IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Apple е готова да революционализира търговията

Технологията iBeacon ще знае точно къде се намираме в магазина и ще ни изпраща персонализирани оферти

08:30 | 11.12.13 г. 3
<p>
	Жена изпробва iPad Mini в магазин на Apple в Мумбай, Снимка: <em>Ройтерс</em></p>

Жена изпробва iPad Mini в магазин на Apple в Мумбай, Снимка: Ройтерс

През октомври Apple представи технологията iBeacon, която представлява софтуер, вграден в операционната система iOS7. Като всеки продукт на калифорнийския технологичен гигант, и този провокира широк отзвук в медиите, повечето от които обаче, пропуснаха една основна негова черта, пише Business Insider. А именно, че всяко мобилно устройство на Apple слeд iPhone 4S и третото поколение на таблета iPad, поддържа iBeacon.

Всичко това изцяло променя перспективата, с която гледаме на новата система, която се оказва, че има пред себе си обширно поле за изява. В света на цифрите това се равнява на 170-190 милиона устройства, които могат да бъдат използвани като iBeacon предаватели/приемници.

След традиционно успешното четвърто тримесечие на годината, както и след сключването на договор с гигантския китайски оператор China Mobile, числото може да нарасне до 250 милиона активни iOS устройства, смятат експерти.

Но как точно работи технологията?

iBeacon е система за позициониране в затворени пространства, която може да се ползва за лични и комерсиални цели. За разлика от системите, използващи GPS сигнал за определяне на локацията, iBeacon работи с Bluetooth Low Energy, който има нужда от по-малко енергия и не се влияе от архитектурните особености на помещението. Иначе казано, ако вкъщи имате няколко iOS устройства, всяко от тях ще "знае" за съществуването на останалите и ще може да си обменя информация с тях по безжичен път.

Технологията може да бъде използвана и в търговски обекти, където системата ще е наясно точно на кой щанд се намирате и ще може да ви изпраща персонализирана информация и оферти за стоките, които се предполага, че разглеждате в момента. С помощта на iBeacon могат да се извършват и безконтактни електронни плащания, които експерти оценяват като сигурни, надеждни и удобни.

Голяма част от малкия бизнес в Щатите вече подмени стандартните ПОС устройства с Apple iPad. Идеята е, че когато сте на касата, трябва само да приближите телефона си и системата автоматично ви таксува с определената сума чрез вашия Apple ID акаунт. От компанията ArmorActive, която разработва приложения за таблети, коментират пред технологичното издание TechCrunch, че близо 90% от транзакциите в тяхната мрежа се извършват през iPad.

iBeacon устройствата могат да работят като приемници или предаватели на информация. При втория случай магазин, оборудван с подобно устройство може да открие и адресира с информация всяка iOS джаджа в рамките на обекта.

Повече за технологичния сектор във видеото на Bloomberg!

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 12:43 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

3
rate up comment 1 rate down comment 0
space-man
преди 10 години
Следващата стъпка ще е да свържат устройството с"BUY" бутона в мозъка и някой друг да решава вместо теб какво да купиш. Добрата новина за феновете на I......... e, че тези устройства ще се дават безплатно или срещу символична сума срещу удоволствието да си дадете банковата сметка за доброволно източване.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 1 rate down comment 0
deant
преди 10 години
Следващата стъпка от настъпването в технологиите в личното пространство. За да знае новия модерен щанд каква оферта да ви покаже като минавате покрай него, значи някой друг, някъде другаде е записал всички покупки, които си направил, всичко за което си искал оферта или дори просто си погледал за по-дълго време. Това е явно информация, която много добре се подбира, класифицира и запазва. Аз лично виждам мегдан за огромни злоупотреби. Щото ако се ползва само и единствено за оферта за поредния *** - с мед да го намажеш.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 5 rate down comment 1
misanthrope
преди 10 години
Това, за което Ейпъл не е готова, е да накара хората да купуват безсмислените им фичъри, защото са ЯКИ! Стив Джобс го можеше, а просто.. "някои могат... други - не могат. Това е!"
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още