Оксфорд стрийт в Лондон е най-натоварената търговска улица в Европа с 13 560 пешеходци на час, които преминават в района. Така улицата оглавява класацията на най-популярните търговски улици в Европа за тази година, пише онлайн изданието property-magazine.eu.
Испания с Мадрид, който заема трета позиция, и Барселона, която е на шесто място, има общо пет улици в Топ 10.
Петото място е за Шанз-Елизе в Париж с 10 300 пешеходци на час.
Изданието посочва, че има връзка между човекопотока и пространствената структура на ключовите райони в градовете. Най-висок човекопоток се постига по улиците, които са част от фокусирано „ядро“ от търговци. Такива са търговските улици в Мюнхен, Дъблин, скандинавските градове, Прага и Цюрих например.
Лондон, Берлин и Париж нямат едно такова ядро, а по-скоро множество „клъстери“. Дори и тези с по-скромен човекопоток носят добри резултати за търговците на дребно.
Транспортните центрове и градското обновление играят ключова роля в генерирането на купувачи. Основните улици, разположени в близост до транспортни центрове, се възползват и от тези потоци. Така е например в Осло и Хелзинки.
Регенерирането на градската среда създава не само подобрена търговска среда, но и подмладява предлагането на пазара, като привлича нови търговци на дребно и инвеститори. Варшава, Виена и Лисабон берат плодовете от тази инвестиция.
Новите схеми за търговия на дребно също привличат мащабен човекопоток, но дори могат да изместят фокусната точка на търговията на дребно, както се вижда в Амстердам.
В топ 20 на водещите търговски улици в Европа попадат Виена, Дъблин, Цюрих и Стокхолм. Местният икономически и културен характер на тези градове има значително въздействие върху привлекателността им.


Почина основателят на една от големите вериги хранителни магазини у нас
Гуцанов праща социалните по наводнените места в Бургаско
Цолов завърши 12-и в Абу Даби
Откриха 8 кг марихуана при спецоперация в Бобов дол
Коледната трапеза ни струва два пъти по-скъпо от миналата година
Възраждането на бойните кораби в Европа връща на мода британските корабостроители
Нобеловият лауреат за мир може да получи награда си лично, но рискува много
JPMorgan: Европа има „реален проблем”
Лидерите на Франция, Германия и Великобритания се срещат със Зеленски в понеделник
В Испания и Италия банките са двигател на дълго чакан възход на акциите
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Бургунди и бордо – най-актуалната тенденция за сезон есен-зима 2025
Занаятът носи радост, когато надмине очакванията
НОИ даде зелена светлина на бюджета на ДОО за 2026 г.
Блокада за камионите: Затвориха Кулата и Илинден
Димитър Манолов: Не ми харесва, че са замразени обезщетенията за безработица