Как загубата стимулира износа в Китай
Основателят на Xpeng Хъ казва, че компанията му ще трябва да балансира между преследването на технологични пробиви и контрола върху разходите - и "глобализацията", за да търси печалба извън Китай.
Xpeng навлезе в 30 нови пазара през 2024 г. и има за цел да се разшири в още 30 държави само тази година. Компанията се стреми в крайна сметка да продава половината от превозните си средства извън Китай, където ще има по-голяма „ценова мощ“, изтъква изпълнителният директор.
Гу заяви от своя страна, че „основните региони“ на Xpeng за разширяване ще бъдат Европа, Югоизточна Азия, Близкия изток и Латинска Америка. САЩ не присъстват в този списък, тъй като президентът Доналд Тръмп ескалира дългогодишната търговска война с Пекин, която на практика забрани китайските автомобили и компоненти на американския пазар.
Подобен протекционизъм може да има обратен ефект върху американските автомобилни производители, предупреждава Камерън Джонсън, консултант в Tidalwave Solutions.
Главният изпълнителен директор на Xpeng Хъ Сяопен. Снимка: Bloomberg
„Китайските фирми предлагат най-добрата автомобилна технология за свързаност в света и другите фирми се нуждаят от нея, за да бъдат конкурентоспособни, особено когато китайските марки стават глобални“, изтъква той.
Гу казва, че революцията в индустрията изисква производителите на автомобили сами да станат технологични компании, вместо да разчитат на доставчици. Xpeng обяви миналата седмица, че скоро ще оборудва превозните си средства със собствени AI чипове.
„Трябва да притежавате умения при AI, в софтуера, в технологиите и в производството“, подчертава Гу. „Играчите, които могат да притежават тази способност, ще имат по-голям шанс за оцеляване“, допълва той.
Път към рентабилност
Няколко китайски производителя на електромобили са преодолели сериозните предизвикателства по отношение на рентабилността.
BYD постигна това с огромни обеми на продажби - доставяйки 4,2 млн. автомобила в световен мащаб миналата година, което е седемкратно увеличение спрямо обемите за 2020 г. Компанията предлага широка гама от модели, като същевременно произвежда батерии за превозните средства – BYD изостава единствено от CATL, също китайска компания, в класацията на най-големите производители на електромобилни батерии в света.
Миналата година BYD реализира рекордна печалба от около 5,5 млрд. долара при приходи от близо 107 млрд. долара. За сравнение, Tesla отчете нетна печалба за 2024 г. от 7 млрд. долара при приходи от близо 98 млрд. долара.
Сред другите рентабилни компании от Китай изпъкват Chery и Geely, които в миналото развиха стабилен бизнес с бензинови автомобили, преди да започнат да произвеждат електромобили.
Стартъпите Leapmotor и Li Auto също отчитат печалба макар и с контрастиращи стратегии. Li Auto се фокусира най-вече върху премиум хибриди с удължен пробег, които предлагат по-малко проблеми със зареждането от електромобилите, изтъкват от Jato Dynamics. Leapmotor междувременно произвежда автомобили с по-ниска цена - както електромобили, така и хибриди - и контролира разходите чрез вертикална интеграция и споделени платформи за превозни средства.
„Ценовата война не е нещо добро“ за рентабилността в индустрията, посочва Jato Dynamics. „Но това също не е лошо нещо, защото движи иновациите“.
Xpeng също се фокусира върху сегмента от по-висок клас и отбеляза ускоряване в ръст ана продажбите, които миналата година достигнаха около 190 хил. автомобила. Автомобилният производител заяви, че остава ангажиран с целта си да реализира печалба тази година.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?