Разнообразието от продукти и атрактивните промоции са основни фактори, които привличат посетители в търговските центрове, а от събитията най-привлекателни са дегустациите на храна и напитки. Това показва съвместно проучване на нагласите към модерните търговски центрове в София на консултантската компания Colliers International и Gfk, проведено в края на 2017 г.
Целта му е била да се анализират промените във вижданията на три основни таргет групи – посетители, търговци и собственици, спрямо предходното проучване, проведено през 2015 г. В проучването са участвали 700 посетители, 72 търговци и 20 собственици.
То установило още, че сред важните отличителни характеристики на търговските центрове са удобната локация, наличието на кино, лесната ориентация във вътрешността на мола, както и приятната атмосфера.
Един от интересните нови моменти в проучването е, че категория „Мода“ е с нараснало значение за добрия търговски микс в моловете. Това е свързано и с факта, че за посетителите е станало по-важно да следват последните модни тенденции, отбелязват от Colliers International. Клиентите проявяват готовност да инвестират повече в спортно облекло и аксесоари, както и в парфюмерия и козметика, в сравнение с преди две години, отбелязва консултантската компания.
Друго любопитно развитие, е че популярността на гледането на телевизия намалява, въпреки че продължава да е сред предпочитаните занимания през свободното време.
Най-предпочитаните категории продукти са „Мода“ и „Подаръци“. Любимите марки на посетителите в категория „Мода“ остават, както и през 2015 г., H&M, Zara и LC Waikiki. Сред мъжете, участвали в проучването, Andrews е най-харесваната марка, докато при жените на водещи позиции са Zara и Mango. От ключово значение за потребителите е наличието на любезен и отзивчив персонал в магазините, сочи още проучването.
Свободното си време посетителите на търговски центрове прекарват в интернет или пред телевизора, на трето място са разходките извън дома, а четенето на книги се класира на четвърта позиция. Те посещават молове средно веднъж на седмица, а на кино ходят приблизително два пъти в месеца. Предпочитаните от жените телевизионни канали са Nova TV и Fox Life, а от мъжете - БНТ 1, BTV Action и Diema.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Защо Джордж Клуни се ядосал на Брад Пит в далечната 1991 г.?
Кейт Мидълтън впечатли с най-голямата си тиара досега
5 храни, които „събуждат“ женските хормони
Политическите кампании вече и в TikTok, манипулациите там са лесни
Индийска анимация: Путин и Моди се возят на мотор и крадат шапката на Тръмп ВИДЕО