова ЕК да забави целите, като настоящият главен изпълнителен директор Оливер Блуме каза в апел към инвеститорите, че „няма смисъл индустрията да плаща санкции, когато рамковите условия за засилване на елкетромобилните не са готови”.
Като поредната ирония на съдбата Volkswagen може да се наложи да плати на Tesla, за да намали емисиите си под изисквания праг. Производителите на автомобили могат да обединят своите автопаркове с конкуренти, продаващи само електромобили, за да постигнат целта - правило, което се оказа особено доходоносно за Tesla, която спечели 1,9 млрд. долара от продажбата на регулаторни кредити през 2023 г.
Независимо дали ЕК ще отстъпи на молбите на Volkswagen, или не, германският автомобилен производител ще трябва да продължи напред с плановете си за електрификация.


Трима мъже от Попово са загиналите при зверската катастрофа край Търговище
Няма опасност за околната среда заради авариралият танкер край Ахтопол
Никола Цолов спечели първия си подиум във Формула 2
Меси донесе победата на Локо (Сф) над Ботев (Пд) в драматичен мач с пет гола
Задействаха BG-ALERT в Бургаско, две реки преляха
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Защо туристи посещават места на зверства?
Община Царево задейства системата BG Alert
Идеи за коледни подаръци под 50 лева
Зеленски: Русия падна ниско, атакува цивилни обекти в деня на Свети Николай
Новата стратегия за национална сигурност на Тръмп е насочена към Европа
преди 1 година Несериозно е да се обвинява Китай за щетите по немската автомобилна индустрия. Аз ли им изнасях производството там? - Не. А може би, някой от този форум. - Пак не. Или някой от нас им забрани да ползват евтин руски газ? - Пак не?!? Абе, докога на тези хора все друг ще им е виновен? отговор Сигнализирай за неуместен коментар