IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Как различни стартъпи впрягат изкуствения интелект за работа в офиса

Компаниите намират начини да заобиколят склонността на AI "да си измисля"

10:54 | 27.07.23 г.
Автор - снимка
Редактор
Снимка: Pexels
Снимка: Pexels

Миналата есен ChatGPT предизвика лудост по изкуствения интелект (AI), генериращ текст. Сега се очаква технологията да помогне за създаването на един свръхефективен офис на бъдещето.

Според една от последните прогнози AI би могъл да автоматизира задачите, които запълват 60-70% от работното време на типичния офис служител. Но как да се реши често срещаният проблем на изкуствения интелект "да си измисля" отговори? И къде по-точно би могъл да бъде полезен генеративният AI в ежедневните офис задачи?

Технологичният сайт Tech Brew разглежда как някои стартъпи се опитват да превърнат големите езикови модели (LLM) в инструменти на работното място. Според тези компании изкуственият интелект ще подобри комуникацията в офиса, ще организира вътрешните документи и ще подпомогне програмистите, както и ще има и други приложения.

Grammarly например, която разработва езиково базиран изкуствен интелект много преди настоящия бум, представя новите си инструменти за генериране на текст като начин за използване на персонализиран изкуствен интелект за изготвяне на имейли, пренаписване на съобщения с различен тон или управление на друга част от комуникацията в офиса. Стартъпът рекламира своя асистент за писане на текст GrammarlyGo като способен да се адаптира към стила и ролята на даден служител или компания.

Основана през 2009 г., Grammarly е привлякла финансиране за 400 млн. долара до момента, според Crunchbase.

Главният изпълнителен директор на Grammarly Рахул Рой-Чоудхури заяви по време на събитие по-рано тази година, че с увеличаването си по време на пандемията писмената комуникация е станала и по-малко ефективна, според проучване, което компанията е провела съвместно с Harris Poll.

Рой-Чоудхури вярва, че опитът на Grammarly в прехода от базиран на правила софтуер за комуникация към съвременните генеративни технологии му дава необходимите данни, за да направи големите езикови модели по-полезни в специфичен контекст.

"С това ново работно място с участието на изкуствен интелект Grammarly ще ви помогне, като разбере всички знания, които трябва да имате, за да можете да общувате ефективно", каза Рой-Чоудхури. Целта е да се спести време, като на изкуствения интелект се дават указания като "съкрати го", "подобри го" или "направи така, че да звучи по-професионално".

Други стартъпи също виждат възможност в използването на големи езикови модели за подпомагане на ориентирането в конкретни ситуации. Стартъпът Glean има за цел да осигури централизирано хранилище, в което служителите могат да търсят чрез чатботове.

Главният изпълнителен директор на Glean Арвинд Джаин е уверен, че на пазара, залят от инструменти с изкуствен интелект, едно от предимствата на неговата компания е способността ѝ да работи с общи корпоративни програми от доставчици като Microsoft, Salesforce, Google и Atlassian, за да извлича и синтезира вътрешна информация.

"Основата за това как всъщност да пренесете мощта на големите езикови модели в компанията си е, че се нуждаете от наистина добра система за извличане на информация", казва Джаин пред Tech Brew.

От Glean посочват също, че като насочват изкуствения интелект да обосновава отговорите си само с информацията, с която софтуерът разполага, той е по-добре подготвен да избегне проблема с "измислянето" на информация, който е често срещан при големите езикови модели.

Според компанията клиентите могат да поискат от инструмента да извършва задачи като обобщаване на състоянието на даден проект или събиране на документи, които да помогнат за създаването на определена задача, като AI черпи информация от различни вътрешни ресурси, за да формулира отговор. Сред клиентите на стартъпа са Databricks, Duolingo и Grammarly, а според Crunchbase до момента той е набрал 155 млн. долара.

Създаване на "по-прецизни" големи езикови модели

Productboard, платформа за управление на продукти, наскоро пусна инструмент с генеративен AI, предназначен да предлага идеи за нови продуктови функции, да извлича важни фрагменти от обратната връзка с клиентите и да се ориентира по друг начин в данните на платформата.

Според Crunchbase Productboard е набрал 262 млн. долара до момента, а сред клиентите му са Autodesk, Salesforce, Kroeger и Volkswagen.

Подобни компании в областта на генеративния изкуствен интелект са светъл лъч на иначе нестабилния пазар за финансиране на стартъпи. Но вицепрезидентът и главен анализатор на Constellation Research Анди Турай смята, че е само въпрос на време пазарната активност отново да се успокои.

"Тази лудост на оценките и сливанията и придобиванията ще продължи, тъй като махалото се люлее силно, преди да се успокои", пише Турай. "В крайна сметка махалото може и да се успокои, но за момента се люлее силно", посочва той.

Инвестор.бг търси новия ЕДНОРОГ на България - ако имаш стартъп, кандидатствай ТУК

Founders Today е проект, който дава възможност на шестима успешни създатели на стартиращи компании да получат медийни пакети за реклама и комуникация в Инвестор Медиа Груп, ексклузивна менторска сесия с утвърден български предприемач, a един от всички участници ще получи възможността да се включи в следващата акселераторска програма на The Founder Institute.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 10:54 | 27.07.23 г.
Специални проекти виж още
Още от Новини и анализи виж още

Коментари

Финанси виж още