Градовете могат да привличат инвестиции също чрез инвестиции. В периода 2011 г. – досега общата сума на публичните инвестиции в София надхвърля 2,6 млрд. лева. Това коментира зам.-кметът по финансите на Столична община Дончо Барбалов в предаването „Бизнес старт“ по Bloomberg TV Bulgaria.
По думите му Столична община се опитва и успява да създаде добри условия за развитие на бизнес. Друг стратегически приоритет за общината е подкрепата на т. нар. чисти производства, за да може да се опази околната среда в града, отбеляза Барбалов. "Беше създадена специална агенция за инвестиции в София", припомни още той.
Барбалов посочи, че важно е и финансовото състояние на еди град, за да привлича нови инвестиции. Финансовото състояние на Столична община се подобрява, отчете той, посочвайки, че към края на септември собствените й приходи са 461 млн. лева., или 45 млн. лева повече спрямо миналата година същия месец.
Формулата за успех в привличането на инвестиции от общините е активно партньорство с частния бизнес и създаването на подходяща инфраструктура, коментира от своя страна кметът на община Бургас Димитър Николов.
"От няколко години Община Бургас изгражда собствена оптична мрежа на територията на целия град и създава подходяща инфраструктура", обясни Николов.
"Тази година предстои изграждането на инфраструктура на двата индустриални парка, намиращи се в Българово и зона Север. Очакваме да ни бъде прехвърлен и теренът на село Равнец, за да можем да стартираме построяването на инфраструктурата на новата индустриална зона там. Съдействаме на компаниите, които имат сериозен инвестиционен интерес, искат да развият нови производства или да започнат на зелено", допълни той.
Според Николов основните пречки пред развитието на инвестиционните програми и привличането на чужди инвеститори са липсата на достатъчно средства за качествено и бързо изграждане на инфраструктура, както и до някаква степен тромавата бюрократична система по подготовката на проектите.
Още от разговора вижте във видеото на Bloomberg TV Bulgaria


Осем пострадали при тежка катастрофа край Абланица
Борисов: Помолих Теменужка Петкова да махне от бюджета това, което искаха бизнесът и синдикатите
Желязков: Тази година България има два пъти по-висок икономически растеж от средния за Европа
Защитата на Благомир Коцев оспорва размера на паричната гаранция от 200 000 лв.
Днес във Варна ще бъдат връчени наградите "Доброволец на годината"
Признаването на руската окупация ще отключи вълни от насилие далеч отвъд Украйна
Петролът поскъпва за 2-ри ден поред воден от перспективите за излишък на пазара
AI асистентите компенсират разликата между физическо и онлайн пазаруване
Луксозните марки и автомобилите помрачават прогнозите за Франция и Германия
Коалицията на Мерц е на ръба при решаващо гласуване за пенсионната реформа
Lexus LFA се завърна като... електромобил
Нова технология на Mercedes прави задните спирачки безсмислени
REST - една малко известна екстра в стари Audi-та и VW-та
Най-готините коли на шампиони във Формула 1
Новата суперкола на Toyota – V8 с 640 к.с. и алуминиево шаси
АПС с очакване вотът на недоверие да е успешен
Украйна потвърди: Неизвестни дронове са преследвали самолета на Зеленски
Ванс: САЩ се надява на "добри новини“ за уреждането на конфликта в Украйна
За първи път: Бебе бенгалски тигър се роди в зоопарка в Стара Загора
Борисов тества Пеевски, иска закриване на комисията “Сорос”
преди 9 години София е най-лошо проектираният град. Инфраструктурата в обхвата канализация, транспорт и улици, обществен транспорт, е извън всякаква критика. Развитието на града последните 25 години бе диктувано единствено за правене на пари. Всички квартали приличат на луксозни затворнически постройки, с никакво жизнено пространство , а всички "баровци" се изнесоха на десетки декари лично жизнено пространство . 50 апартамента или токова семейства в един блок, означава поне 5 декара свободна площ около него, но ...има само една уличка, често само кал, широка 3 м и тротоар 2. с паркирани коли по него. Къде са градоначалниците, къде са виновниците за този позор! отговор Сигнализирай за неуместен коментар