IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Голямата битка в Холивуд - колко изкуствен интелект е прекалено много изкуствен интелект

Филмовата индустрия е разкъсана между възможностите да ползва новата технология и това да се раздели с редица работни места

13:48 | 04.08.23 г.
Снимка: Pexels.com
Снимка: Pexels.com

Синдикатите, участващи в стачката – Гилдията на киноактьорите и Гилдията на сценаристите на Америка – настояват за по-добро възнаграждение в стрийминг ерата, както и за увеличаване на бонусите. Но също така настояват за защита от възхода на инструментите с изкуствен интелект.

„Това не е опасност само за творческия труд в Холивуд. Това е опасност за всички работници навсякъде“, коментира Рък. „Ако могат да програмират изкуствения интелект да замени творческите работни места, те със сигурност ще успеят да го програмират така, че да замени работните места на средно управленско ниво“.

Директорите на компании за изкуствен интелект казват, че целта на техните инструменти не е да заменят създателите, а да им позволят да имат повече време за творческата част от работата си. „Чуваме само истории на ужасите и приказки“, коментира Кристобал Валенсуела, главен изпълнителен директор на Runway. „Нещата имат много повече нюанси от това... Не можете просто да въведете „Направи ми филм“ и той да ви създаде филм“.

Чад Нелсън, главен творчески директор на Topgolf Media, който наскоро е създал късометражен филм с инструмента DALL-E на OpenAI, прогнозира, че инструментите с изкуствен интелект ще заменят част от творческите задачи в Холивуд до една-две години. „Идеята, че трябва да осигурите заснемането с дрон на Тихоокеанската крайбрежна магистрала при залез слънце със специфична цветна кола и светлина, падаща по определен начин, вече няма да е нещо, което хората ще трябва да правят“, споделя той.

Евън Халек, специалист по визуалните ефекти, който е ползвал инструментите на Runway, за да работи по носителя на Оскар „Всичко навсякъде наведнъж“, твърди, че харесва това, че тези услуги са му позволили да намали част от най-досадните задачи в работата му.

Инструментите с изкуствен интелект вече могат да се справят с част от работата на концептуалните дизайнери, които студиата наемат, за да им помагат при създаването на сцени. „Нещо неприятно в индустрията за визуални ефекти е, че за разлика от сценаристите и актьорите, ние нямаме синдикат“, коментира Билали Мак, супервайзор на визуални ефекти, който последно е работил с Брендън Фрейзър по носителя на Оскар „Китът“.

Марк Пач, бивш работник в създаването на визуални ефекти, казва, че се опитва да организира хора в синдикат на работниците в развлекателната индустрия. Гилдията на киноактьорите пък казва, че иска да гарантира, че студиата получават „информираното съгласие“ на актьорите, преди да използват техни дигитални реплики, както и да предложат справедливо възнаграждение на хората. От своя страна, Гилдията на сценаристите на Америка казва, че иска ясно да дефинира, че „изходен материал“ и „литературен материал“, за които им се плаща, не могат да бъдат генерирани от инструменти с изкуствен интелект. Алиансът на филмовите и телевизионните продуценти пък заяви, че е направил стабилни и справедливи предложения за справяне с тези опасения.

За да се справи с проблема със съгласието, стартъпът Visuals създава бази данни от актьори, които са му дали разрешение снимките им да бъдат взети и да станат част от модела с изкуствен интелект на компанията.

Директори от развлекателния сектор казват, че ще бъдат отворени към сценаристи, ползващи технологии с изкуствен интелект като инструмент, който да им помага да раждат идеи, но идеята ботовете да заменят хората сценаристи е пресилена.

„Генеративният изкуствен интелект може да генерира много идеи, но не може да направи разлика между добра и лоша идея“, коментира Джон Дудковски, режисьор на сериала на Paramount+ „Star Trek: Discovery”.

Някои актьори и сценаристи се притесняват, че ако сега не заемат твърда позиция по отношение на технологията, когато тя е още в начален стадий, после може да е твърде късно.

„Технологията на изкуствения интелект в момента е в най-лошия вид, в който ще бъде в живота ни, поради което точно сега е важно да определим дали тя е собствена творческа единица или е инструмент, който творците да използват“, коментира продуцентът и сценарист Далия Хейман.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 13:40 | 04.08.23 г.
Специални проекти виж още
Още от Софтуер виж още

Коментари

Финанси виж още