Оскъпяването на новите автомобили доведе до отлив от първичния автомобилен пазар и започна да създава синдром на задържане на настоящите автомобили, на отказ от потребление, докато хората не се ориентират в настоящата пазарна ситуация. Това коментира Калоян Желев, автомобилен експерт, в предаването "Клуб Investor" на Bloomberg TV Bulgaria.
"Удължавайки този цикъл на потребление, автомобилният парк застарява, намалява и вторичният пазар. Намалява и онази част от него, която влиза в България, и там също се забелязва много сериозна диспропорция между търсене и предлагане. Това личи по данните от вторичния български пазар за миналата година, който за разлика от новия, е в спад за пръв път исторически от много години насам", посочи Желев.
Освен това самото предлагане на употребявани автомобили очевидно намаля, което вдига цената, добави гостът.
По думите му хората задържат цикъла на смяна на превозното си средство, защото имат нужда да свикнат с шока на промяната на цените. Наред с това влияние оказва и комбинацията между инфлация и повишаване на цената на финансовия ресурс, коментира гостът.
В последните години автомобилите вместо да се опростят и да поевтинеят, ставайки по-ресурсоефективни във всяко едно измерение, станаха по-големи, по-тежки и по-сложни, изтъкна Желев. "Това, което мнозина отбелязват за електромобилите - тяхната механична простота - е компенсирано многократно със свръхсложния им софтуер и системите им за управление", каза гостът.
Какви са новините около историческото споразумение между Renault и Nissan и какво следва? Глобалните автомобилни компании с глобален индустриален отпечатък ще бъдат ли подчинени изцяло на европейската политика за зануляване на въглеродните имисии или ще развиват всички технологии?
Вижте целия коментар във видеото на Bloomberg TV Bulgaria.


Къде са най-опасните пътни отсечки във Варна
Унгарската МОЛ иска да купи чуждестранните активи на "Лукойл"
Защо плащаме скъпо за храна с неясен произход?
Освен че няма риба, намаляват и рибарите
Наша съседка е най-доброто място за пенсиониране
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Мозъчни интерфейси и метавселени – докъде стига бъдещето на игрите?
Hensold: Пазарите са водени от настроението
Hensold очаква до 10-15г военните разходи да продължат
Hensold подкрепя някои доставчици на автопроизводителите в Германия
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Един от най-добрите двигатели на Audi навърши половин век
Pininfarina възроди първото поколение на Honda NSX
Японски компании съдят администрацията на Тръмп заради митата
Bosch и Maserati ще спасяват ДВГ с водород
Облачно ще е днес, ще вали в западната половина на страната
И в еврозоната - цените на жилищата у нас ще продължат да растат
Османската династия ще съди турчин, живеещ в САЩ, представящ се за османски принц
3 зодии с шанс за изненадващи парични постъпления около пълнолунието на 4 декември
Аманда Сейфрид на 40 - актрисата блесна до Сидни Суини на червения килим
преди 2 години До: baba_meca... Що ?! Копейкопоклонниците не бехте ли всички заможни , интелекти , високоплатени , незаменими професионалисти , имотни ... ?! ... Кво ще ви съборят едни 80-100к за кола среден клас ... Са бърбориш за велосипеди и градски транспорт ... :))) ... То един приличен байк е около 5к , да не напиша че има и по 12-15к ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 години Ставаме западняци: западни доходи - западни превозни средства- колело, градски транспорт.. всичко е в зелено, както се пееше в една песен, само дето някои си меслеха за долари, а то се оказа колелета, непосилни ток/горива/коли...щото така е зеалено според зелената сделка ;) отговор Сигнализирай за неуместен коментар