Синдикатите, участващи в стачката – Гилдията на киноактьорите и Гилдията на сценаристите на Америка – настояват за по-добро възнаграждение в стрийминг ерата, както и за увеличаване на бонусите. Но също така настояват за защита от възхода на инструментите с изкуствен интелект.
„Това не е опасност само за творческия труд в Холивуд. Това е опасност за всички работници навсякъде“, коментира Рък. „Ако могат да програмират изкуствения интелект да замени творческите работни места, те със сигурност ще успеят да го програмират така, че да замени работните места на средно управленско ниво“.
Директорите на компании за изкуствен интелект казват, че целта на техните инструменти не е да заменят създателите, а да им позволят да имат повече време за творческата част от работата си. „Чуваме само истории на ужасите и приказки“, коментира Кристобал Валенсуела, главен изпълнителен директор на Runway. „Нещата имат много повече нюанси от това... Не можете просто да въведете „Направи ми филм“ и той да ви създаде филм“.
Чад Нелсън, главен творчески директор на Topgolf Media, който наскоро е създал късометражен филм с инструмента DALL-E на OpenAI, прогнозира, че инструментите с изкуствен интелект ще заменят част от творческите задачи в Холивуд до една-две години. „Идеята, че трябва да осигурите заснемането с дрон на Тихоокеанската крайбрежна магистрала при залез слънце със специфична цветна кола и светлина, падаща по определен начин, вече няма да е нещо, което хората ще трябва да правят“, споделя той.
Евън Халек, специалист по визуалните ефекти, който е ползвал инструментите на Runway, за да работи по носителя на Оскар „Всичко навсякъде наведнъж“, твърди, че харесва това, че тези услуги са му позволили да намали част от най-досадните задачи в работата му.
Инструментите с изкуствен интелект вече могат да се справят с част от работата на концептуалните дизайнери, които студиата наемат, за да им помагат при създаването на сцени. „Нещо неприятно в индустрията за визуални ефекти е, че за разлика от сценаристите и актьорите, ние нямаме синдикат“, коментира Билали Мак, супервайзор на визуални ефекти, който последно е работил с Брендън Фрейзър по носителя на Оскар „Китът“.
Марк Пач, бивш работник в създаването на визуални ефекти, казва, че се опитва да организира хора в синдикат на работниците в развлекателната индустрия. Гилдията на киноактьорите пък казва, че иска да гарантира, че студиата получават „информираното съгласие“ на актьорите, преди да използват техни дигитални реплики, както и да предложат справедливо възнаграждение на хората. От своя страна, Гилдията на сценаристите на Америка казва, че иска ясно да дефинира, че „изходен материал“ и „литературен материал“, за които им се плаща, не могат да бъдат генерирани от инструменти с изкуствен интелект. Алиансът на филмовите и телевизионните продуценти пък заяви, че е направил стабилни и справедливи предложения за справяне с тези опасения.
За да се справи с проблема със съгласието, стартъпът Visuals създава бази данни от актьори, които са му дали разрешение снимките им да бъдат взети и да станат част от модела с изкуствен интелект на компанията.
Директори от развлекателния сектор казват, че ще бъдат отворени към сценаристи, ползващи технологии с изкуствен интелект като инструмент, който да им помага да раждат идеи, но идеята ботовете да заменят хората сценаристи е пресилена.
„Генеративният изкуствен интелект може да генерира много идеи, но не може да направи разлика между добра и лоша идея“, коментира Джон Дудковски, режисьор на сериала на Paramount+ „Star Trek: Discovery”.
Някои актьори и сценаристи се притесняват, че ако сега не заемат твърда позиция по отношение на технологията, когато тя е още в начален стадий, после може да е твърде късно.
„Технологията на изкуствения интелект в момента е в най-лошия вид, в който ще бъде в живота ни, поради което точно сега е важно да определим дали тя е собствена творческа единица или е инструмент, който творците да използват“, коментира продуцентът и сценарист Далия Хейман.


Черен ден! Катастрофа взе три жертви край Търговище
Съдът на ЕС опровергава информация за допусната жалба срещу влизането ни в Еврозоната
Ограничават движението на автомобили във Варна през почивните дни заради два мача
Фратрия завърши годината с победа
Връчиха наградите „Доброволец на годината“ във Варна
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
EV стигат точка на необратимост през 2026, Европа и Китай ще се интегрират
САЩ: Европа рискува да бъде заличена, ако не се промени
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Провериха критични участъци при водосбора на река Струма и река Конска
НА ЖИВО: Теглят жребия за Мондиал 2026
Каква е тайната на дълголетието на Дик Ван Дайк?
Кийт Ърбан съжалява за развода си с Никол Кидман – чувства, че е сгрешил
Излезе на бял свят бижуто с форма на яйце на Фаберже, глътнато от крадец