IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore

Pinterest не успя да изпълни прогнозата за печалбата си

Растежът на броя на потребителите на платформата в САЩ се забавя

18:22 | 08.08.25 г.
Снимка: Bloomberg
Снимка: Bloomberg

Социалната платформа Pinterest отчете приходи от продажби за второто тримесечие, които надминаха очакванията на анализаторите, но печалбата за второто тримесечие се оказа по-малка от прогнозираното от Wall Street, пише Bloomberg. Същевременно ръстът на броя на потребителите в САЩ и Канада, най-доходоносния пазар на компанията, остана непроменен.

Цената на акциите на Pinterest се понижи с 14% по време на следборсовата търговия.

Коригираната печалба на акция е достигнала 0,33 долара, по-малко от средната прогноза на анализаторите за 0,36 долара. Компанията също така отчете 102 млн. потребители месечно в САЩ и Канада - същият брой като през предходното тримесечие. Pinterest генерира по-голямата част от приходите си от Северна Америка.

И все пак Pinterest сигнализира за по-добър от очаквания растеж през настоящия период – знак, че рекламният бизнес на компанията расте, макар че онлайн средата за търсенето все още е под натиск след появата на изкуствения интелект.

Приходите от продажби на компанията са достигнали 998 млн. долара за тримесечието, завършило на 30 юни, обяви компанията. Анализаторите от Wall Street очакваха 976 млн. долара, сочат данни, събрани от Bloomberg. Месечно активните потребители пък са 578 млн., малко над прогнозите.

Pinterest също така прогнозира приходи от продажби за текущото тримесечие в диапазона от 1,03 до 1,05 млрд. долара, което е повече от очакваните от анализаторите 1,02 млрд. долара.

Pinterest, който позволява на потребителите да търсят изображения и да ги запазват в дигитални табла, направи пазаруването свой ключов фокус, показвайки на потребителите публикации, които представят продукти, които те могат лесно да закупят от приложението.

Главният изпълнителен директор Бил Реди говори и за значението на „визуалното търсене“, тъй като потребителите често идват в Pinterest, за да бъдат вдъхновени, не непременно с идеята за конкретен продукт или марка.        

През последните няколко години Pinterest внедри изкуствен интелект, за да таргетира по-точно рекламите и да препоръчва снимки и изображения на потребителите. По-добрите от очакваните продажби на компанията за второто тримесечие следват подобни резултати на други рекламни гиганти, включително Meta Platforms и Google.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 18:23 | 08.08.25 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Социални мрежи виж още

Коментари

Финанси виж още