Хонконг е бил най-желаният пазар за експанзия на търговските вериги през 2012 г., съобщават от консултантската компания CBRE. Общо 51 търговци са дебютирали в мегаполиса, привлечени от разрастващата се средна класа и големият брой китайски туристи.
На втора позиция е класирана столицата на Украйна - Киев, на чийто пазар през миналата година са навлезли 39 нови търговци, привлечени също от силния ръст на реалните доходи и потреблението. В града обаче не достигат качествени търговски площи, което подкрепя и строителството.
Третата позиция е за Берлин, а в топ 20 попадат също Франкфурт, Хамбург и Мюнхен заради ниската безработица в Германия и нарастващите доходи и заетост. Първата десетка се допълва от Дубай, Сао Пауло, Париж, Токио, Лондон и Ню Йорк.
Ако се вземе предвид и присъствието на търговците на пазарите, а не само дебютите, Лондон запазва лидерската си позиция като най-важен пазар за търговците на дребно в света. Втората позиция е за Дубай, следван от Париж, Москва, Ню Йорк, Хонконг, Мадрид и Пекин.
Сингапур се е наложил като регионален хъб и отправна точка за търговските вериги, които целят експанзия в Югоизточна Азия и присъства и в двете класации – на най-желаните дестинации за първоначално навлизане на пазара и експанзия в Югоизточна Азия, както и на най-важните пазари в света.
Сериозен ръст на търговията се наблюдава в Сао Пауло, който през миналата година е бил сред най-търсените пазари за експанзия в света.
Европа е най-желаният регион за навлизане на нови търговци – 49% от дебютите, осъществени през миналата година, са били на европейски пазари. Следва Азия с 24% от дебютите на глобалните вериги, Близкият Изток и Африка с 11%, Латинска Америка, Северна Америка и Тихоокеанския регион със съответно 9%, 7% и по-малко от 1%.
Търговците, които планират експанзия, са най-привлечени от присъствие на зрелите пазари. Най-активни са били американските търговци, фокусирани традиционно върху азиатските пазари и Западна Европа, но се увеличават дебютите на американски вериги в Близкия Изток и Африка, Централна и Източна Европа и Латинска Америка. Най-активни през миналата година са били Hollister, Michael Kors, Forever 21, Guess и Apple.
От европейските вериги най-активни са били италианските, британските и френските вериги, с фокус върху собствените им страни и Азия. H&M е дебютирала в най-много градове през миналата година, а сред конкурентите й са COS, G-Star Raw, Scotch & Soda и Zara Home.
Очаква се експанзията на най-големите глобални търговци да се забави, тъй като повечето от тях вече са се позиционирали на пазарите, на които са желали. От друга страна се засилва активността на по-малките търговци, като се очаква тя да балансира забавянето и търсенето да остане стабилно през годината, посочват експертите.
Азиатско-тихоокеанския регион ще остане основен двигател на глобалната търговия, както и развиващите се пазари в Южна Америка, Източна Европа и Близкия Изток, които също продължават да привличат международни вериги.


Коледната трапеза ни струва два пъти по-скъпо от миналата година
Пускат с вертолет провизии за екипажа на блокирания танкер край Ахтопол
SENSHI 29: Зрелищни нокаути, драматични обрати и силни български победи във Варна
Тийнейджърка скочи от блок в Пловдив
Танкерът "Кайрос" остава блокиран край Ахтопол трети ден
Нобеловият лауреат за мир може да получи награда си лично, но рискува много
JPMorgan: Европа има „реален проблем”
Лидерите на Франция, Германия и Великобритания се срещат със Зеленски в понеделник
В Испания и Италия банките са двигател на дълго чакан възход на акциите
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Защо аутизмът не трябва да се третира като самостоятелно състояние?
Букурещ гласува в кметската надпревара
САЩ: Гърция е ключов стълб в стратегията на Тръмп
Военните завзеха властта в Бенин
Келлог: Мирното споразумение за Украйна е много близо