По-малките търговски центрове и шопинг центровете по търговските улици трябва да инвестират в реновации и нови съоръжения, за да се конкурират успешно с големите молове, които могат да предложат по-голям микс от наематели и по-широк кръг от забавления на потребителите. Това се посочва в нов доклад на консултантската компания CBRE, която е проучила поведението на над 21 хил. потребители в 20 държави от Европа, както и ЮАР.
Съвременното бойно поле на шопинг центровете се съсредоточава върху това, което те могат да предложат извън пазаруването, за да създадат цялостно преживяване на потребителите и да им предложат набор от допълнителни, удобни услуги.
Критериите при избор на търговски център, общовалидни за потребителите от всички страни, са цените, чистотата и сигурността в търговските центрове, както и удобният достъп. Основните разлики се проявяват в предпочитанията, свързани с микса от наематели, размера на магазините, ресторантите и кафенетата, достъпа до безплатен интернет и събитията, организирани в търговските центрове.
Резултатите от проучването показват, че почти половината от потребителите предпочитат по-малки шопинг центрове или търговски улици пред големите, закрити молове. По-голямата част от потребителите (40%) също така не са съгласни с твърдението, че големите регионални търговски центрове ще бъдат единствените места, в които ще пазаруват в бъдеще.
Данните показват още обаче, че потребителите са по-склонни да посетят молове, които са претърпели подобрения. Установена е и взаимовръзка между размера на инвестицията в ремонта – колкото по-голяма е тя, толкова повече посетители е привлякъл търговският център впоследствие.
Подобренията се оценяват по-високо от потребителите с по-високи доходи, които търсят модерни съоръжения и преживявания от нов тип.
Същевременно обаче експертите установяват, че малките търговски центрове пренебрегват инвестициите в подобрения. Най-съществените ремонти са били правени в големи, доминиращи молове. Много по-вероятно е точно те да привлекат още повече международни вериги, а оттам – и повече потребители.
Комбинацията от различни канали за пазаруване също е важна за привличането на нови клиенти, подчертават експертите. Повечето от посетителите на шопинг центровете все по-често прибягват до смартфон или таблет на всеки един етап от пазаруването.


Паника заради еврото: Хората се страхуват от измами и скок на цените
Учениците в Германия скочиха срещу закона за военната служба
Варна отбеляза Никулден с молебен за здраве и рибен курбан (СНИМКИ)
ИАМА: Дипломатите да уточнят как танкерът Kairos е докаран в български води
300 бойци от 21 държави се включиха във финалния SENSHI лагер за годината
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Как чуждестранните автомобилни гиганти могат да се закрепят на китайския пазар
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Локо София удари Ботев Пловдив в истинска драма с пет гола
Седем загинали и 11 ранени при катастрофа между автобус и камион в Турция
Затвориха Прохода на Републиката заради румънски камион
Времето утре: Валежите постепенно ще спират
Задействаха BG-АLERT в Бургаско, две реки преливат